Кафедра психологiї, фiлософiї та соціально-гуманітарних дисциплін (ПФ та СГД)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра психологiї, фiлософiї та соціально-гуманітарних дисциплін (ПФ та СГД) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 187
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Choice of solution search method under uncertainty(Видавництво Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова, 2021) Patlaichuk O.V.; Dyukova S.P.,; Patlaichuk V.МДокумент Design of gas turbine unit with ejection overexpansion of gas in the turbine(Видавництво Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова, 2021) Patlaichuk O.V.; Patlaichuk V.М; Borschov О.M.Документ Google digital tools for higher education(2022) Patlaichuk O. V.Документ Instagram як соціальний феномен(2021) Бронська, В. С.; Стройнова, В. С.; Матвієнко, Л. В.; Bronska, V. S.; Stroynova, V. S.; Matvienko, L. V.У статті розглянуто специфічні особливості Instagram як соціальної мережі та причини її популярності у світі.Документ Main trends in the development of the educational process in higher education(2022) Patlaichuk O.Документ Methodological Discourse of Polycultural Education as a Conceptual Pedagogical Idea(2022) Vyshkivska Vanda; Kinash Anastasiia; Patlaichuk Oksana; Kravchenko TamilaДокумент Soft skills as necessary qualities of a contemporary engineer(2021) Patlaichuk O. V.; Patlaichuk V. М.; Патлайчук О. В.; Патлайчук В. М.Дається загальне визначення терміну "soft skills" (т.зв. "м'яких навичок"), аналізується як ці навички працюють, називаються основні типи soft skills, дається інформація про способи і шляхи придбання таких навичок.Документ "Soft skills" як необхідні якості сучасного інженера(2022) Патлайчук О. В.; Патлайчук В. М.Документ The role of ChatGPT in scientific writing(2023) Patlaichuk O. V.; Патлайчук О. В.Проаналізовано використання інструментів штучного інтелекту, таких як ChatGPT, при написанні наукових робіт. Визначені головні напрями його використання для підвищення рівня особистої майстерності, для прискорення процесу написання наукових робіт та заощадження часу.Документ Vectors of the Development of Education as a Socio-Cultural Phenomenon and a Factor of Influence on the Formation of Personality in a new Historical Dimension(Shiny World Corp., 2022) Patlaichuk O.; Vanda Vyshkivska; Liubov KondratenkoСоціально-економічні та політичні особливості розвитку українського суспільства обумовили необхідність перегляду освітніх орієнтирів, їх ціннісно-цільової спрямованості. У статті проаналізовано основні вектори розвитку теоретико-практичних засад теорії виховання. В ретроспективі проаналізовано цілі виховання, представлено аналіз їхньої динаміки у працях зарубіжних та вітчизняних педагогів. До основних векторів розвитку виховання автори відносять: усвідомлення мети виховання, взаємодію різних соціальних інститутів, оновлення змісту, методів та технологій виховання, підвищення рівня професійно-педагогічної культури педагога. Наголошується на необхідності відповідності нової стратегії виховної роботи об'єктивним викликам часу, актуальним соціокультурним проблемам. Актуалізується пріоритетна значущість установки на суб'єктність виховного процесу як його головну творчу силу, здатну перетворити виховання на справді творчий процес, перевести його в режим самовиховання, забезпечити умови для повноцінного становлення особистості, розкриття її індивідуальних ресурсів при опорі на мотиваційно потребнісну та пізнавальну сфери, реалізації права особи на оволодіння вищими цінностями людського буття, права на досягнення вершин в особистісному та професійному розвитку. При такому підході особистість розглядається як активний суб'єкт, що самоорганізується, який самостійно ставить завдання і визначає шляхи свого руху вперед. Стверджується думка про те, що ключовим вектором розвитку сучасної теорії виховання є розвиток української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства, що є основою системи національно-патріотичного виховання. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави та нації.Документ Zero emissions power plant based on the Allam cycle(2023) Patlaichuk V. M.; Patlaichuk О. V.; Патлайчук В. М.; Патлайчук, О. В.Розглянута теплова схема енергетичної установки з нульовими викидами шкідливих речовин в атмосферу, яка виконана на основі термодинамічного циклу Аллама. Проаналізовані особливості роботи такої установки.Документ Академічна культура НУК: академічна доброчесність, довіра, прозорість, відповідальність, реальне навчання, справжня наука(European institute of further education, 2020) Бобіна О. В.Документ Академічна культура НУК: доброчесність, довіра, прозорість, відповідальність, реальне навчання, справжня наука(НУК, 2020) Бобіна О. В.; Bobina O. V.Сучасний етап розвитку освіти і Україні вимагає нових ідей і нового досвіду. Серед явищ, які сприяють розвитку і надають кращих якостей освіти, є корпоративна культура. Для вищої освіти ‒ академічна культура. Автор визначає складові принципи академічної культури НУК виходячи з того, що НУК входить до числа найстаріших ВНЗ України.Документ Академічні моделі і принципи академічної культури: історичний огляд та актуальність для України(НУК, 2023) Бобіна О. В.Автор аналізує академічні моделі з погляду їх базових принципів. На думку автора академічні моделі Євроатлантичного світу, незважаючи на їхні суттєві відмінності, базуються на ліберальних принципах академічної автономії, академічної свободи і індивідуальних громадянських свобод. Ці принципи має гарантувати ліберальна держава і активне громадянське суспільство. Все це актуально для української вищої школи в сучасних умовахДокумент Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук: перспективи та виклики: матеріали VІI Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції. 5 квітня 2024 року.