Статті (Т та ІДП)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (Т та ІДП) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 44
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства(2020) Бараненко Д. В.; Baranenko D. V.У статті досліджено адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства. Підкреслено, що громаянське суспільство є невід’ємним елементом сучасного демократичного і правового суспільства. Громадянське суспільство можна розглядати як сукупність різних зв’язків і відносин між людьми з метою як найповнішого задоволення різних інтересів: культурних, комунікативних, освітніх, економічних. Інтереси кожної людини, реалізація яких дозволяє задовольняти індивідуальні (групові, корпоративні) потреби, і будуть приватними інтересами. Наголошено, що центральні органи виконавчої влади є найбільш розгалуженою ланкою системи виконавчої влади, яка володіє достатніми повноваженнями в частині реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян. Водночас саме центральні органи виконавчої влади є найменш підконтрольними населенню, яке відповідно до Конституції є єдиним джерелом влади. Громадянське суспільство здійснює вплив на центральні органи виконавчої влади на всіх етапах прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень. Зазначено, що участь громади в управлінні публічними справами, у владній діяльності визначається як критерій ефективності діяльності центральних органів виконавчої влади при її оцінці. Побудова системи центральних органів виконавчої влади за європейськими стандартами передбачає налагодження взаємодії між владою в усіх сферах суспільного життя і громадськістю, усунення адміністративних перешкод і створення максимально сприятливих умов для самореалізації народу, забезпечення вільної реалізації свобод громадян у сфері власності та надійний правовий захист життєдіяльності соціуму. Визначено, що в нашій державі на сучасному етапі розвитку правової системи потребують активізації такі аспекти діалогу громадськості та центральних органів виконавчої влади: налагодження взаємодії шляхом удосконалення функціонування центральних органів виконавчої влади; активізація діалогу шляхом забезпечення можливості громадянам брати участь в управлінні державними справами; використання новітніх інформаційних технологій для удосконалення врядування; посилення комунікативної діяльності центральних органів виконавчої влади; подолання корумпованості чиновницького апарату.Документ Адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади(2020) Бараненко Д. В.; Дідківська Г. В.; Baranenko D. V.; Didkivska H. V.У статті досліджені адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забез¬печення діяльності центральних органів виконавчої влади. Підкреслено, що узагальнення теоретичних основ інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних орга¬нів виконавчої влади дозволило уточнити, що його удосконалення має здійснюватися на основі архітектурного підходу до проектування інформаційних систем і поєднання інфор¬маційно-аналітичної діяльності центральних органів виконавчої влади з технологіями е-урядування. Відповідно до даного підходу власне інформаційно-аналітична система централь¬них органів виконавчої влади характеризується як сукупність технологічних, процедурних, сер¬вісних, користувацьких елементів, що, базуючись на інформаційно-комунікаційних технологіях, використовує комплекс методів збору та обробки інформації із зовнішніх та внутрішніх джерел з метою забезпечення центрального органу виконавчої влади вичерпною інформацією, необ¬хідною для прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністратив¬них послуг. Запропоновано визначення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади як особливого виду діяльності, що здійснюється інфор¬маційно-аналітичними підрозділами цих органів на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та передбачає збирання, обробку, аналіз інформації з метою отримання даних, які лягають в основу реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністративних послуг. Визначено, що вихідним елементом проектування інформаційно-аналітичної системи цен¬тральних органів виконавчої влади та їх інтеграції в інформаційно-аналітичну систему публіч¬ного управління є оцінка стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності централь¬них органів виконавчої влади та інформаційної готовності до впровадження окремих модулів або технологій е-урядування в країні. Розвинуто методичні положення щодо оцінки стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади, які містять групування оціночних показників (показники використання інформаційних технологій підприємствами та населенням, показники стану впровадження систем е-урядування; показ¬ники електронної готовності діяльності центральних органів виконавчої влади та інформацій¬ної відкритості; показник рівня використання інформаційно-аналітичних технологій).