Бакалаврські роботи (ЕМ)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено бакалаврські проекти (роботи) на здобуття ступеня бакалавра
Переглянути
Нові надходження
Документ Технічне обслуговування та ремонт паливного насосу високого тиску суднового дизель-генератору МАК 6M20C(2024) Бондаренко Сергій Сергійович; Галинкін Юрій МиколайовичПредставлена дипломна робота містить у собі 80 сторінок, 34 рисуки. При підготовці проекту було використано 13 джерел інформації. У роботі розроблений комплекс заходів щодо удосконалення проведення ремонтних та експлуатаційних робіт з обслуговування та ремонту паливного насосу високого тиску суднового дизельгенератора. Також розглянуті питання охорони праці та техніки безпеки при виконанні робіт.Документ Обслуговування та ремонт газорозподільного механізму головного суднового двигуна MAN 8L21/31(2024) Лобанов Віктор Вікторович; Галинкін Юрій МиколайовичПредставлений дипломна робота містить у собі 77 сторінок, 35 рисуків, 2 таблиці. При підготовці проекту було використано 16 джерел інформації. У роботі розроблений комплекс заходів щодо удосконалення проведення ремонтних та експлуатаційних робіт з обслуговування та ремонту газорозподільного механізму головного суднового двигуна. Також розглянуті питання охорони праці та техніки безпеки при виконанні робіт.Документ Розробка паливної системи для 4-тактного дизельного двигуна потужністю 110 кВт для забезпечення його роботи на паливі із ріпакової олії. Двигун-прототип – 6ЧН 13/14(2024) Шевченко Владислав Сергійович; Дубовець Андрій ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи на тему "Розробка паливної системи для 4-тактного дизельного двигуна потужністю 110 кВт для забезпечення його роботи на паливі із ріпакової олії. Прототип 6ЧН13/14" складається із Вступу, 4-х розділів, Висновку та 5 Додатків – 5 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений опис конструкції двигуна-прототипу 6Ч13/14, розрахований робочий процес дизельного двигуна 6Ч13/14 з визначенням його основних параметрів, приведене обґрунтування вибраної паливної системи. Також виконані необхідні розрахунки на міцність деталей проектованого двигуна. На завершення в кваліфікаційній роботі розроблені заходи з охорони праці та навколишнього середовища, зроблено загальні висновки по виконаній роботі. Додатки до пояснювальної записки містять специфікації на дизельний двигун 6Ч13/14, підігрівач палива, форсунку; креслення дизельного двигуна 6Ч13/14 (поперечний переріз), схему паливної системи, форсунку, розпилювач, а також індикаторну діаграму та діаграми сил, що діють на КШМ.Документ Підвищення ефективності експлуатації дизельного двигуна для стаціонарної електростанції, потужністю 365 кВт, за рахунок вдосконалення приладів системи контролю параметрів. Прототип 6ЧН 25/34(2024) Бакута Тарас Анатолійович; Швець Ігор АнаталійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо підвищення ефективності експлуатації дизельного двигуна для стаціонарної електростанції, потужністю 365 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6ЧН 25/34, за рахунок вдосконалення приладів системи контролю параметрів. Описано об’єкт встановлення двигуна, яким є стаціонарна дизель-генераторна електростанція. Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано систему поточного контролю параметрів штатного дизельного двигуна, розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено незадовільну ефективність аналогової системи поточного контролю параметрів роботи штатного дизельного двигуна. Запропоновано нову цифрову систему поточного контролю параметрів дизельного двигуна на базі вимірювальних приладів РегМік. Визначено діапазони зміни та похибки вимірюваних параметрів запропонованої системи поточного контролю параметрів проектованого дизельного двигуна. Описано проблеми щодо шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Розраховано рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Проект 4-тактного газового двигуна потужністю Ре = 420 кВт., який працює на альтернативному газовому паливі – звалищному газі. Прототип 6 ГЧН 25/34(2024) Чібісов Віктор Сергійович; Галинкін Юрій МиколайовичМетою кваліфікаційної роботи є вибір оптимального виду газоподібного палива для газового двигуна з метою економії енергоресурсів та покращення екологічної ситуації. Завданням роботи було провести розрахунок робочого процесу газового двигуна, який працює на звалищному газі, перевірити його ефективність розрахувавши зовнішній тепловий баланс теплоти. В третьому розділі був проведений порівняльний аналіз робочого процесу газового двигуна який працює на біогазі та природньому газі. В результаті аналізу було виявлено, що при переході з природнього газу на біогаз погіршуються економічні показники робочого процесу, але покращуються екологічні. Також потрібно врахувати меншу ціну на біогаз в порівняні з природнім.