Бакалаврські роботи (ЕМ)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено бакалаврські проекти (роботи) на здобуття ступеня бакалавра
Переглянути
Перегляд Бакалаврські роботи (ЕМ) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 113
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вдосконалення конструкції упорного підшипника стаціонарного газового двигуна потужністю 560 кВт. Прототип – 6ГЧН25/34(2024) Марченко Богдан Андрійович; Грабовенко Олександр ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаціи ної роботи бакалавра на тему потужністю 560кВт» складається із Вступу, 4 розділів, Висновку, Використаної літератури та 6 Додатків - 2 специфікаціи та 4 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений детальний опис конструкції газового двигуна-прототипу 6ГЧН25/34, виконані розрахунки робочого процесу проектованого двигуна з вибором вихідних даних та визначенням його основних параметрів, розрахований тепловий баланс двигуна. Для побудови діаграм сил, що діють на КШМ газового двигуна виконаний його динамічний розрахунок. Розробка покращеної конструкції упорного підшипника здійснювалась по результатам аналізу наявних конструкцій аналогічних підшипників у двигунах вітчизняного та зарубіжного виробництва. Також в кваліфікаційній роботі розроблені конкретні заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища при роботі ДВЗ, зроблено загальні висновки по виконаній бакалаврській роботі. Додатки до пояснювальної записки містять креслення двигуна 6ГЧН26/34 (поперечний та поздовжній перерізи), креслення упорного кільця робоче, специфікації на двигун, а також діаграми сил, що діють на деталі КШМ.Документ Вдосконалення конструкції блочного паливного насосу високого тиску з покращеною конструкцією плунжерної пари для 4-тактного дизельного двигуна потужністю 170 кВт. Прототип – 6ЧН18/22(2024) Булацевський Денис Ігорович; Дубовець Андрій ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи на тему ''Вдосконалення конструкції блочного паливного насосу високого тиску з покращеною конструкцією плунжерної пари для 4-тактного дизельного двигуна потужністю 170 кВт. Прототип – 6ЧН18/22'' складається із Вступу, 4 розділів, Висновку та 7 Додатків – 2–х специфікацій та 5 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений опис конструкції дизельного двигуна-прототипу 6ЧН18/22, розрахований робочий процес двигуна з визначенням його основних параметрів, приведене обґрунтування вибраної конструкції втулки плунжера та плунжера. Також виконані розрахунки теплового балансу та динаміки дизеля 6ЧН18/22. На завершення в кваліфікаційній роботі розроблені заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища, зроблено загальні висновки по виконаній роботі. Додатки до пояснювальної записки містять специфікації на дизельний двигун 6ЧН18/22, складальне креслення двигуна 6ЧН18/22 (поперечний переріз), робочі креслення втулки плунжера та плунжера.Документ Вдосконалення конструкції кришки робочого циліндру суднового дизеля потужністю 470 кВт. Прототип – 6ЧН25/34(2024) Ковальчук Олександр Васильович; Дубовець Андрій ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи бакалавра на тему "Вдосконалення конструкції кришки робочого циліндру суднового дизеля потужністю 470 кВт" складається із Вступу, 4 розділів, Висновку, Використаної літератури та 7 Додатків - 3 специфікації та 4 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений детальний опис конструкції двигуна-прототипу 6ЧН25/34, виконані розрахунки робочого процесу двигуна з вибором вихідних даних та визначенням його основних параметрів, розрахований тепловий баланс двигуна. Для побудови діаграм сил, що діють на КШМ газового двигуна виконаний його динамічний розрахунок. Розробка покращеної конструкції кришки робочого циліндру здійснювалась по результатам аналізу наявних конструкцій аналогічних кришок у двигунах вітчизняного та зарубіжного виробництва. Також в кваліфікаційній роботі розроблені конкретні заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища при роботі ДВЗ, зроблено загальні висновки по виконаній бакалаврській роботі. Додатки до пояснювальної записки містять креслення дизель-генератора ДГА-430, дизеля 6ЧН25/34 (поперечний переріз), складальне креслення кришки робочого циліндру, специфікації на дизель-генератор, двигун, кришку робочого циліндру а також діаграми сил, що діють на деталі КШМ.Документ Вдосконалення конструкції поршневої групи для газового двигуна потужністю 580 кВт. Прототип – 6ГЧН25/34.