Документ Азовське море та Керченська протока в контексті концепції морської політики України(2010) Дмитриченко, І. В.Проаналізовано питання щодо встановлення державного кордону між Україною та Росією в Азовському морі та Керченській протоці.Документ Азовське море і Керченська протока: становлення правового режиму та делімітація морських кордонів(2012) Дмитриченко, І. В.У статті розглянуто особливості становлення правового статусу і режиму Азовського моря і Керченської протоки після розпаду СРСР. Наведено аналіз основних етапів переговорного процесу щодо делімітації державних кордонів між Україною та Російською Федерацією в Азовському морі та Керченській протоціДокумент Актуальні проблеми правового регулювання та захисту прав національних меншин в Україні(2017-11-21) Дарцимелія, Н. А.; Dartsimeliya, N. A.Проаналізовано особливості правового регулювання прав національних меншин згідно міжнародного права та національного законодавства України. Виявлені та описані деякі проблеми, які виникають у національних меншин при реалізації та захисту своїх прав на України, а також шляхи їх усунення = Features of the legal regulation of rights of national minorities were analyzed according to the international law and Ukrainian legislation. The article identifies and some problems connected with the implementation and protection of national minority’s rights in Ukraine and the ways of their elimination.Документ Вплив організаційної та виховної роботи в групах з іноземними студентами на навчальний процес(2013) Джулай, Г. Г.; Djulay, G. G.Розглянуто сутність впливу організаційної та виховної роботи в групах з іноземними студентами на навчальний процес. Висвітлено особливості виховної роботи кураторів в групах з іноземними студентамиДокумент Деякі аспекти реалізації мовного законодавства в Миколаївської області(2012) Федоренко, Т. М.; Fedorenko, T. M.Визначаються нормативно-правові акти з мовного питання та розглядаються особливості застосування мовного законодавства судамиДокумент Дискурс-анализ Оленинской редакции устава Владимира Святославовича о десятинах, судах и церковных людях = Discourse-analysisof Oleninskaya set form redaction of church discipline by Vladimir Svyatoslavovich about tithe, court and church man(2018-01-29) Федоренко, Т. Н.; Fedorenko, T.Рассматривается структура Оленинской редакции Устава Владимира Святославовича о десятинах, судах и церковных людях на основе использования междисциплинарных исследований – юридического дискурса, дипломатики; выявляются стандартизированные элементы текста Устава. Обращается внимание на связь инвокации и перформативов; перформативные «высказывания» в церковном Уставе имели статус социального факта, акта-действия = The structure of Oleninskaya redaction of church discipline by Vladimir Svyatoslavovich about tithe, court and church man was covered; standardized pieces of text were exposed. The attention was payed to the connection of invocations and performative.Документ До питання правового регулювання дистанційної роботи в Україні(2020) Джулай, Галина ГригорівнаРозглянуто поняття й сутність «дистанційна (надомна) робота». Проаналізовано правові аспекти механізму регулювання дистанційної (надомної) роботи.Документ До питання природи та змісту рівнів інформаційно безпеки України(2023) Недохлєбов І. І.У статті здійснено комплексний аналіз правової природи та сутності рівнів інформаційній безпеці України. З’ясовано, що рівні інформаційної безпеки визначають межі діяльності уповноважених суб’єктів. Автор пропонує під рівнями інформаційної безпеки розуміти законодавчо визначену сферу діяльності, яка характеризується специфікою інформаційних потреб та інтересів, унікальністю загроз і викликів, індивідуальністю суб’єктів, і передбачає особливі засоби правового захисту інформації. Наголошено на стабільності рівні інформаційної безпеки, якій протиставлена динамічність їхнього змістовного наповнення. Автор систематизує наступні ознаки рівнів інформаційної безпеки: взаємообумовленість; залежність від рівня нормотворчості; єдність існуючих рівнів. Автор доходить висновку, що рівні є унікальними елементами, які розкривають сутність та природу інформаційної безпеки. Доведено, що вони є взаємозалежними, адже впливають один на одного через завдання, пріоритетні цілі, механізми захисту інформації та інтереси в інформаційній сфері. Встановлено, що характер цього впливу проявляється у тому, що неналежне забезпечення безпеки на одному рівні автоматично стає загрозою для іншого. Наголошено, що рівні інформаційної безпеки візуалізуються у комплексі та за умов виокремлення в самостійну підсистему, втрачають сенс існування, що вказує на цілісність самої інформаційної безпеки. Обгрунтовано, що означена комплексність обумовлена схожою природою, яка переважно пов’язана з конституційними гарантіями права на інформацію та інформаційним суверенітетом держави.