Документ Проект 4-тактного газового двигуна потужністю Ре = 410 кВт., який працює на альтернативному газовому паливі – шахтному метані. Прототип 6 ГЧН 25/34(2024) Яковенко Олег Анатолійович; Галинкін Юрій МиколайовичМета роботи - вибір раціонального виду палива з метою утилізації вторинних промислових газів на гірничодобувних підприємствах та зменшення парникових викидів в атмосферу. Завданням роботи є аналітичним методом провести розрахунок робочого процесу газового двигуна, який працює на шахтному метані, перевірити його енергоефективність та автономність. В третьому розділі був проведений порівняльний аналіз робочого процесу газового двигуна який працює на шахтному метані та природньому газі. В результаті аналізу було виявлено, що при переході з природнього газу на шахтний метан погіршуються економічні показники роботи двигуна. Перевагами використання шахтного метан є екологічність, автономність, мобільність та енергобезпека.Документ Розробка конструкції колінчастого валу підвищеної надійності для дизельного двигуна потужністю 580 кВт(2024) Вознюк Сергій Станіславович; Грабовенко Олександр ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної магістерської роботи на тему «підвищеної надійності для дизельного двигуна 580 кВт за рахунок застосування колінчастого валу вдосконаленої конструкції» складається із Вступу, чотирьох розділів та Додатків - 5 листів креслень формату А1. В пояснювальній записці приведений опис конструкції двигуна прототипу 6ЧН25/34 та об’єкту на якому він встановлюється, розрахований робочий процес з визначенням його основних параметрів, приведене обґрунтування розробленої конструкції колінчастого валу та виконаний його розрахунок на міцність. Також розроблені заходи з охорони праці і захисту навколишнього середовища. На завершення зроблені загальні висновки по кваліфікаційній роботі. Додатки до пояснювальної записки містять креслення двигуна 6ЧН25/34, складальне і робоче креслення колінчастого валу, специфікації двигуна та колінчастого валу.Документ Покращення технічних показників 4-тактного стаціонарного газового двигуна потужністю 850 кВт з удосконаленням конструкції шатунно-поршневої групи. Прототип 8ГЧН25/34(2024) Волченко Олександр Сергійович; Нестеренко Вікторія ВалентинівнаЗа базовий двигун був обраний газовий двигун з наддувом 8ГЧН25/34, конструкція якого добре відпрацьована і який надійно працює при частоті обертання колінчастого валу n = 500хв-1, але його потужність Р = 534 кВт при наявних масово-габаритних показниках є недостатньою. Тому в кваліфікаційній роботі потужність проектованого газового двигуна 8ГЧН25/34 Р=850 кВт отримана за рахунок підвищення частоти обертання колінчастого валу від 500 хв-1 до 750 хв-1 при Qн = 3659 кДж/м3 природного газу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі отриманих результатів якого побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини складових зовнішнього теплового балансу двигуна, а також сили та моменти, що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна. Для забезпечення високих ресурсних показників запроектованого двигуна та зменшення питомих витрат палива запропоновано вдосконалену конструкцію поршня та шатуна. Юбка поршня, що проектується, має більшу жорсткість, а маслознімне кільце встановлюється тільки у верхній частині юбки. Для забезпечення міцності шатуна при підвищених обертах колінчастого валу він виготовлений із сталі легованої 40ХФА і вся зовнішня його поверхня має механічну обробку. Також в конструкції шатуна, що проектується, оптимізована подача масла до верхньої головки шатуна та на охолодження днища поршня. В роботі розглянуто основні проблеми щодо захисту навколишнього середовища та охорони праці підчас експлуатації двигуна. Проаналізовано можливі небезпеки при експлуатації та під час обслуговування газового двигуна, проведені розробки заходів з охорони праці та навколишнього середовища. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна. В графічній частині виконано креслення: поперечний розріз двигуна, складальне креслення шатунно-поршневої групи, робоче креслення поршня, робоче креслення стержня шатуна.Документ Проект стаціонарного дизельного двигуна потужністю 630 кВт з дослідженням характеру викидів діоксиду вуглецю при роботі на соєвої олії.