(2024)У матеріалах конференції подається комплексний аналіз актуальних проблем соціально-гуманітарних наук. Зокрема розглядаються психолого-педагогічні проблеми становлення особистості, осмислюються трансформації та перспективи сучасного соціального і політичного процесу; визначається специфіка дискурсу історії та розвитку регіональних медіа. Матеріали конференції стануть у пригоді дослідникам соціально-гуманітарних наук, магістрантам, студентам.Документ Античні філософські вчення на Півдні України (VI-III ст. до Р. Х.)(2021) Патлайчук О.В.; Ступак О.П.; Худяєв О.В.; Матвєєва А.П.Проаналізовано проблему взаємодії античної культури з культурою слов’янських народів. Розглянуто умови проникнення античних філософських вчень на територію Півдня України у VI-III ст. до Р.Х. Охарактеризовано внесок философів виходців з Північного Причорномор’я до світової філософської думки та показано своєрідність їх філософських вченьДокумент Важливість вивчення англійської мови за професійним спрямуванням під час підготовки фахівців з морського судноплавства у ВНЗ(2023) Ворчакова І. Є.; Личко Б. М.; Vorchakova I. E.; Lychko B. M.В роботі піднімаються питання важливості та необхідності викладання англійської мови за професійним спрямуванням для майбутніх фахових моряків. Доводиться, що забезпечення якісного та компетентного викладання зазначеної іноземної мови є показником високого рівня забезпечення вищої професійної освіти. Актуальність наукового пошуку підтверджується державним прагненням інтегрувати в освітні програми вищих навчальних закладів України міжнародні освітні стандарти.Документ Вживання фемінітивів у сучасному науковому політологічному дискурсі: психолінгвістичний вимір(2023) Ворчакова, І. Є.; Vorchakova I. Ye.Стаття присвячена актуальним проблемам сучасного психолінгвістичного дискурсу – використанням фемінітивів, тобто іменників жіночого роду, альтернативних аналогічним поняттям чоловічого роду. Дослідження відбувається на стику декількох наукових галузей, таких як лінгвістика, політологія, гендерологія та суспільствознавство. У роботі проаналізовано вибрані фемінні лексеми, які фіксуються в працях сучасних вчених-політологів. Мате- ріалом слугували лексичні одиниці, які були виокремлені з наукових доробок вітчизняних вчених. Фокус дослідницької уваги зосереджено на вивченні наукових праць українських вчених-політологів та науковців, які присвячують свої праці політичним дослідженням останніх чотирьох років. Вибір аналізу зазначених наукових матеріалів обумовлений декількома факторами: по-перше, ухваленням 22 травня 2019 року Кабінетом Міністрів нової редакції Українського правопису, який дозволяє утворювати та вживати фемінітиви в літературній мові, та затвердженням 18 серпня 2020 року Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України змін до національного Класифікатора професій; по-друге, наукова риторика фахівців у галузі політичних досліджень дає можливість показати зрілість наукового співтовариства та готовність українського суспільства до вживання гендерно чутливої мови в професійному житті; по-третє, моніторинг такого роду публікацій за останні чотири роки, після прийняття відповідних нормативних актів, показує наскільки вчені, які вивчають політичні аспекти професійної реалізації жінок, готові використовувати та представляти фемінітиви в своїх наукових працях. Доведено, що науковці і, в більшості своїй науковиці, досить «скупо» застосовують фемінітиви, але якщо і застосовують, то не суфіксальним способом творення, а з додаваненням до слова в чоловічому роді дефініції «жінка», наприклад, «жінка-лідер», «жінка-менеджер» тощо. У роботі здійснена спроба об’єктивувати зміст поняття «фемінітив» та здійснено оглядову аналітику використання фемінітивів у науковому дискурсі. Сформульвані тематичні групи, що вживаються в науковому мовленні політологів та визначено їхню кількісну динаміку. На основі здійсненого соціологічного експерименту встановлено психологічно сприйнятливу специфіку дослідження феномену «фемінітив». Основними методами наукової розвідки обрано метод аналізу і синтезу теоретичного та фактичного матеріалу та словотвірний аналіз текстів, де застосовуються фемінітиви. В якості експериментального дослідження проведено анкетування за допомогою методики семантичного диференціалу Ч. Осгуда.Документ Взаємовплив сім’ї та школи у формуванні особистості(2020) Дацьків, С. І.; Матвієнко, Л. В.У статті порушується тема впливу сім’ї та школи на формування особистості. Досліджуються методи виховання дітей в сім’ї та школі.Документ Витоки американської традиції дослідження революції(Гілея, 2019) Бобіна О. В.; Bobina O. V.Революція невід’ємна частина соціально-політичного життя. Кожна країна має свій досвід і традицію революції. Американська соціо-гуманітарна думка продовжує активно досліджувати феномен революції. Деякі американські дослідники заявляють вже про четверте покоління теорій революцій. Автор статті висвітлює витоки американської традиції дослідження феномену революції. Автор вказує на особливості американського підходу, порівнює американський і європейські підходи до формування теорії революції. Підкреслена оригінальність робіт Дж. Кларка, Ч. Еллвуда, Б. Адамса. Автор статті робить висновок, що праці цих авторів створили фундамент майбутніх досліджень в США феномену соціальної і політичної революції