Статті (ІЦЕ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ІЦЕ) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 56
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Improvement of the method measuring the security of human development: case of Ukraine(2019) Nazarova, Galyna; Jaworska, Monika; Nazarov, Nikita; Dybach, Inna; Demianenko, AlinaДокумент Influence of State Policy on the State of Higher Education System in Ukraine(2022) Kanash, Olesia; Parsyak, Volodymyr N.; Zhukova Olena; Dybach Inna; Korniienko OksanaДокумент Institutional aspects of educational quality management in higher educational establishments(2019) Dybach, Inna; Дибач, І. Л.Вітчизняна вища освіта, як одна із передумов національної безпеки та конкурентоспроможності країни, потребує реформування, в першу чергу, в контексті підвищення якості надання освітніх послуг. Дослідження якості освіти підтвердили недостатнє опікування освітньої системи потребами замовників та здобувачів освіти. У зв’язку з цим метою публікації є опрацювання теоретичний аспектів інституційного забезпечення процесу управління якістю вищої освіти. В роботі використані методи діалектичного пізнання, порівняльного аналізу, контент аналізу та комплексний підхід до аналізу перетворень у сфері вищої освіти. Передумовою забезпечення якості вищої освіти є визначення іпостасей відповідних процедур, серед яких виокремлено процесні, функціональні та оціночні. Автор встановив, що інституціональне середовище в сфері освіти представляє собою впорядкований набір законодавчо закріплених норм та неформальних правил, що визначають умови функціонування закладів вищої освіти, структурують взаємовідносини між суб’єктами освітнього процесу та формуються в межах освітньої системи. В статті опрацьовано широка мережа організацій, що формують інституційне середовище вітчизняної вищої освіти, які, відповідно до рівнів управління, поділяються на міжнародні, національні, регіональні та місцеві. Автор зазначає, що найбільшу питому вагу у формуванні інституціонального середовища освітньої сфери мають державні агенції із забезпечення якості освіти. Це нерідко призводить до конфлікту інтересів стейкхолдерів, який можна розв’язати запровадженням інституту незалежних освітніх аудиторів.Документ Strategic decision making in the incentives changes early warning and response system(2019) Rogov, Viacheslav; Рогов, В’ячеславThe probability evaluation mechanism of changes in economic incentives and associated risks is developed. It provides an opportunity to manage the corporate development strategy and its current implementation. Expert determination of the amount of loss or lost profit due to the economic incentives changes according to existing or alternative enterprise development strategy with a certain confidence level and decision making about the appropriateness of changing the corporate strategy is suggested. The proposals on formation of methodical approach to economic risks assessment are given. It allows to provide reliable quantitative risk assessment of the corporate development strategy implementation using mathematical apparatus of the generalized fuzzy numbers theory, even when expert groups are formed by specialists with different experience and professional level.Документ Адаптація суднобудівного підприємства до змін стимулів його розвитку(2019) Єфімова, Г. В.; Рогов, В. Г.; Iefimova, G. V.; Rogov, V. H.Визначено етапи адаптації суднобудівного підприємства до змін стимулів його розвитку. Розглянуто економіко-математичні моделі, що застосовують центральні банки для макроекономічного прогнозування, та запропоновано використовувати їх підприємствами суднобудування з метою прогнозування інфляції та курсу валют. Визначено інформаційне забезпечення та види кредитних та податкових стимулів розвитку підприємств суднобудування, сформульовано екзогенні й ендогенні індикатори раннього попередження змін стимулів та їхні граничні значення. Запропоновано види реагування на зміни кредитних та податкових стимулів.Документ Аналіз чинників інтенсифікації трудової діяльності науко-педагогічного персоналу закладу вищої освіти(2020) Дибач, І. Л.; Dybach, I.В статті виконано аналіз чинників ефективності діяльності науко-педагогічних працівників на основі розробленого та виконаного автором анкетування. З’ясовано, що головними мотиваційними аспектами успішного виконання своїх обов’язків для працівників освіти є види робіт, які складають зміст праці, рівень володіння і використання комп’ютерної техніки, стабільність робочого місця та рівень розумової активності.