(2024) Вульчин Едуард Русланович; Доценко Сергій МихайловичЗавданням на кваліфікаційну роботу «Проект стаціонарного дизельного двигуна потужністю 630 кВт з дослідженням характеру викидів діоксиду вуглецю при роботі на соєвої олії». В описі двигуна приведений детальний опис конструкції дизельного двигуна-прототипу 6ЧН 25/34 виконані розрахунки робочого процесу при роботі на дизельному паливі, соєвій олії та суміші дизельного палива та соєвої олії, розрахунок індикаторної діаграми, теплового балансу, шатуно-поршневої групи та динаміки двигуна при роботі на соєвій олії. Проведено порівняльну характеристику роботи двигуна на цих типах палива, проведено економічне дослідження та порівняння ефективності роботи дизельного двигуна при роботі на альтернативному паливі.Документ Розробка конструкції радіаторної системи охолодження 4-тактного транспортного двигуна потужністю 240 кВт. Прототип 8ЧН13/14(2024) Гаврилюк Владислав Віталійович; Нестеренко Вікторія ВалентинівнаПри виконанні кваліфікаційної роботи було поставлено завдання розробити радіаторну систему охолодження 4-тактного транспортного двигуна потужністю 240 кВт. Виконано опис вузлів та систем проектованого двигуна. Проведено конструкторський розрахунок: розрахунок робочого процесу дизельного двигуна з перевірочними розрахунками, теплового балансу, побудована індикаторна діаграма, а також динамічний розрахунок з побудовою графіків. Була поставлена та виконана задача спроектувати конструкцію радіаторного блока охолодження. Виконано розрахунки системи охолодження та радіатора охолодження. Визначені заходи по охороні праці на підприємстві, проведено розробку заходів з охорони праці та навколишнього середовища. В графічній частині виконано креслення: поперечний переріз двигуна 8ЧН13/14, охолоджувача наддувочного повітря, водяного насосу, радіатора системи охолодження, схема системи охолодження.Документ Вдосконалення конструкції поршневої групи для газового двигуна потужністю 580 кВт. Прототип – 6ГЧН25/34.(2024) Гайченя Руслан Олегович; Грабовенко Олександр ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи на тему «Вдосконалення конструкції поршневої групи для газового двигуна потужністю 580 кВт. Прототип - 6ГЧН25/34» складається із вступу, 4 розділів, висновку та додатків: 2–х специфікацій та 5-х листів креслень формату А4. В текстовій частині пояснювальної записки приведений опис конструкції газового двигуна-прототипу 6ГЧН25/34, розраховані робочий процес, тепловий баланс та динаміка проектованого двигуна. Значне місце в кваліфікаційній роботі зайняла розробка конструкції поршневої групи, яка забезпечує підвищення надійності та ресурсних показників двигуна завдяки покращенню роботи поршневих кілець, що стало можливим завдяки застосуванню поршня складеної конструкції. В кваліфікаційній роботі також розроблені заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища, зроблено загальні висновки по виконаній роботі.Документ Розробкою конструкції відцентрового фільтру очищення масла 4-тактного стаціонарного газового двигуна потужністю 300 кВт з заміною типу палива. Прототип 6ЧН 23/30(2024) Кирилюк Валентин Васильович; Нестеренко В. В.Темою даної кваліфікаційної роботи є: «Розробка конструкції відцентрового фільтру очищення масла 4-тактного стаціонарного газового двигуна потужністю 300 кВт з заміною типу палива. Прототип 6ЧН 23/30». Виконано опис електростанції, конструкції двигуна, систем двигуна, принцип роботи вузлів та систем. Проведено конструкторський розрахунок, в який входить розрахунок робочого процесу двигуна з перевірочними розрахунками, розрахунок теплового балансу, побудована індикаторна діаграма, виконаний динамічний розрахунок з побудовою графіків сил, що діють на КШМ. Проведено аналіз ефективних показників двигуна - прототипу в порівнянні з спроектованим двигуном. Зроблено опис існуючих видів відцентрових фільтрів, обґрунтування вибору відцентрового масляного фільтру для системи мащення двигуна 6ГЧН23/30. Проведено розрахунки масляної системи проектованого двигуна, а саме: визначені об'єм масляного баку, потужність, яка витрачається на привід масляного насоса, розрахунок трубопроводів, масляного насосу, розрахунок пластинчастого теплообмінника , розрахунок центрифуги. Визначені заходи з безпеки в надзвичайних ситуаціях, охорони праці, проведені розробки заходів із захисту навколишнього середовища. До проекту додаються 5 аркушів креслень формату А1.