(2024) Гайченя Руслан Олегович; Грабовенко Олександр ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи на тему «Вдосконалення конструкції поршневої групи для газового двигуна потужністю 580 кВт. Прототип - 6ГЧН25/34» складається із вступу, 4 розділів, висновку та додатків: 2–х специфікацій та 5-х листів креслень формату А4. В текстовій частині пояснювальної записки приведений опис конструкції газового двигуна-прототипу 6ГЧН25/34, розраховані робочий процес, тепловий баланс та динаміка проектованого двигуна. Значне місце в кваліфікаційній роботі зайняла розробка конструкції поршневої групи, яка забезпечує підвищення надійності та ресурсних показників двигуна завдяки покращенню роботи поршневих кілець, що стало можливим завдяки застосуванню поршня складеної конструкції. В кваліфікаційній роботі також розроблені заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища, зроблено загальні висновки по виконаній роботі.Документ Вдосконалення паливної системи 4-тактного стаціонарного двигуна 780 кВт при заміні виду палива. Прототип 8ЧН 25/34(2024) Ляшук Артем Васильович; Нестеренко Вікторія ВалентинівнаПри виконанні кваліфікаційної роботи було поставлено завдання, спроектувати газо-дизельний двигун потужністю 780 кВт на базі двигуна внутрішнього згоряння типу 8ЧН25/34 потужністю 630 кВт. Виконано опис вузлів та систем, в яку входять: опис конструкції двигуна, систем двигуна, а також принцип роботи вузлів та систем. Проведено конструкторський розрахунок в який входить: розрахунок робочого процесу двигуна з перевірочними розрахунками, тепловий розрахунок, побудована індикаторна діаграма, а також динамічний розрахунок з побудовою графіків. Виконано розрахунок паливної системи та форсунки для газодизеля 8ГЖЧН25/34. Визначені заходи по охороні праці на підприємстві, положення про охорону праці, проведені розробки заходів з охорони праці та навколишнього середовища. До проекту додаються 4 аркуші креслень формату А1.Документ Обслуговування та ремонт газорозподільного механізму головного суднового двигуна MAN 8L21/31(2024) Лобанов Віктор Вікторович; Галинкін Юрій МиколайовичПредставлений дипломна робота містить у собі 77 сторінок, 35 рисуків, 2 таблиці. При підготовці проекту було використано 16 джерел інформації. У роботі розроблений комплекс заходів щодо удосконалення проведення ремонтних та експлуатаційних робіт з обслуговування та ремонту газорозподільного механізму головного суднового двигуна. Також розглянуті питання охорони праці та техніки безпеки при виконанні робіт.Документ Покращення надійності роботи дизельного двигуна, потужністю 150 кВт, за рахунок покращення контролю засмічення системи впуску. Прототип 6ЧН 13/11,5(2024) Табунщик Микола Миколайович; Швець Ігор АнаталійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо покращення надійності роботи дизельного двигуна, потужністю 150 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6ЧН 13/11,5 за рахунок покращення контролю засмічення системи впуску. Розглянуто та описано об’єкт встановлення двигуна, яким є колісний трактор Т-150. Окремо описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто та описано систему впуску штатного двигуна, розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено проблеми в роботі пов’язані з поступовим засміченням системи пуску та відповідним збільшенням протитиску на впуску. Запропоновано рішення що передбачає модифікацію системи завдяки встановленню спеціального датчику що передбачає підвищення ефективності контролю засмічення. Виконано розрахунок параметрів роботи двигуна по зовнішній швидкісній характеристиці з урахуванням геометрії елементів системи. Оцінено ефективність прийнятих конструкторських рішень на надійність роботи дизельного двигуна. Описано проблеми щодо шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Розраховано рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення охолодження поршня стаціонарного дизельного двигуна потужністю 125 кВт.(2024) Лазов Данило Дмитрович; Грабовенко Олександр ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаціиної роботи бакалавра на тему "Покращення охолодження поршня стаціонарного дизельного двигуна потужністю 125кВт" складається із Вступу, 4 розділів, Висновку, Використаної літератури та 6 Додатків. В текстовій частині пояснювальної записки приведений детальний опис конструкції дизельного двигуна-прототипу 8ЧН13/14, виконані розрахунки робочого процесу проектованого двигуна з обґрунтуванням вихідних даних та визначенням його основних параметрів, також розрахований тепловий баланс двигуна. Для побудови діаграм сил, що діють на КШМ дизельного двигуна виконаний його динамічний розрахунок. Розробка конструкції поршня з покращеним охолоджуванням здійснювалась після проведеного аналізу наявних конструкцій охолоджуваних поршнів у двигунах вітчизняного та зарубіжного виробництва. Також в кваліфікаційній роботі розроблені конкретні заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища при роботі ДВЗ, зроблено загальні висновки по виконаній бакалаврській роботі. Додатки до пояснювальної записки містять креслення двигуна 8ЧН13/14 (поперечний переріз), креслення складальне та робоче поршня, специфікації на двигун на поршень, а також діаграми сил, що діють на деталі КШМ.