Кафедра енергетичного машинобудування (ЕМ)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра енергетичного машинобудування (ЕМ) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 195
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Floating plastic waste processing, artificial diesel fuel production, storage and offloading(2019) Tkach, Mychaylo; Tymoshevskyy, Borys; Halynkin, Yurii; Proskurin, Arkadii; Dotsenko, SerhiiДокумент Free Vibrations of Multilayered Orthotropic Ribbed Cylindrical Shells With Attached Solid Bodies(2018) Kairov, A. S.; Vlasov, O. I.Документ Improving the efficiency of a gas-fueled ship power plant using a Waste Heat Recovery metal hydride system(2019) Cherednichenko, Oleksandr; Tkach, Mykhaylo; Timoshevskiy, Boris; Havrysh, Valerii; Dotsenko, SerhiiДокумент Increase of resistance against wear of a cranked shaft with babbitt bearings by nanodiamond saturation of friction surfaces(2021) Oshovsky, Victor; Dotsenko, Sergii; Kairov, AlexiyДокумент Results of the Experimental Research of the Medium Speed Diesel Engine Work on Soybean Oil(2020) Shvets, I.; Hrabovenko, O.; Dotsenko, S.; Nesterenko, V.Використання в двигунах внутрішнього згоряння альтернативних палив, отриманих на основі олій рослинного та жирів тваринницького походження, дозволяє не лише зменшити паливну залежність споживача від використання палив нафтового походження, але й значно підвищує екологічні показники силової установки за рахунок зменшення токсичних викидів у відпрацьованих газах. В даній роботі здійснено порівняльний аналіз отриманих результатів експериментального дослідження вихідних параметрів середньо обертового дизельного двигуна працюючого по навантажувальній характеристиці при використанні дизельного палива та соєвої олії. Об’єктом експериментального дослідження був середньо обертовий дизельний двигун 6ЧН 26/34 з безпосереднім впорскуванням палива в циліндр, газотурбінним наддувом та проміжним охолодженням наддувного повітря. В ході дослідження було визначено техніко-економічні параметри двигуна та показники токсичності відпрацьованих газів при роботі на дизельному паливі та соєвій олії. Порівняння отриманих показників показало, що процес згоряння при використанні рослинної олії затягується в часі і, як наслідок, знижується ефективність робочого циклу і тому є необхідність його удосконалення.Документ Use of refined finite element models for solving the contact thermoalasticity problem of gas turbine rotors(2018) Kairov, Aleksey; Morgun, Sergey; Каіров, О. С.; Моргун, С. О.Розроблена уточнена математична модель роторів газотурбінних двигунів з використанням тривимірних скінченних елементів криволінійної форми. Всі розрахунки виконані для роторів, що дуже поширені в енергетичному машино- та суднобудуванні. Деталі такого типу мають конструктивну неоднорідність, яку навряд чи можна було б правильно пояснити, використовуючи добре відомі скінченні елементи та їхні функції форми. З іншого боку, математична модель повинна бути максимально простою з метою її широкого використання в процесі проектування ротора. Тому була розроблена нова уточнена скінченноелементна математична модель, що складається з тривимірних криволінійних скінченних елементів типу гексаедр. Вона використовувалась для розрахунку поля переміщень, викликаного комплексним впливом теплового потоку, і контактного навантаження в місцях з'єднання елементів ротора. Такий підхід дає можливість описати весь ротор як суперпозицію розроблених криволінійних моделей скінченних елементів і зробити процес розрахунку більш правильним і компактним. Для вирішення поставленого завдання була складена система матричних рівнянь. Вона грунтується на використанні залежностей енергетичного балансу під час механічної контактної взаємодії елементів ротора, а також теплового балансу у разі впливу нестаціонарного теплового потоку. Під час створення чисельного алгоритму розв’язання поставленої задачі використовувалося пряме розкладання Холецького. Для додання розв’язку більшої компактності застосовувалася схема Шермана. Всі розрахунки полів переміщень і температур проведені для двох широко поширених типів з'єднань, які використовуються для створення таких роторів, а саме: з'єднань з зазором та натягом.