Документ Покращення ефективності роботи дизельного двигуна для стаціонарної електростанції, потужністю 40 кВт, за рахунок вдосконалення системи паливоподачі. Прототип 4Ч 10,5/13(2024) Гладков Леонід Ігорович; Швець Ігор АнатолійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо покращення ефективності роботи дизельного двигуна для стаціонарної електростанції, потужністю 40 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 4Ч 10,5/13 за рахунок вдосконалення системи паливоподачі. Розглянуто та описано об’єкт встановлення двигуна, яким є стаціонарна дизель-генераторна електростанція. Також описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто та описано систему живлення паливом штатного двигуна, розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено проблеми забезпечення стійкої та стабільної циклової порції палива при зміні режимів роботи двигуна. Запропоноване рішення передбачає заміну штатної системи паливоподачі на систему подачі палива акумуляторного типу. Виконано розрахунок геометричних та витратних параметрів запропонованої системи подачі палива. Оцінено ефективність запропонованого інноваційного конструкторського рішення щодо покращення вихідних показників дизельного двигуна. Описано проблеми щодо шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Розраховано рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Вдосконалення конструкції кришки робочого циліндру суднового дизеля потужністю 470 кВт. Прототип – 6ЧН25/34(2024) Ковальчук Олександр Васильович; Дубовець Андрій ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи бакалавра на тему "Вдосконалення конструкції кришки робочого циліндру суднового дизеля потужністю 470 кВт" складається із Вступу, 4 розділів, Висновку, Використаної літератури та 7 Додатків - 3 специфікації та 4 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений детальний опис конструкції двигуна-прототипу 6ЧН25/34, виконані розрахунки робочого процесу двигуна з вибором вихідних даних та визначенням його основних параметрів, розрахований тепловий баланс двигуна. Для побудови діаграм сил, що діють на КШМ газового двигуна виконаний його динамічний розрахунок. Розробка покращеної конструкції кришки робочого циліндру здійснювалась по результатам аналізу наявних конструкцій аналогічних кришок у двигунах вітчизняного та зарубіжного виробництва. Також в кваліфікаційній роботі розроблені конкретні заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища при роботі ДВЗ, зроблено загальні висновки по виконаній бакалаврській роботі. Додатки до пояснювальної записки містять креслення дизель-генератора ДГА-430, дизеля 6ЧН25/34 (поперечний переріз), складальне креслення кришки робочого циліндру, специфікації на дизель-генератор, двигун, кришку робочого циліндру а також діаграми сил, що діють на деталі КШМ.Документ Розробка компресійних поршневих кілець покращеної конструкції для 4-тактного газового двигуна потужністю 650 кВт. Прототип – 6ГЧН25/34(2024) Константінов Владислав Олександрович; Дубовець Андрій ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи на тему «Розробка компресійних поршневих кілець покращеної конструкції для 4-тактного газового двигуна потужністю 650 кВт. Двигун-прототип 6ГЧН25/34» складається із Вступу, 4 розділів, Висновку та 4 Додатків – 2–х специфікацій та 4 листів креслень формату А4. В текстовій частині пояснювальної записки приведений опис конструкції газового двигуна-прототипу 6ГЧН25/34, розрахований робочий процес проектованого двигуна з визначенням його основних параметрів, приведене обґрунтування вибраної конструкції поршневого кільця. Також виконані необхідні розрахунки на міцність деталей проектованого двигуна. На завершення в кваліфікаційній роботі розроблені заходи з охорони праці та навколишнього середовища, зроблено загальні висновки по виконаній роботі. Додатки до пояснювальної записки містять специфікації на газовий двигун 6ГЧН25/34, креслення двигуна 6ГЧН25/34 (поперечний переріз), поршневого кільця та поршня.Документ Покращення ефективності роботи дизельного двигуна, потужністю 180 кВт, за рахунок вдосконалення конструкції муфти. Прототип 6ЧН 12/14(2024) Корсун Руслан Едуардович; Швець Ігор АнаталійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо покращення ефективності роботи дизельного двигуна, потужністю 180 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6ЧН 12/14 за рахунок вдосконалення конструкції муфти. Розглянуто та описано об’єкт встановлення двигуна, яким є зернозбиральний комбайн. Окремо описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто та описано систему охолодження штатного дизельного двигуна, розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено проблеми роботи системи в різні пори року, і особлива увага приділена запуску в літній та зимовий час. Запропоновано конструктивне рішення муфти приводу вентилятору що дозволяє усунути вищезгадані проблеми. Виконано розрахунок елементів системи охолодження. Оцінено ефективність прийнятих конструкторських рішень на роботу дизельного двигуна. Описано проблеми щодо шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Розраховано рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Розробка покращеної конструкції шатуна для стаціонарного дизельного двигуна потужністю 870 кВт. Прототип - 6ЧН26/34(2024) Ліщенко Сергій Сергійович; Грабовенко Олександр ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаціи ної