Документ Покращення екологічних показників автомобільного двигуна, потужністю 80 кВ·т, за рахунок розробки системи очищення відпрацьованих газів·. Прототип 4ЧН 8,7/9,4(2021) Іващенко, Олександр Іванович; Швець Ігор АнатолійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання спроектовано чотиритактний дизельний двигун з наддувом номінальною потужністю 80 кВт на базі прототипу 4ЧН 8,7/9,4, та розроблено систему очищення відпрацьованих газів. Здійснено загальний опис бортового вантажного автомобіля «Газель» (ГАЗ-33021) та детальний опис двигуна-прототипу, який являється його силовою установкою. Перелічено основні технічні характеристики автомобіля. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто шляхи зниження токсичності відпрацьованих газів. Описано будову та роботу системи очищення відпрацьованих газів SCR. Розраховано основні витратні параметри форсунки для вприскування синтетичної сечовини. В проекті розглянуто основні проблеми щодо шкідливого впливу токсичних компонентів відпрацьованих газів на навколишнє середовище. Визначено кількісні показники основних токсичних компонентів. Проаналізовано можливі небезпеки під час ремонту та експлуатації двигуна. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення екологічних показників двигуна автонавантажувача, потужністю 60 кВт, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Прототип 4Ч 9,8/12,7(2022) Ісайко, Микола Миколайович; Швець Ігор АнатолійовичВ кваліфікаційній роботі, згідно поставленого завдання запропоновано конструкторське рішення щодо покращення екологічних показників двигуна автонавантажувача потужністю 60 кВт, спроектованого на базі двигуна прототипу 4Ч 9,8/12,7 за рахунок вдосконалення системи подачі палива. В роботі описано об’єкт встановлення двигуна, яким універсальний навантажувач Балканкар «Рекорд-2». Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу Д-3900К. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано будову штатної системи подачі палива. Проаналізовано її переваги та недоліки. Запропоновано заходи щодо вдосконалення системи подачі палива для покращення екологічних показників двигуна. Представлено конструкторське рішення, яке передбачає подачу змішаного палива, основу якого складає рідке дизельне паливо, з добавкою рідкої фази зрідженого газу. Запропоновано конструкцію форсунки для подачі змішаного палива. Розраховано основні параметри елементів системи живлення. Розглянуто проблеми щодо негативного впливу токсичних компонентів відпрацьованих газів на навколишнє середовище. Розраховано показники основних токсичних компонентів проектованого двигуна. Визначено можливі небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення екологічних показників дизельного двигуна для стаціонарної електростанції, потужністю 900 кВт, за рахунок переведення на альтернативне рідке паливо. Прототип 6ЧН 25/34(2024) Штефанко Станіслав Михайлович; Швець Ігор АнаталійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо покращення екологічних показників дизельного двигуна для стаціонарної електростанції, потужністю 900 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6ЧН 26/34, за рахунок переведення на альтернативне рідке паливо. Розглянуто та описано об’єкт встановлення двигуна, яким є стаціонарна дизель-генераторна електростанція. Також описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто та описано систему живлення штатного двигуна дизельним паливом, розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено потенційні можливості щодо конвертування (переходу) дизеля на альтернативне рідке паливо. Запропоноване рішення передбачає внесення змін в конструкцію штатної системи паливоподачі з урахуванням фізико-хімічних властивостей альтернативних рідких палив. Виконано розрахунок геометричних та витратних параметрів запропонованої системи подачі палива. Оцінено ефективність запропонованого конструкторського рішення на покращення вихідних техніко-економічних та екологічних показників дизельного двигуна. Описано проблеми щодо шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки що виникають під час ремонту та експлуатації двигуна. Розраховано рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення ефективних показників газового двигуна за рахунок вдосконалення системи охолодження. Прототип 6ГЧН12/14(2023) Златогорський Б. В.; Нестеренко В. В.