Документ Архітектоніка інтелектуальної системи організації морських перевезень(2021) Корнієнко, О. П.; Korniienko, OksanaПроведено аналіз програмних засобів, призначених для управління процесами морських вантажоперевезень. Виявлено ряд недоліків в існуючому програмному забезпеченні, яке для організації роботи в специфічних районах плавання: відсутність систем підтримки прийняття рішення, відсутність аналізу для розрахунку часу і вартості доставки вантажу. Розроблена архітектура модуля: розрахунок вартості морських вантажоперевезень. Розглянуто процес імітаційного моделювання, основу якого складають методи штучного інтелекту – нейронна мережа, експертні системи, математичний апарат нечіткої логіки. Архітектура інтелектуальної системи організації морських вантажоперевезень при вдалій реалізації дозволить: надати керівному складу судноплавної компанії прогнозну аналітику; здійснити підтримку прийняття рішення; проводити моніторинг процесу перевезення вантажу в режимі реального часу; проводити розрахунок оптимального шляху доставки; надавати на вимогу онлайн прогноз процесу перевезення на певний момент часу, мінімізувати вартість доставки вантажу, час затримки в дорозі, ризики щодо збереження вантажу.Документ Визначення необхідної кількості науково-педагогічних працівників вітчизняних закладів вищої освіти(2020) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, InnaСтаттю присвячено дослідженню послідовності аналізу забезпеченості закладів вищої освіти науково-педагогічними працівниками, що передбачає послідовне виконання трьох взаємопов’язаних етапів. За допомогою кореляційно-регресійного аналізу визначено чинники, які мають найбільший влив на чисельність науково-педагогічного персоналу закладів вищої освіти. Встановлено, що ключовим чинником є кількість студентів-випускників. Запропоновано методику прогнозування необхідної кількості науково-педагогічного персоналу в закладах вищої освіти в регіонах України. Виконано співставлення отриманих результатів із нормативними значеннями, затвердженими Ліцензійними умовами надання освітніх послуг у сфері вищої освіти.Документ Вища дуальна освіта в Європі: витоки, організація, економічно-правові умови(2021) Парсяк В. Н.; Канаш О. Є.; Parsyak Volodymyr; Kanash OlesiaУ контексті реформаційних процесів, які безупинно відбуваються в системі підготовки кадрів в Україні, досліджено джерела походження дуальної університетської освіти на теренах Європейського Союзу (на прикладі Німеччини). З’ясовано, що імпульсом для її поширення за межі професійно-технічної освіти стали зміни у настроях молоді, яка, прагнучи отримати гарантії економічної стабільності у майбутньому, не обмежується робітничими компетенціями, а має наміри набувати мінімально бакалаврський вишкіл. Отримано підтвердження робочої гіпотези щодо важливості створення інституційного економіко-правового підґрунтя для плідної співпраці отримувачів освітніх послуг, роботодавців і університетів. Представлено моделі дуальної освіти щодо розподілу навчального і робочого часу та різновиди навчальних курсів, як і набули поширення. Наголошено, що дуальна освіта не є інновацією для вітчизняної вищої школи, але разом із тим має наповнюватися новим змістом, з огляду на позитивний світовий досвід.Документ Впровадження цифрових технологій – майбутнє морських торговельних портів(2021) Корнієнко, Оксана; Назаренко, Юлія; Korniienko, Oksana; Nazarenko, YuliyaДокумент Дорожня карта імплементації дуальної форми навчання у закладах вищої освіти(2022) Канаш О. Є.; Парсяк В. Н.; Kanash, Olesia; Parsiak VolodymyrСеред тем, які останнім часом перебували в центрі уваги чиновників Міністерства освіти і науки, науковців, топменеджерів закладів вищої освіти, належне місце посідала дуальна освіта, як інструмент набуття студентами фахових компетенцій, необхідних їм у майбутньому. Разом з тим, виявилося, що від розмов та гучних декларацій «про прихильність» до практичних справ так врешті-решт й не дійшло. Поодинокі випадки скоріше підтверджують цей висновок, а ніж спростовують його. Виходячи з наведеної констатації, автори поставили собі за мету розробити дорожню карту – рекомендації щодо реалізації відповідного процесу. Окреслено варіанти стратегій, які постають перед очима ключових його учасників в залежності від місця кожного з них в професійному життєвому циклі. Окрему увагу приділено проблемам, що посідають перед виконавчим персоналом ЗВО, підприємствами-роботодавцями, очікуванням щодо державної підтримки ініціатив з їхнього боку.