роботи бакалавра на тему «Розробка покращеної конструкції шатуна для стаціонарного дизельного двигуна потужністю 870кВт» складається із Вступу, 4 розділів та 6 Додатків - 2 специфікаціи та 4 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений детальний опис конструкції дизельного двигуна-прототипу 6ЧН26/34, виконані розрахунки робочого процесу проектованого двигуна з визначенням його основних параметрів, розрахований тепловий баланс двигуна. Для побудови діаграм сил, що діють на КШМ дизеля виконаний динамічний розрахунок. Розробка покращеної конструкції шатуна проводилась по результатам аналізу наявних конструкцій шатунів у двигунах вітчизняного та зарубіжного виробництва. Також в кваліфікаційній роботі розроблені заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища при роботі ДВЗ, зроблено загальні висновки по виконаній бакалаврській роботі. Додатки до пояснювальної записки містять креслення двигуна 6ЧН26/34 (поперечний переріз), креслення шатуна складальне і робоче, специфікації на двигун та шатун, а також діаграми сил, що діють на деталі КШМ.Документ Вдосконалення паливної системи 4-тактного стаціонарного двигуна 780 кВт при заміні виду палива. Прототип 8ЧН 25/34(2024) Ляшук Артем Васильович; Нестеренко Вікторія ВалентинівнаПри виконанні кваліфікаційної роботи було поставлено завдання, спроектувати газо-дизельний двигун потужністю 780 кВт на базі двигуна внутрішнього згоряння типу 8ЧН25/34 потужністю 630 кВт. Виконано опис вузлів та систем, в яку входять: опис конструкції двигуна, систем двигуна, а також принцип роботи вузлів та систем. Проведено конструкторський розрахунок в який входить: розрахунок робочого процесу двигуна з перевірочними розрахунками, тепловий розрахунок, побудована індикаторна діаграма, а також динамічний розрахунок з побудовою графіків. Виконано розрахунок паливної системи та форсунки для газодизеля 8ГЖЧН25/34. Визначені заходи по охороні праці на підприємстві, положення про охорону праці, проведені розробки заходів з охорони праці та навколишнього середовища. До проекту додаються 4 аркуші креслень формату А1.Документ Вдосконалення конструкції упорного підшипника стаціонарного газового двигуна потужністю 560 кВт. Прототип – 6ГЧН25/34(2024) Марченко Богдан Андрійович; Грабовенко Олександр ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаціи ної роботи бакалавра на тему потужністю 560кВт» складається із Вступу, 4 розділів, Висновку, Використаної літератури та 6 Додатків - 2 специфікаціи та 4 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений детальний опис конструкції газового двигуна-прототипу 6ГЧН25/34, виконані розрахунки робочого процесу проектованого двигуна з вибором вихідних даних та визначенням його основних параметрів, розрахований тепловий баланс двигуна. Для побудови діаграм сил, що діють на КШМ газового двигуна виконаний його динамічний розрахунок. Розробка покращеної конструкції упорного підшипника здійснювалась по результатам аналізу наявних конструкцій аналогічних підшипників у двигунах вітчизняного та зарубіжного виробництва. Також в кваліфікаційній роботі розроблені конкретні заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища при роботі ДВЗ, зроблено загальні висновки по виконаній бакалаврській роботі. Додатки до пояснювальної записки містять креслення двигуна 6ГЧН26/34 (поперечний та поздовжній перерізи), креслення упорного кільця робоче, специфікації на двигун, а також діаграми сил, що діють на деталі КШМ.Документ Підвищення ефективності суднового дизельного двигуна, потужністю 265 кВт, за рахунок застосування системи регульованого наддуву. Прототип 6ЧН 15/18(2024) Пилипець Сергій Сергійович; Швець Ігор АнаталійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо підвищення ефективності суднового дизельного двигуна, потужністю 265 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6ЧН 15/18, за рахунок застосування системи регульованого наддуву. Описано об’єкт встановлення двигуна, яким є стаціонарна дизель-генераторна електростанція. Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано штатну систему повітропостачання дизельного двигуна, та розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено проблеми ефективності використання турбокомпресора на різних режимах роботи дизеля. Запропоновано систему регулювання витрати відпрацьованих газів через сопловий апарат турбіни з метою покращення ефективності використання їх теплової енергії. Розраховано параметри турбокомпресора на номінальному режимі роботи двигуна. Оцінено якість запропонованого технічного рішення щодо системи наддуву та двигуна в цілому. Описано проблеми щодо шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Розраховано рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.