Документ Покращення ефективних показників дизель-генераторної установки, потужністю 40 кВт, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Прототип 8Ч 9,5/10(2023) Клінишков Богдан Юрійович; Швець І. А.В даній кваліфікаційній роботі, у відповідності із поставленим завданням представлено конструкторське рішення щодо покращення ефективних показників дизель-генераторної установки, потужністю 40 кВт, спроектованої на базі двигуна-прототипу 8Ч 9,5/10, за рахунок вдосконалення за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Описано об’єкт встановлення двигуна, яким являється дизель-генераторна установка призначена для забезпечення споживача електричним струмом. Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна- прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано будову штатної системи подачі палива, та розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено особливості роботи паливної системи та її елементів на різних режимах роботи. Запропоновано нову систему подачі палива з відсічкою та електронним керуванням. Виконано розрахунок основних елементів системи та визначено її основні витратні характеристики.Документ Покращення ефективних показників дизельного двигуна, потужністю 882 кВт, при роботі на змішаному паливі з вдосконаленням конструкції форсунки. Прототип 6ДН 12/2х12(2022) Пархоменко, І. В.; Нестеренко Вікторія ВалентинівнаВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання реалізовано завдання щодо покращення ефективних показників танкового двигуна працюючого на змішаному паливі, номінальною потужністю 882 кВт, спроектованого на базі прототипу 6ДН 12/2х12, за рахунок вдосконалення конструкції форсунки. Описано об’єкт на який встановлено двигун, яким є основний бойовий танк БМ «Оплот». Розглянуто особливості конструкції та роботи двигуна прототипу, а також його систем та механізмів. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано будову штатної системи подачі палива. Проаналізовано проблеми, що виникають під експлуатації з системою подачі палива. Запропоновано використання змішаного палива в системі подачі палива для покращення ефективних та екологічних показників дизеля. Запропоновано конструктивне доопрацювання форсунки для подачі змішаного палива. Розраховано параметри гідравлічні параметри форсунки, та параметри міцності її складових елементів. В роботі розглянуто основні проблеми щодо шкідливого впливу токсичних компонентів відпрацьованих газів на навколишнє середовище. Проаналізовано можливі небезпеки, що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, за запропоновано заходи щодо їх запобігання. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 330 кВт, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Прототип 6Ч 23/30(2023) Лаврук Максим Сергійович; Швець І. А.В даній кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо вирішення проблеми покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 330 кВт, спроектованої на базі двигуна-прототипу 6Ч 23/30, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Описано об’єкт встановлення двигуна, яким є стаціонарна дизель-генераторна електростанція. Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано будову та роботу штатної паливної системи двигуна, розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено особливості роботи паливної системи на різних режимах роботи двигуна. Запропоновано вдосконалену систему подачі палива. Виконано розрахунок елементів паливної системи та визначено витратні і геометричні параметри. Розглянуто та описано проблеми шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду основних токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано можливі небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, за запропоновано заходи щодо їх запобігання. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 330 кВт, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Прототип 6Ч 23/30(2022) Мардар, Віталій Дмитрович; Швець Ігор АнатолійовичВ кваліфікаційній роботі, згідно поставленого завдання здійснено покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 330 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6Ч 23/30, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Описано об’єкт для встановлення двигуна, яким є стаціонарна електростанція. Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто проблеми, пов’язані із забезпеченням подачі запальної циклової порції дизельного палива. Описано особливості будови роботи та будови акумуляторної системи подачі палива. Запропоновано акумуляторну систему подачі палива як допоміжну (запалювальну) до основної газової системи подачі. Розраховано гідравлічні параметри та параметри міцності її основних елементів. Розглянуто основні проблеми щодо охорони праці та захисту навколишнього середовища під час роботи проектованого двигуна. Оцінено можливий вплив токсичних компонентів відпрацьованих газів на оточуюче середовище. Запропоновано ряд заходів для знешкодження шкідливого впливу токсичних компонентів. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна. Запропоновано заходи для зменшення шкідливого впливу шуму та вібрації на навколишнє середовище.Документ Покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 400 кВт, за рахунок вдосконалення конструкції поршня. Прототип 6ЧН 25/34(2023) Рідош Ярослав Вікторович; Швець І. А.В кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 400 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6ЧН 25/34, за рахунок вдосконалення конструкції поршня. Описано об’єкт встановлення двигуна, яким є стаціонарна дизель- генераторна електростанція. Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано будову шатунно-поршневої групи, та розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено особливості навантаження поршня на різних режимах роботи двигуна. Запропоновано вдосконалену конструкцію поршня. Виконано розрахунок поршня на міцність та визначено його геометричні параметри. Розглянуто та описано проблеми шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду основних токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано можливі небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 400 кВт, за рахунок застосування системи наддуву. Прототип 6Ч 23/30(2022) Пак, Олександр Васильович; Швець Ігор АнатолійовичВ кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання вирішене питання покращення ефективних показників стаціонарної електростанції, потужністю 400 кВт на базі прототипу 6Ч 23/30, за рахунок застосування системи наддуву. Описано об’єкт встановлення двигуна-прототипу, яким є стаціонарна дизель-генераторна електростанція. Розглянуто та описано будову і роботу двигуна-прототипу, його систем та складових елементів. Розраховано параметри робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна а також складових зовнішнього теплового балансу. Проаналізовано та описано шляхи форсування двигунів, та їх перспективи щодо підвищення ефективності роботи двигунів внутрішнього згоряння. Обґрунтовано обрано систему газотурбінного наддуву як шлях ефективного форсування двигуна-прототипу. Описано її будову та принцип роботи. Запропоновано заходи щодо її встановлення на двигуні. Розраховано параметри термодинамічні робочого тіла при проходженні соплового апарату компресора та турбіни. Визначено геометричні параметри складових елементів турбокомпресору. Розглянуто проблеми пов’язані зі шкідливим впливом токсичних компонентів відпрацьованих газів на навколишнє середовище. Визначено показники виходу основних токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано можливі небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, за запропоновано заходи щодо їх запобігання. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.Документ Покращення ефективних показників транспортного двигуна при зміні палива з удосконаленням конструкції шатуна. Прототип 6ЧН15/15.(2023) Шкрабак Євгеній Володимирович; Нестеренко В. В.Документ Покращення ефективності дизельного двигуна, потужністю 115 кВт, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Прототип 6ЧН 11/12,5.(2021) Штеклейн, Віктор Вікторович; Швець Ігор АнатолійовичВ кваліфікаційній роботі, вирішено завдання щодо покращення ефективності чотиритактного дизельного двигуна з наддувом номінальною потужністю 115 кВт на базі прототипу 6ЧН 11/12,5, за рахунок вдосконалення системи подачі палива. Здійснено загальний опис фронтального навантажувача Амкодор 333В та детальний опис двигуна-прототипу, який являється його силовою установкою. Перелічено основні технічні характеристики автомобіля. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто шляхи щодо підвищення ефективності паливної апаратури. Описано будову та роботу існуючої системи подачі палива, та виявлено її переваги та недоліки. Запропоновано конструкторське рішення що передбачає заміну пружного елементу. Розраховано основні витратні параметри форсунки для вприскування палива. В проекті розглянуто основні проблеми щодо шкідливого впливу токсичних компонентів відпрацьованих газів на навколишнє середовище. Визначено кількісні показники основних токсичних компонентів. Проаналізовано можливі небезпеки під час ремонту та експлуатації двигуна. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.