Документ Дуальна освіта як інструмент розв’язання актуальних економічних проблем(2020) Жукова О. Ю.; Канаш О. Є.; Zhukova Оlena; Каnash OlesiaУ статті висвітлено природу дуальної освіти, яка впродовж тривалого часу застосовується в країнах з розвиненою індустріальної культурою та поважним ставленням до підприємництва. Підкреслено, що зростання її ролі відбувається на тлі поглиблення процесів, викликаних четвертою промисловою революцією. Вона створила феномен конкурентної боротьби за робочі місця між людьми та кіберфізичними системами, що набувають дедалі більшої популярності у гонитві бізнесу за прискоренням та здешевленням процесів створення вартості, а також підвищенням якості виробі й послуг. Окреслено соціальні групи, які найбільше від цього потерпатимуть. Доведено, що серед інструментів буферізації негативних наслідків панування штучного інтелекту чинне місце посідає технологія дуалізації освіти. Наведено авторське бачення щодо її суб’єктів та завдань, які постають перед кожним з них. Систематизовано наймовірніші вигоди, які несе з собою імплементація дуальної освіти.Документ Дуальні технології у сьогоденних реаліях закладів вищої освіти України(2022) Парсяк В. Н.; Канаш О. Є.; Parsyak Volodymyr; Kanash OlesiaСеред багатьох невирішених проблем, які постануть перед українським суспільством після закінчення війни, буде суттєве підвищення ефективності усіх сфер діяльності: економічної, політичної, соціальної. Теж саме стосується вищої освіти – системи відносин, в яких відбувається формування фахових компетенцій людського капіталу. Його, разом з іншими чинниками виробництва, бізнес залучає до процесів створення вартості. Є підстави вважати, що на цьому шляху стане актуальною технологія дуальної освіти. Покладаючись на цю робочу гіпотезу, в публікації зроблено спробу визначити точку відліку, з якої відбуватиметься рух до окресленої мети. Як наслідок систематизовано форми дуальної освіти, що набули поширення в нашій країні, та запропоновано їх характеристики. Зроблені висновки ґрунтуються на реальних кейсах. Описані в них події дають підстави для оптимізму та сподівань на розвиток та збагачення накопиченого досвіду.Документ Екологічний маркетинг в контексті управління морським портом(2018) Дибач, Інна Л.; Кошара, Катерина А.; Дибач, Инна Л.; Кошара, Екатерина А.; Dubach, Inna L.; Koshara, Ekaterina A.У статті обгрунтовано проблему екологічного маркетингу в управлінні морським портом в цілому та особливо морськими торговельними портами, які є потужним фактором забруднення навколишнього середовища; обумовлено екологічні експлуатаційні та аварійні ризики та їх причини, що пов’язані з діяльністю морських портів. Запропоновано аналізувати портову діяльність на основі головних фінансовогосподарських показників, рівень конкурентоспроможності порту; розкрито фактори підвищення конкурентоспроможності підприємства. Рекомендовано основні напрями екомаркетингової діяльності порту та заходи по забезпеченню реалізації їх для запобігання забруднення навколишнього середовища і приведення портів у відповідність з вимогами міжнародних конвенцій. Розкрито сутність та класифікація поняття «екологічний маркетинг», розроблено та запропоновано засоби збереження та охорони навколишнього середовища від забруднення, складові процесу управління екологічним маркетингом морського порту.Документ Економічна природа розвитку підприємства(2017) Рогов, В. Г.У статті розглянуто актуальні для України питання розвитку підприємств. Проаналізовано погляди науковців на сутність категорій розвитку та розвитку підприємства. Уточнено зміст розвитку як загальнонаукової категорії, розкрито поняття "розвиток підприємства". Досліджено зміст категорій прогресу, еволюції, генезису, зростання та руху, доведено, що їх не можна ототожнювати з розвитком. Розкрито особливості розвитку суб’єктів підприємництва порівняно з іншими системами. Визначено два підходи до розуміння природи розвитку та розвитку підприємства: перший – широкий підхід, ураховує будь-які зміни, інший – тільки позитивні. Наведено приклади можливого застосування на практиці обох трактувань сутності розвитку підприємств. Запропоновано відносити до розвитку, окрім якісних змін, також кількісні, якщо вони доповнюють якісні, створюючи ефект синергії.