Документ Аналіз впливу зміни виду палива на ефективні показники 4-тактного дизельного двигуна потужністю 300 кВт з удосконаленням системи мащення. Прототип 6ГЧН 19/23(2023-12) Шмалько Аліна Геннадіївна; Нестеренко Вікторія ВалентинівнаМета роботи – дослідження індикаторних та ефективних показників газодизельного двигуна при зміні виду палива. Завданням роботи є розрахунок робочого процесу газодизельного двигуна аналітичним методом. Визначення впливу виду палива на ефективні та індикаторні показники двигуна, що проектується, в порівнянні з двигуном-прототипом. Об’єкт дослідження – газовий двигун 6ГЧН 19/23 потужністю 330 кВт при 1000 хв-1. Під час виконання кваліфікаційної роботи було розраховано робочий процес газодизельного двигуна, тепловий баланс та обчислено сили, що діють в КШМ. При конструюванні системи мащення було проведено аналіз існуючих систем мащення та конструкцій масляних насосів. Серед можливих варіантів було обрано систему мащення з «сухим» картером та шестеренний масляний насос. Система мащення з «сухим» картером була обрана через те, що при такій системі змащення, коли маслозбірна цистерна розташована поза картера, масло не відчуває вплив від дії гарячих відпрацьованих газів і менше забруднюється продуктами згоряння палива. Шестеренний масляний насос було обрано нами через те, що він простий в конструкції та експлуатації, а також відносно дешевий. Було проведено розрахунок системи мащення, в якому визначено площі фільтруючих поверхонь фільтрів тонкого та грубого очищення, а також циркуляційну подачу масла та площу поверхні теплообміну кожухотрубного теплообмінника. При розрахунку масляного насоса визначено його циркуляційну подачу, конструктивні особливості зубчастих коліс та потужність, яка використовується на його привід. Розраховано вал насоса на кручення та визначено його мінімально допустимий діаметр. Велику увагу в даній кваліфікаційній роботі приділено охороні навколишнього довкілля та охороні праці. В ході виконання даного розділу дипломної роботи був проведений аналіз небезпечних та шкідливих факторів, які виникають при роботі двигуна. Також було зроблено огляд техніки безпеки та протипожежного захисту при експлуатації двигуна. Були запропоновані заходи щодо зниження рівня шуму та вібрації при роботі двигуна. Рекомендовано заходи для зниження токсичності відпрацьованих газів та захисту навколишнього середовища.Документ Вдосконалення конструкції блочного паливного насосу високого тиску з покращеною конструкцією плунжерної пари для 4-тактного дизельного двигуна потужністю 170 кВт. Прототип – 6ЧН18/22(2024) Булацевський Денис Ігорович; Дубовець Андрій ІвановичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи на тему ''Вдосконалення конструкції блочного паливного насосу високого тиску з покращеною конструкцією плунжерної пари для 4-тактного дизельного двигуна потужністю 170 кВт. Прототип – 6ЧН18/22'' складається із Вступу, 4 розділів, Висновку та 7 Додатків – 2–х специфікацій та 5 листів креслень формату А1. В текстовій частині пояснювальної записки приведений опис конструкції дизельного двигуна-прототипу 6ЧН18/22, розрахований робочий процес двигуна з визначенням його основних параметрів, приведене обґрунтування вибраної конструкції втулки плунжера та плунжера. Також виконані розрахунки теплового балансу та динаміки дизеля 6ЧН18/22. На завершення в кваліфікаційній роботі розроблені заходи з охорони праці та захисту навколишнього середовища, зроблено загальні висновки по виконаній роботі. Додатки до пояснювальної записки містять специфікації на дизельний двигун 6ЧН18/22, складальне креслення двигуна 6ЧН18/22 (поперечний переріз), робочі креслення втулки плунжера та плунжера.Документ Вдосконалення математичної моделі розрахунку робочого процесу газових двигунів з врахуванням особливостей газоподібних палив(2010) Литвин, С. М.; Швець, І. А.; Litvin, S. M.; Shvets, I. A.Розглянуто питання вдосконалення математичної моделі розрахунку робочого процесу газових двигунів, за рахунок обліку складу та фізико-хімічних властивостей газових палив.Документ Вдосконалення паливної системи газодизельного двигуна шляхом використання синтез-газу(2023) Мокроусов Денис Сергійович; Познанський Андрій СтаніславовичВ магістерській роботі наведені результати проектування двигуна внутрішнього згоряння, який працює на синтез-газі потужністю 600 кВт для стаціонарної електричної станції. В якості базового був обраний двигун 8ЧН 25/34, який виробляється на підприємстві ПЕРВОМАЙСЬКДИЗЕЛЬМАШ (м. Первомайськ, Миколаївської обл.). В якості робочого циклу був обраний цикл з домішкою дизельного палива та газотурбінним наддувом, що забезпечує достатньо високі показники ДВЗ. В роботі виконані розрахунки робочого циклу ДВЗ, а також розроблена паливна система з клапанною подачею синтез-газу. Також наведені заходи щодо забезпечення вимог екології та охорони праці. Розрахунки, наведені у даній роботі, довели доцільність використання синтез-газу на двигуні 8ЧН 25/34 у складі стаціонарної електричної станції. Магістерська робота викладена українською мовою на 78 сторінках розрахунково – пояснювальної записки, використано 10 літературних джерел. Графічна частина представлена на 5 кресленнях формату А1.Документ Вдосконалення системи мащення тепловозного двигуна шляхом модернізації маслоохолоджувача.(2023) Козаченко Сергій Миколайович; Познанський Андрій СтаніславовичВ магістерській роботі наведені результати вдосконалена системи мащення тепловозного двигуна 10Д100 для тепловозу типу ТЕП70, шляхом модернізації маслоохолоджувача. В якості базового був обраний двигун 10Д100 – 10ДН 20,7/ 2х25,4 потужністю 2800 кВт. В роботі виконані розрахунки робочого циклу ДВЗ. Проведено аналіз системи охолодження двигуна. Розглянуто основні шляхи оптимізації маслоохолоджувача, виконано розрахунок параметрів МО-прототипу за програмою зворотного розрахунку маслоохолоджувача, виконано пошук оптимальних геометричних розмірів круглої трубки з накатним оребренням. У роботі проведено аналіз рівня шуму й вібрації в машинному відділенні дизеля, запропоновано заходи щодо зниження небезпечних і шкідливих факторів, що впливають на персонал з обслуговування дизеля. Розглянуто питання охорони навколишнього середовища й забруднення, які виникають при експлуатації дизеля. Магістерська робота виконана українською мовою на 81 аркушах розрахунково-пояснювальної записки. Використано 10 джерел. Графічна частина представлена на 5 кресленнях формату А1.Документ Взаємодія палив рослинного походження з паливною апаратурою дизеля(2023) Швець І. А.; Анастасенко С. М.; Shvets I. A.; Anastasenko S. N.Проведений аналіз ефективності використання рослинних олій виявив причини поломок та пошкоджень деталей паливної апаратури (ПА) дизеля. Здійснено дослідження наслідків контакту рослинних олій з робочими поверхнями деталей ПА дизельних двигунів та проаналізовано отримані результати. Зроблено висновки щодо отриманих результатів та надані пропозиції щодо комплексу робіт, направлених на адаптацію дизельних двигунів для роботи на альтернативних рідких паливах.Документ Визначення основних параметрів хвильових процесів при роботі електромеханічного актуатору подачі палива(2013) Швець, І. А.В статті описано причини появи та можливі наслідки від дії хвильових процесів отриманих внаслідок короткочасного дроселювання газу під час роботи електромеханічного актуатору подачі газового палива. Представлено математичні залежності що описують параметри газового потоку та хвильових процесів для даного пристрою. Оцінено вплив зазначених процесів на роботу пристрою взагалі.Документ Використання газового палива у середньообертовому двигуні 6ЧН12/14, що працює у складі стаціонарної електростанції(2023) Анціпорович О. О.; Ткач М. Р.Представлений дипломний проект містить у собі 82 сторінок, 47 рисунків, 6 таблиць. При підготовці проекту було використано 12 джерел інформації. У проекті розроблений комплекс технічних рішень, що дозволяє використовувати у стаціонарному сердньообертовому двигуні 6ЧН 12/14 газового палива, для цього запропоновано використання форкамерофакельного запалювання, відповідні схемні та конструктивні рішення.Документ Використання диметилового ефіру у якості альтернативного палива для двигуна генератора MAN 8L51/60DF(2023-12) Захарчук Денис Русланович; Галинкін Юрій МиколайовичПредставлений дипломний проект містить у собі 77 сторінок, 44 рисунки, 6 таблиць. При підготовці проекту було використано 12 джерел інформації. У проекті розглянута можливість використання запальної дози диметилового ефіру у газодизельному двигуні. Розглянуто вплив диметилового ефіру на екологічні показники двигуна, розраховано робочий процес, модернізовано паливну систему двигуна.Документ Використання рапсової олії у якості палива середньообертового двигуна 6ЧН26/34, що працює у складі стаціонарної електростанції(2023) Кошур Всеволод Вікторович; Ткач Михайло РомановичПредставлений дипломний проект містить у собі 73 сторінки, 47 рисунків, 6 таблиць. При підготовці проекту було використано 12 джерел інформації. У проекті розроблений комплекс заходів щодо переобладнання середньообертового двигуна 6ЧН 26/34 для роботи на рапсовій олії у складі стаціонарної електростанції, відповідній модернізації паливної системи та паливного обладнання.Документ Використання скрапленого газу у якості палива для головного двигуна Wartsila L32, LPG-газовозу з метою зменшення витрат на його експлуатацію(2023-12) Чебаненко Віталій Віталійович; Білоусов Євген ВікторовичМорське перевезення зріджених газів зі своєю розвиненою інфраструктурою й особливостями виникли з потреб сучасної економіки. Завдяки цьому флот танкерів-газовозів (або просто «газовозів») розвивався швидкими темпами: перший спеціально спроектований і побудований газовоз з'явився в 1953 р.; до кінця 1981 р., за даними конференції «Газтех–81», понад 550 газовозів успішно перевезли близько 250 млн. м3 тільки скрапленого природного газу (у західній літературі Liquefied Natural Gas (LNG)); до кінця 2003 р. світовий флот танкерів-газовозів у кількості приблизно 600 одиниць мав валову місткість 8785 тис. рег. т. За 50-літню історію свого розвитку танкер-газовоз став самостійним спеціалізованим типом морських транспортних суден. Важливу роль морське перевезення газів може зіграти для економіки незалежної України. Розвиток цього напрямку може дозволити диверсіфікувати постачання природного газу, знизивши тим самим залежність економіки країни від постачань газу по трубопроводах. У цьому зв'язку питання пов'язані з удосконалюванням експлуатаційних характеристик суден газовозів набувають особливу актуальність. Ефективний шлях зниження реального ризику при морському перевезенні зріджених газів – узагальнення й використання національного й міжнародного досвіду в галузі експлуатації газовозів, а також з'ясування точної природи, виду й ступеня можливої небезпеки. Якщо питанням проектування, конструкції, опису окремих видів газовозів присвячені багато статей і повідомлень, то по експлуатаційних аспектах проблеми кількість публікацій обчислюється одиницями, питання технології перевезення скраплених нафтових газів описово розглядаються практично в єдиній роботі. В Україні основна маса публікацій являє собою обзори й переклади іноземної інформації, повідомлення в періодичній пресі про дослідження окремих часткових питань, переважно за технологією перевезення. В галузі проектування газовозів безсумнівний інтерес представляє книга С. И. Логачева й М. М. Миколаєва, що не втратила свого значення дотепер.Документ Використання у головному судновому двигуні Wartsila 6RT-Flex50-B газового палива на основі природнього газу(2023-12) Дзюбенко Анатолій Михайлович; Галинкін Юрій МиколайовичПредставлений дипломний проект містить у собі 77 сторінок, 44 рисунки, 5 таблиць. При підготовці проекту було використано 12 джерел інформації. У проекті розроблений комплекс заходів для зниження витрат на паливну складову суднової енергетичної установки з головним двигуном Wartsila 6RT-Flex50-B шляхом використання газового палива. Виконано економічні розрахунки ефективності використання запропонованих технічних рішень.Документ Дослідження впливу застосування альтернативного палива на ефективні показники 4-тактного автомобільного дизельного двигуна без наддуву, потужністю 42 кВт(2023) Богинська Людмила Вікторівна; Нестеренко Вікторія ВалентинівнаРозроблена відповідно до завдання кваліфікаційна робота містить в собі необхідні конструкторські креслення, розрахункові і пояснювальні матеріали по двигуну 3ЧН10,5/12 і детальну розробку конструкції форсунки. Кваліфікаційна робота оформлена текстовим документом у вигляді пояснювальної записки та графічної конструкторської частини проекту загальною кількістю 6 листів формату А1, технологічного процесу складання форсунки. Двигун Д-130 потужністю 44 кВт встановлюється на автомобілі невеликої вантажепід’ємності та легкі трактори. У другому розділі кваліфікаційної роботи по заданим вихідним параметрам проектованого двигуна (Ре=42 кВт) визначено двигун – прототип Д-130 (Ре =33,1кВт при n=2000хв-1) і виконані розрахунки робочого циклу. По результатам розрахунків робочого процесу побудовані індикаторна діаграма дійсного робочого циклу та діаграми сил, що діють на деталі КШМ, величини яких знайдені в динамічному розрахунку двигуна. Значне місце в дипломному проекті зайняла розробка конструкції електронно-гідравлічної форсунки, яка забезпечує підвищення надійності та ресурсних показників двигуна завдяки покращенню рівномірності роботи. В пояснювальній записці приведений детальний опис запроектованої конструкції та виконане обґрунтування запропонованої. В технологічному розділі кваліфікаційної роботи розроблено технологічний процес складання форсунки. В ході цієї розробки складено маршрутний технологічний процес складання, визначено час на виконання кожної операції складання. Враховуючи те, що запроектований двигун є джерелом шуму і вібрації, велику увагу в кваліфікаційній роботі відведено на розробку заходів по зменшенню негативного впливу його роботи на обслуговуючий персонал і на навколишнє середовище.Документ Дослідження ефективних та економічних показників роботи двигуна сільськогосподарської техніки при роботі на рослинних оліях(2021) Доценко С. М.; Білоус І. В.; Dotsenko S. M.; Bilous I. V.Інтенсивне зростання ціни на дизельне паливо за останні роки і пов’язані з цим збільшення собівартості сільськогосподарської продукції зумовили актуальність розробок з використання рослинного палива. В статті розглянуто роботу дизельного двигуна на паливах рослинного походження, зроблено порівняння основних ефективних та економічних показників роботи дизельного двигуна на традиційному і альтернативних видах палив.