Статті (ТООтаПС)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Удосконалення методики силової підготовки спортсменів-юніорів у академічному веслуванні(2021) Виноградський Богдан; Рибак Людмила; Кувалдіна Ольга; Вепрєв ОлександрДосягнення високих і стабільних результатів у академічному веслуванні неможливе без відповідного рівня розвитку силових якостей спортсменів. Максимальна м’язова сила забезпечує ефективність їхньої роботи у найбільш напружених силових режимах веслування, запобігаючи локальній ішемії м’язів і травмуванню сухожилків, визначає прояв швидкісно-с илових можливостей у разі різних навантажень і залежить від м’язової маси, яка забезпечує величину сумарної енергопродукції спортсмена.Документ Оцінювання фізіологічного стану юних веслувальників за величиною їхньої ЧСС(2021) Рибак Олег; Рибак Людмила; Островський Мар’ян; Кувалдіна Ольга; Березовський В’ячеславПроведено педагогічний експеримент із залученням тридцяти хлопців і тридцяти дівчат віком 13, 14 і 15 років, які займаються академічним веслуванням у миколаївських СДЮШОР і ШВСМ. Юні спортсмени після повного відпочинку по черзі долали на веслувальному тренажері «Comcept‑2» умовні дистанції 150, 250, 500 і 1000 м, обрані як тестові за рекомендаціями. За допомогою пульсокомп’ютера «SIGMA SPORT PС 800» реєстрували значення їхньої ЧСС під час і відразу після виконання зазначених тестів.Документ Motor activity as the basis of a healthy lifestyle of student youth(2020) Griban Grygoriy P.; Yavorska Tetiana Ye.; Tkachenko Pavlo P.; Kuvaldina Olga V.; Dikhtiarenko Zoia M.; Yeromenko Eduard A.; Lytvynenko Andrii M.; Hresa Nataliia V.; Okhrimenko Ivan M.; Ovcharuk Igor S.; Prontenko Kostiantyn V.Документ Особливості організації та проблеми використання методу колового тренування на уроках фізичної культури в старших класах(Видавничий дім «Гельветика», 2024-03-30) Адаменко О. О.; Богатирьов К. О.Стаття присвячена одній з актуальних проблем організації та використання методу колового тренування на уроках фізичної культури. Зокрема, розкривається класифікація основних методів організації колового тренування. Розкрито особливості організації наступних методів колового тренування: безперервнопотокового методу; поточно-інтервального методу; інтенсивно-інтервального методу. Безперервно-потоковий метод направлено переважно на розвиток витривалості учнів середніх і старших класів. Поточно-інтервальний метод дозволяє комплексно розвивати переважно загальну та силову витривалість, швидкісну силу, а також розвивати дихальну та серцево-судинну системи. Інтенсивно-інтервальний метод використовують для розвитку швидкісної та силової витривалості. Висвітлюються основні переваги методів організації колового тренування на уроках фізичної культури. До основних переваг належать: Можливість вчителя сконцентрувати увагу на розв’язанні основних завдань уроку; увага учнів при виконанні вправ на станціях сконцентрована на техніці виконання вправи, що сприяє кращому і ефективному її виконанню; сприяє доступності виконання вправ кожним учнем у власному темпі і з власним об’ємом навантаження; сприяє покращенню організації навчально-тренувального процесу та контролю за ним; підвищується почуття відповідальності, прищеплюються навички самостійної роботи. На основі аналізу анкетування вчителів фізичної культури було виявлено особливості організації та проблеми, що виникають при впровадженні колового методу на уроках фізичної культури в старших класах. Серед основних особливостей респонденти виділили наступні: метод колового тренування є відомим і доволі розповсюдженим щодо його застосування на уроках фізичної культури в загальноосвітніх закладах; серед тем навчальної програми з фізичної культури респонденти найбільше впроваджують метод колового тренування на уроках з гімнастики та спортивних ігор; основними проблемами, що назвали респонденти, стали: складність розробки комплексу; обов’язкова попередня підготовка учнів до впровадження даного методу; важка і довготривала підготовка залу до проведення даного методу.Документ Rebuilding dreams: prioritising the needs of Ukraine’s Olympic sports amidst war(2024-05-03) Kuvaldina Olga; Agostinis-Sobrinho CesarДокумент Características de la metodología del desarrollo de las cualidades físicas de los cadetes durante las actividades de levantamiento de pesas(2020-01-01) Prontenko Kostiantyn; Griban Grygoriy; Aloshyna Alla; Bychuk Olexandr; Kuvaldina Olga; Shkola Olena; Boichenko Artem; Surovov Oleksii; Ramsey Irina; Voitovych Iryna; Valkevich Oleksandr; Prontenko Vasyl; Prontenko Kostiantyn; Griban Grygoriy; Aloshyna Alla; Bychuk Olexandr; Kuvaldina Olga; Shkola Olena; Boichenko Artem; Surovov Oleksii; Ramsey Irina; Voitovych Iryna; Valkevich Oleksandr; Prontenko VasylДокумент Системний підхід розвитку витривалості учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури(Інноваційна педагогіка. Випуск 67. Том 1. 