Документ Економічне стимулювання в системі управління розвитком підприємства суднобудування(2020) Рогов, В'ячеслав Георгійович; Rogov, ViacheslavДослідження спрямовано на визначення місця економічного стимулювання в системі управління розвитком підприємств і ролі органів управління підприємством в економічному стимулюванні. Обґрунтовано, що роль органів управління суднобудівним підприємством щодо стимулювання його розвитку полягає у формуванні й використанні стимулів та адаптації до їхніх змін. Виокремлено адаптацію підприємства до зміни економічних стимулів, що полягає в їх ідентифікації та оцінці за слабкими й сильними сигналами, прийнятті рішення щодо доцільності зміни стратегії розвитку, виборі альтернативної стратегії або розробці нової, забезпеченні її реалізації та формуванні нових адаптаційних можливостей. Сформульовано визначення поняття "адаптація підприємства до зміни економічних стимулів його розвитку" як безперервний процес його взаємодії із зовнішнім середовищем та корегування діяльності, активний або пасивний за змістом, що здійснюється з метою забезпечення ефективного функціонування підприємства. Доведено, що економічне стимулювання не завжди передбачає вплив ззовні та відносини стимулятора і стимульованого. Розглянуто зарубіжний досвід використання менеджментом суднобудівного підприємства таких стимулів його розвитку як вибір оптимальної спеціалізації виробництва та формування морегосподарських кластерів. Наголошено на важливості використання менеджментом стимулів розвитку підприємства як невід’ємної складової його економічного механізму.Документ Економічні інтереси учасників дуальних освітніх програм у вищій школі(2023) Канаш О. Є.; Kanash, OlesiaСтаття присвячена виявленню, систематизації, з’ясуванню природи економічних відносин, які виникають між учасниками освітнього процесу у закладах вищої освіти під час розробки та реалізації освітньо-професійних програм, побудованих на засадах дуальності. Виявлено, що в підґрунті цих відносин перебувають економічні інтереси зацікавлених сторін. Доведено, що вони походять від бажання компенсувати інвестиції кожної з них в створення інтелектуального капіталу належної якості. Запропоновано інструменти збалансування економічних інтересів учасників дуального освітнього процесу. Сконцентровано увагу на економічних розділах угод та контрактів, які формалізують взаємини суб’єктів, які їх укладають. Підкреслено, що економічні відносини між державою та учасниками освітнього процесу будуються на засадах суспільного договору між ними.Документ Заклади вищої освіти перед обличчям конкурентних викликів(2021) Канаш О. Є.; Жукова О. Ю.; Парсяк В. Н.; Kanash, Olesia; Zhukova Olena; Parsiak VolodymyrУ статті наведені результати дослідження подій, які відбуваються на висококонкурентному ринку освітніх послуг, та наслідків, які вони мають для вітчизняних закладів вищої освіти. Серед останніх – скорочення чисельності студентів – вихідців з України, національного кластеру центрів формування фахових компетенцій і, що особливо бентежить, – науково-педагогічного персоналу, який би мав опікуватися підтриманням на належному рівні інтелектуального капіталу нації. Зроблене припущення, що виявлені тенденції посилюються особливим змістом державної полі¬тики в економічній сфері. Вона не сприяє піднесенню бізнесу і призводить до хронічного зменшення видатків на соціальні програми і вищу освіту зокрема. За цих обставин привабливим виглядає заохочення до навчання в нашій країні абітурієнтів із країн, де зростає потяг до академічної міграції громадян.Документ Застосування діджитал-технологій для бізнес-процесів підприємства(2022) Корнієнко Оксана; Борисюк ОксанаВ процесі трансформації інформаційного напряму економіки бізнес-структурам потрібне застосування інноваційних розробок, інформаційних засобів і технологій для забезпечення фундаментальних стратегічних ринкових переваг. Динаміка змін є неймовірно швидкісною і кожне підприємство стикається із екзистенціальними загрозами від нових та існуючих конкурентів. В період Четвертої індустріальної революції саме технології надають будь-якій організації можливість змінити власну бізнес-модель так, аби відрізнятися від світового глобального ринку.Документ Змістовна характеристика робіт, виконуваних науково-педагогічним персоналом(2018) Назарова, Г. В.; Дибач, І. Л.; Назарова, Г. В.; Дибач, И. Л.; Nazarova, G. V.; Dibach, I. L.В статті розглянуто основні складові комплексу виконуваних робіт науково-педагогічними працівниками закладів вищої освіти: навчальну, методичну, виховну, наукову, організаційну. Розглянуто елементи організації планування та обліку роботи науково-педагогічних працівників. Визначено, що в рамках організації навчального процесу в закладі вищої освіти, перспективним є поєднання навчального та науково-дослідного процесу.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »