2024
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2024 за Ключові слова "autonomous surface vessel"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Оптимізація руху автономного надводного судна на електричній тязі як шлях підвищення енергоефективності(2024) Єрмоленко Б. О.; Yermolenko Bohdan O.Автономні надводні судна (АНС) є перспективним рішенням, який активно використовують у різних галузях, пов’язаних з водними ресурсами. Під час гідрографічного моніторингу у традиційному підході, отримання даних відбувається з використанням дослідницьких місій з застосування великих кораблів та спеціалізованого обладнання. Однак у підході досліджень на воді існує багато проблем. Важливою особливістю автономних надводних суден є їх можливість виконувати завдання без посередньої присутності людини на борту, що веде до зменшення витрат на дослідницькі місії. Інша перевага, це можливість працювати у різному середовищі, з різним підводним рельєфом. Удосконалення АНС призвело до підвищення економічної ефективності операцій пов’язаних з водними ресурсами. Усуваючи потребу в бортових операторах, АНС знижують витрати на робочу силу та підвищують ефективність роботи. Подальша розробка та вдосконалення суден важливе питання та має велике практичне значення для галузей пов’язаних з водними ресурсами. Метою статті є дослідження питання підвищення енергоефективності Автономного надводного судна, шляхом впровадження критеріїв до руху по заданому маршруту. Для дослідження використовує підхід, який поєднує аналіз, моделювання руху судна з врахуванням моделі енерговитрат, для впровадження вимог які впливатимуть на оптимізацію енергоспоживання. Результатами є отриманні дані під час моделювання руху автономного надводного судна з типовою енергетичною моделлю, по типовим маршрутам гідрографічних досліджень на певному відрізку водойма. На основі цих даних сформовано критерії які повинні враховуватись під час руху. Ці критерії дадуть змогу логістичним шляхом зменшити витрати енергії. Висновки. Розробка та дослідження Автономних надводних суден продовжуються. Вирішення проблем зі збереження енергії у АНС на основі електродвигуну важливе питання для багатьох науковців. Проведений аналіз питання енергоефективності АНС та шляхи вирішення. На основі моделі енергоспоживання АНС проведено моделювання руху автономного судна по типовим маршрутам на відрізку водойми. Моделювання було проведено шляхом симуляції руху АНС невеликого класу та отримання даних енерговитрат під час руху. Дані проаналізовані та висунуто критерії оптимізації руху, дотримання яких дасть змогу зменшувати енерговитрати під час гідрографічних місій. Для подальших досліджень необхідно враховувати вплив зовнішніх факторів, та проводити тестування на відкритій місцевості.