2024. Видавничий дім «Гельветика». 290 с. – С.44-47, 2024-03-30) Адаменко О. О.; Деркач В. М.У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз розвитку витривалості у учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури. Розкрито особливості розвитку витривалості як провідної фізичної якості. Охарактеризовано різні підходи до класифікації видів витривалості. Розкрито способи, що можна використовувати для вимірювання витривалості. Вимірювати витривалість можна за часом, за зміною швидкості та інтенсивності роботи, а також за технікою виконання рухів. Розглянуто методи і засоби, що сприяють розвитку витривалості. Основними засобами розвитку витривалості є вправи циклічного та ациклічного характеру. Проаналізовано основні компоненти виконання фізичних вправ на розвиток витривалості: інтенсивність вправ; тривалість вправ; кількість повторень; тривалість інтервалів відпочинку; характер відпочинку. Охарактеризовано особливості здійснення системного підходу щодо розвитку витривалості. Основними правилами реалізації даного підходу є доступність, систематичність та поступовість. Розкрито шляхи реалізації системного підходу у розвитку наступних видів витривалості: швидкісної, координаційної та силової. Досліджено методи здійснення контролю за розвитком витривалості учнів 5–6 класів. Розкрито прямі і опосередковані способи вимірювання витривалості. Розроблено методику розвитку витривалості учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури. Підібрано спеціальні вправи та методи для розвитку загальної та спеціальної витривалості для учнів 6-х класів. Розроблено поурочний план на кожен урок для наступних тем: легка атлетика, футбол та гімнастика. Експериментально перевірено ефективність розробленої методики розвитку витривалості учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури. Результати тестів продемонстрували зростання показників контрольної та експериментальної груп, причому в експериментальній групі ці показники за всіма тестами були значно вищими. Таким чином, використання на уроках фізичної культури запропонованих нами методичних прийомів розвитку загальної та спеціальної витривалості впевнено доводить ефективність їх застосування як серед хлопців так і серед дівчат.Документ Оцінка рівня розвитку спеціальної витривалості каратистів(2023) Стрикаленко Євгеній Андрійович; Шалар Олег Григорович; Деркач Віктор Миколайович; Шаповал Сергій ІвановичУ статті оцінюється рівень розвитку спеціальної витривалості каратистів та порівнюється із нормативними показниками. Встановлено, що за результатами оцінки рівня розвитку витривалості спортсменів-каратистів зазначимо, що рівень розвитку загальної витривалості в групі в середньому становить 13,18 хвилин, рівень спеціальної витривалості за тестом стрибки на скакалці протягом 1 хвилини дорівнював 148 стрибків, а за тестом удари ногами та руками по мішку протягом 3 хвилин складав 280 ударів. Після порівняння отриманих результатів з нормативними показниками експериментально встановлено, що за тестом біг 3000 метрів каратисти мали нижче середнього рівень підготовленості, за тестами для оцінки рівня розвитку спеціальної витривалості результати взагалі виявились гіршими за нормативні показники програми з боксу. По закінченню дослідження нами були розроблені практичні рекомендації по підвищенню показників рівня розвитку витривалості спортсменів-каратистів і в яких для розвитку загальної витривалості рекомендовано застосовувати кросову підготовку та елементи спортивних ігор, а для підвищення спеціальної витривалості, змагальні вправи з тривалим їх виконання та застосуванням з додаткового обтяженням та гумових джгутів. Перспективність подальших досліджень тісно пов’язана з експериментальним підтвердженням ефективності застосування рекомендованих вправ та методів в ході фізичної підготовки спортсменів-каратистів.Документ Top 10 needs of Ukraine’s Olympic sports in hostile conditions: a Delphi study(2024) Kuvaldina Olga; Sarkauskiene Asta; Rybak Oleh; Taran Larysa; Derkach Viktor; Biryuk Svitlana; Agostinis-Sobrinho CesarДокумент Formulating Strategic Directions for Developing the National Sports Federation in Modern Socio-Economic Conditions(2024) Driukov Oleksandr; Driukov Volodymyr; Kuvaldina Olga; Biryuk Svitlana; Kravchuk Ludmila; Дрюков Олександр; Дрюков Володимир; Кувалдіна Ольга; Бірюк Світлана; Кравчук ЛюдмилаМета дослідження – обґрунтування теоретико-методологічних підходів до вибору стратегії розвитку Національної спортивної федерації на основі стратегічного аналізу її діяльності в сучасних соціально-економічних умовах. Матеріал та методи. У ході дослідження зроблено аналіз науково-методичної літератури, SWOT-аналіз, методи формалізації та узагальнення, математична статистика. Результати. Проведено дослідження діяльності громадської організації «Федерація фехтування України» (ГО «ФФУ»), яка працює у сучасних соціально-економічних умовах за допомогою SWOT-аналізу. У підсумку визначено складові чотирьох можливих напрямів сфери діяльності організації, а саме – стратегія розвитку, стратегія обмеженого зростання, стратегія стабілізації, стратегія захисту. Визначення та кількісна оцінка факторів та якості чотирьох напрямів розвитку ГО «ФФУ» з урахуванням тенденції розвитку світового спорту дало підставу, вважається що найбільш перспективним напрямом діяльності ГО «ФФУ» буде стратегія розвитку, яка передбачає використання сильних сторін організації для реалізації можливостей зовнішнього середовища. Висновки. Запропоновано у діяльності ГО «ФФУ» використовувати стратегію розвитку – диверсифікацію, яка передбачає інновації в менеджменті та маркетингу, забезпечення фінансової стійкості організації, підвищення якості підготовки спортсменів внаслідок впровадження нових технологій, закріплення позитивної репутації організації.Документ Religious Beliefs of World Boxing Champions as a Factor of Influence on Ukrainian Society in the Context of Social Responsibility(2022) Synchak Bogdan; Livak Petro; Kuvaldina OlgaДокумент Важливість психологічної підготовки спортсменів у фехтувальному спорті(2023) Проченко В.; Деркач В. М.; Prochenko V.; Derkach V. M.Проаналізовано особливості психологічної підготовки спортсменів у фехтувальному спорті. Виявлена проблематика психологічної підготовки та її усунення.Документ Важливість інституту спонсорства для розвитку спорту в Україні(2023) Погорілий М.; Деркач В. М.; Pohorilyi М.; Derkach V. M.Проаналізовано теоретичні та практичні основи розвитку спонсорської діяльності у сфері спорту; узагальнено основні напрямки спонсорської допомоги у сфері спорту; узагальнено пропозиції та рекомендації щодо розвитку спонсорської діяльності у сфері спорту в Україні.Документ Організація підготовки фахівців з фізичного виховання та проведення спортивних заходів за Української Народної Республіки(2023) Марцінковський І. Б.; Martsinkovsky I. B.Дослідженням встановлено, що попри значні економічні труднощі, пов’язані з Першою світовою війною і розпадом Російської імперії, спортивне життя за Української Народної Республіки продовжувало розвивалося на ґрунті традицій попередніх років та отримало нові перспективи у своєму розвитку. Матеріали газети «Відродження» за 1918 рік вказують, що у молодій державі приділялася значну увагу національній освіті, у тому числі проводилася підготовка педагогічних кадрів з фізичного виховання. На той час на усіх теренах держави, у Києві та губернських містах і містечках, функціонували спортивні товариства як українські, так і національних меншин, які залучали громадян до занять різноманітними видами спорту. У спортивному русі та розвитку спорту в Українській Народній Республіці активно включалися не тільки різноманітні соціальні групи населення, у першу чергу, військові, але й жінки, які брали дієву участь в діяльності спортивних товариств, змаганнях, організації дитячих спортивних майданчиків за місцем проживання.Документ Розвиток настільного тенісу на Миколаївщині(2023) Марцінковський І. Б.; Полхутенков В.; Martsinkovsky I. B.; Polkhutenkov V.Зроблений історичний екскурс створення настільного тенісу як дозвілля у вимушених перервах, зумовленими дощовою погодою, між матчами з великого тенісу у Великій Британії. Англійські офіцери сприяли поширення цього дозвілля у колоніях імперії. Наприкінці ХІХ – початку ХХ ст. розвиток настільного тенісу відбувся на західних теренах України, які на той час входили до Австро-Угорської імперії. Проте офіційні дані змагань в Україні відомі тільки з середини ХХ ст. У 1900 р. у Великій Британії настільний теніс (пінг-понг) визнаний як спорт, відбулися перші офіційні змагання, а 1901 р. перші міжнародні змаганням. 1926 р. була заснована Міжнародна федерація настільного тенісу та пройшов перший чемпіонат світу. З новою силою гра відродилася із закінченням Другої світової війни. У 1960-х роках гра стала однією з наймасовіших видів спорту. 1950 р. в Москві відбувся перший Всесоюзний турнір, а наступного 1950 р. відбулися чемпіонати Союзу та України. З 1960-х років настільний теніс став поширеним дозвіллям в Україні у радянських закладах та організаціях, у тому числі й на Миколаївщині. Із здобуттям незалежності, в Україні заснована національна Федерація настільного тенісу. З 2000 р. команда України бере участь у змаганнях в Новій Європейській Лізі, проводиться Клубний чемпіонат України. Розвивається й паралімпійський настільний теніс. Миколаївські спортсмени Наталія Косміна та Юрій Щепанський досягли значних успіхів з настільного тенісу.Документ Профілактика спортивного травматизму спортсменів з настільного тенісу(2023) Марцінковський І. Б.; Полхутенков В.; Martsinkovsky I. B.; Polkhutenkov V.Зроблений аналіз основних видів травм у спортсменів з настільного тенісу на підставі літературних джерел з поширення спортивних травм у спортсменів з настільного тенісу. Встановлено, що у тенісистів найчастіше травмуються плечовий суглоб, спина, ліктьовий, гомілковостопний суглоби та зап’ясток, а найрозповсюдженішими травмами є розтягнення зв’язок та забої. Причинами виникнення спортивних травм є недотримання вимог порядку проведення тренувальних занять, недоліки у методиці проведення тренувальних змагань, незадовільне матеріально-технічне обладнання місць проведення тренувань і змагань, недостатній медичний контроль за станом здоров’я, недисциплінованість спортсменів, несприятливі метеорологічні та санітарно-гігієнічні умови під час тренувань і змагань та внутрішні фактори. Практика тренерів і спортсменів свідчить, що спортивний травматизм є керованим процесом при умілій організації загальних, властивих усім видам спорту, та спеціальних, характерних цьому виду спорту, заходів профілактики. Заходи попередження спортивного травматизму у спортсменів з настільного тенісу проводяться на початку тренувальних занять, під час їх проведення та із їхнім закінченням. Важливе місце у заходах профілактики мають загальна та спеціальна розминка перед початком заняття та загальна фізична підготовка з розвитком гнучкості, витривалості, сили м’язів кисті, передпліччя і плеча, швидкості переміщення та швидкості реакції і відчуття м’яча.Документ Проблеми спортивного відбору юних бігунів на середні дистанції(2023) Левицька Я.; Бірюк С. В.; Levytska Y.; Biryuk S. V.В статті розглянуто і визначено інформативні показники спортивного відбору бігунів 10–13 років на початковому етапі спортивної підготовки в бігу на середні дистанції. Відбір може бути ефективним лише в тому випадку, якщо на початковому етапі підготовки юного спортсмена буде забезпечена комплексна методика оцінки його можливостей. Процес підготовки має також враховувати закономірності вікового розвитку молодого організму та індивідуальні особливості.Документ Спортсмени-миколаївці – жертви репресій комуністичної системи(2023) Марцінковський І. Б.Характерною особливістю тоталітарної радянсько-комуністичної системи є запровадження терору на державному рівні, як інструменту утримання влади. Репресій зазнали не тільки очевидні вороги режиму, але й представники інших політичних партій до встановлення однопартійності, військові, інтелігенції, аристократії, духовенства, прості робітники й селяни. За видуманими звинуваченнями репресій зазнали й спортсмени. Тема репресій з боку більшовицько-комуністичного режиму в останні десятиліття широко висвітлювалася, але такі публікації стосувалися у переважній більшості щодо представників різних соціальних груп та професій, а щодо репресій спортсменів висвітлена недостатньо. У списку репресованих є відомі свого часу спортсмени, біографії яких пов’язані з Миколаївщиною. Незважаючи на зусилля останніх років з боку істориків та краєзнавців, багато імен ще й дотепер залишаються маловідомими, а то й зовсім невідомими серед широкого загалу мешканців краю, спортсменів і навіть спортивних функціонерів нашої області. У статті розглянуто біографічні дані репресованих відомих спортсменів-миколаївців, а серед них футболістів Пилипа Рябова, Станіслава Леута, Валентина Прокоф’єва, плавця Семена Бойченка, важкоатлета Івана Круца.Документ Аналіз випадків смертей школярів та студентів, пов’язаних із фізичною культурою(2022) Марцінковський, І. Б.; Martsinkovsky, I. B.Фізичне виховання покликане розвивати життєві сили і загальну дієздатність людини. Попри зазначене, час від часу в українських засобах масової інформації оприлюднюється інформація про випадки раптової смерті школярів і студентів, пов’язані з фізичними вправами. Метою нашого дослідження стало встановити причини і структуру випадків смерті у школярів і студентів на спортивних майданчиках, а також розроблення рекомендацій для їх унеможливлення. На підставі проведеного аналізу встановлено, що основними причинами смерті у школярів і студентів на спортивних майданчиках є серцева патологія та травми, отримані внаслідок падіння футбольних воріт. Змінити ситуацію повинна поінформованість педагогів, учнів і студентів про нещасні випадки та заходи з їх попередження, покращення медичних оглядів, дотримання правил користування спортивним обладнанням і снарядами з виключенням можливостей їх нецільового використання та втілення додаткових удосконалених вимог щодо їхньої перевірки при експлуатації. Випадки раптової серцевої смерті серед школярів і студентів частіше виникають в осіб чоловічої статі підліткового віку в осінні та весняні сезонні періоди. Така особливість дозволяє звернути більшу увагу педагогів і медиків до стану здоров’я та самопочуття при медичному оглядій під час занять фізичною культурою. Забезпеченість усіх громадських місць, у першу чергу загальноосвітніх і вищих навчальних закладів, спортивних споруд, автоматичними зовнішніми дефібриляторами та проведення навчань серед немедичного персоналу для їх користуванням й прийомів серцево-легеневої реанімації дозволить, виходячи з досвіду розвинених країн, зберегти життя багатьом молодим людям.Документ Функциональное состояние гребцов на байдарках на этапе специальной базовой подготовки(2019) Богуш, Владимир; Гетманцев, Сергей; Богатырев, Константин; Тарасова, Анна; Кулаков, Юрий; Яцунский, Евгений; Богуш, Володимир; Гетманцев, Сергій; Богатирьов, Костянтин; Тарасова, Анна; Кулаков, Юрій; Яцунський, Євген; Bogush, Volodymyr; Getmantsev, Sergiy; Bogatyirev, Konstantin; Tarasova, Ganna; Kulakov, Yuriy; Yatsunskiy, YevgenМета: провести комплексне дослідження функціонального стану, основних властивостей нервової системи спортсменів, що спеціалізуються у веслуванні на байдарках, для подальшого визначення перспективності в даному виді спорту. Матеріал і методи: обстежувалися учні Вищого училища фізичної культури, що спеціалізуються у веслуванні на байдарках. Визначалися індивідуальні показники у віковій групі 15–16 років: 25 юнаків, 23 дівчат, усього – 48 спортсменів. Вивчення функціонального стану включало тест вимірювання ефекту тренувальної дії (ВЕТД), створений на основі теппінг-тесту, який дозволяє визначати комплекс кінематичних характеристик рухів в автономному режимі, а також вимірювалися візуально-моторні і слухо-моторні реакції, рівень м'язово-суглобової чутливості та координації рухів, потужність форсованих вдиху і видиху. Результати: проведені дослідження дозволили вивчити функціональний стан спортсменів. У спортивній діяльності різні функціональні системи організму працюють у режимі гранично можливих фізичних навантажень, при цьому організм пристосовується до факторів зовнішнього і внутрішнього середовища, а між ними встановлюється рівновага. Динамічне спостереження за функціональним станом, облік індивідуальних особливостей, що визначають перспективність спортсмена, дозволяє забезпечувати оптимальну фізичну працездатність, поліпшити ефективність тренувального процесу, що сприяє досягненню високих спортивних результатів. Збереження результату діяльності (швидкий початок роботи, підтримання швидкості на дистанції, прояв витривалості, загальної працездатності) при розвитку втоми обумовлено формуванням специфічних і рухливих адаптаційних реакцій, при яких спостерігаються великі коливання основних параметрів структури руху, що забезпечать ефективне розв'язання рухової задачі. Висновки: запропоновані тести вимірювання ефекту тренувальної дії, електроміорефлексометріі, пневмотахометрії і реверсивної динамометрії є досить інформативними у спортивній практиці і дозволяють визначити та оцінити індивідуальні передумови спортивних досягнень. Отримані дані можуть бути застосовані в тренувальному процесі при підготовці спортсменів з урахуванням вікової динаміки розвитку фізичних якостей, соматичних, сенсорних і вегетативних систем організму при відборі, побудові і корекції навчально-тренувального процесу, вивченні компенсаторних реакцій і відновних процесів у спортивній діяльності.