Документ До питання імплементації Конвенції МОП 2006 РОКУ про працю у морському судноплавстві в Україні(2012) Дмитриченко, І. В.; Сандюк, Г. О.; Dmytrychenko, I. V.; Sandyuk, A. A.Проаналізовані деякі можливі наслідки набуття чинності Конвенції МОП 2006 року про працю у морському судноплавстві та визначені основні напрямки щодо підготовки до ратифікації та імплементації її положень УкраїноюДокумент До характеристики адміністративно-правового статусу центральних органів виконавчої влади(2020) Бараненко Д. В.; Baranenko D. V.У статті досліджено правовий статус та компетенцію центральних органів виконавчої влади, з’ясовано правову природу та функції кожного з видів цих органів на основі аналізу практики їх функціонування. Встановлено, що основними завданнями центральних органів виконавчої влади є: надання адміністративних послуг; здійснення державного нагляду (контролю); управління об’єктами державної власності; внесення пропозицій щодо забезпечення формування державної політики на розгляд міністрів, які спрямовують та координують їх діяльність; здійснення інших завдань, визначених законодавством України. Наголошено, що від організації та діяльності центральних органів виконавчої влади залежить рівень забезпечення прав та свобод людини і громадянина. Окрім цього, досліджено ознаки поняття «виконавча влада», зроблено висновок про змістові відмінності, які розкривають природу кожного з них, при цьому доведено, що публічне управління фактично є засобом досягнення мети функціонування виконавчої влади. Особливу увагу приділено аналізу такого виду центральних органів виконавчої влади, як служба, передусім через призму його призначення – надання якісних адміністративних послуг. Обґрунтовано висновок щодо недоцільності існування в межах виконавчої влади такого виду органів, як центральні органи зі спеціальним статусом з огляду на особливі функції, покладені на них законодавством. У зв’язку з цим запропоновано обмежити центральний рівень органів виконавчої влади чотирма видами (міністерства, служби, агентства та інспекції). Підкреслено факт відсутності в законодавстві визначення міністерств як головних центральних органів виконавчої влади та запропоновано доповнити спеціальний закон відповідною нормою, оскільки міністерства наділені лише функцією щодо формування державної політики в окремих сферах. Проаналізовано також правовий статус міністра та керівника іншого центрального органу виконавчої влади. Звернуто увагу на важливість врахування характеру зв’язків між елементами системи органів виконавчої влади в Україні залежно від конкретних цілей та завдань, що покладаються на владу на певному етапі розвитку. У зв’язку з цим обґрунтовано висновок, що з огляду на сучасний «сервісний» складник функціонування органів виконавчої влади, на перше місце виходить такий вид зв’язків, як реординаційний. Надані пропозиції щодо вдосконалення адміністративно-правового забезпечення організації центральних органів виконавчої влади.Документ Досвід безпосереднього застосування судами України Конвенції про захист прав та основних свобод людини(2008) Дмитриченко, І. В.На сучасному етапі розвитку України важливим є питання гармонізації українського законодавства, а також правозастосовчої практики зі стандартами Ради Європи в основі міжнародної діяльності якої є Конвенція про захист прав та основних свобод людини. Контролюючим механізмом Конвенції є Європейський Суд з прав людини. Рішення Європейського Суду розглядаються невід'ємною частиною Конвенції щодо практики застосування та тлумачення її положень.Документ Компетенція Уповноваженого з прав дитини при Президентові України(2011) Федоренко, Т. М.; Fedorenko, T. M.Зазначена об’єктивна необхідність утворення нової посади омбудсмена з прав дитини та компетенція цієї посадової особиДокумент Контроль за діяльністю та відповідальність центральних органів виконавчої влади: напрями вдосконалення(2020) Бараненко Дмитро Володимирович; Baranenko Dmytro VolodymyrovychУ статті досліджені напрями вдосконалення контролю за діяльністю та відповідальність центральних органів виконавчої влади. Встановлено, що для організації діяльності центральних органів виконавчої влади важливе значення має категорія політичної відповідальності як вид соціальної відповідальності спеціальних суб’єктів перед населенням. Сучасною тенденцією організації діяльності центральних органів влади в Україні визначено розширення меж і вдосконалення громадського контролю стосовно діяльності центральних органів виконавчої влади, провідну роль у цьому процесі відіграє розвиток засобів втілення принципів відкритості, прозорості, доступності інформації про діяльність органів виконавчої влади. Наголошено, що державний контроль залишається важливим для належного і повного виконання центральними органами виконавчої влади поставлених перед ними завдань, попередження фактів зловживань владою, перевищення владних повноважень та інших порушень норм законодавства України. Серед сфер його вдосконалення вказані необхідні зміни законодавства у сфері боротьби з корупцією, механізму декларування доходів і видатків осіб, уповноважених на виконання функцій держави, роботи системи подання й оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави, тощо. Наголошено, що підвищення ефективності контролю і рівня відповідальності є одними із перспективних шляхів впливу на забезпечення ефективності функціонування центральних органів виконавчої влади. Встановлено, що контроль дозволяє виявити відхилення в розвитку системи від заздалегідь визначених показників, а відповідальність забезпечує ефективність контролю, надаючи можливість покарати осіб, винних у настанні таких відхилень, за умови доведення вини та наявності складу правопорушення, а також здійснюючи превентивний вплив на інших суб’єктів. Доведено, що удосконалення механізмів контролю без удосконалення механізмів відповідальності значно знижує ефективність проведених заходів, охорона муніципальної влади від тиску з боку центральних органів виконавчої влади через контроль і відсутність відповідальності сприяє невиконанню делегованих повноважень.Документ Методологія морської делімітації у рішенні міжнародного суду ООН "Румунія проти України"(2010) Дмитриченко, І. В.Дослідження присвячено аналізу методології морської делімітації у світлі рішень Міжнародного Суду ООН та міжнародних арбітражів, зокрема рішення Міжнародного Суду щодо морської делімітації у Чорному морі (Румунія проти України)Документ МУПО: реформування механізму ООН у сфері прав людини - у дії(2009) Дмитриченко, І. В.В європейському відділенні ООН у Женеві пройшла щорічна сесія Ради ООН із прав людини. Сесія розпочала роботу з Сегмента високого рівня. Оцінено стан здійснення механізму універсального періодичного огляду (МУПО) у галузі прав людини у 16-ти країнах. Усього за час існування даного механізму процедурою періодичного огляду було охоплено третину всіх держав світу - членів ООН. Голова Ради з прав людини посол Нігерії Мартін Іхегіан Ухомойбхі підкреслив, що даний механізм має забезпечувати справедливість оцінок ситуації з правами людини і гарантує прозорість процесу проведення огляду, а також відповідальність держав за прогрес, застій чи регрес у справі реалізації стандартів у галузі прав людини.Документ Міжнародне морське право(2012) Дмитриченко, І. В.Вміщено методичні рекомендації та теоретичні настанови щодо вивчення студентами спеціальності "Правознавство" програмних тем навчальної дисципліни "Міжнародне морське право", а також завдання для практичних, індивідуальних занять і самостійної роботи. Призначені для викладачів і студентів юридичних спеціальностей, а також будуть корисними для всіх, хто цікавиться актуальними питаннями міжнародного морського права.Документ Місце та призначення центральних органів виконавчої влади у сучасній системі публічної влади(2020) Бараненко Дмитро Володимирович; Baranenko Dmytro VolodymyrovychУ статті досліджено питання структурованої організаційно самостійної системи центральних органів виконавчої влади. Поняття організації діяльності центральних органів виконавчої влади визначене як процес, який здійснюється з метою вдосконалення статусу окремих складових елементів структури відповідної системи, об’єднання їх в єдине ціле, впорядкування структури системи центральних органів виконавчої влади, узгодження дій її елементів між собою, з іншими елементами механізму держави, громадянським суспільством. Запропоновано новий концептуальний підхід розуміння центральних органів виконавчої влади як системи управління, де суб’єктом управління в найбільш узагальненому трактуванні буде система органів виконавчої влади, об’єктом – суспільство. Загальний суб’єкт та об’єкт указаної системи управління конкретизовано шляхом виділення проміжних суб’єктів та об’єктів управління поряд із загальними. У контексті характеристики суб’єктно-об’єктних зв’язків указаної системи управління поряд з безпосереднім впливом загального суб’єкта на загальний об’єкт виділено категорію опосередкованого впливу, який здійснюється вищестоящим суб’єктом управління у системі органів виконавчої влади на один з проміжних суб’єктів для того, щоб у кінцевому результаті було здійснено вплив на загальний об’єкт (суспільство). Встановлено, що в умовах втілення проголошених Конституцією України цінностей верховенства права, демократії, соціальної спрямованості держави у разі реалізації зовнішньополітичного курсу з метою набуття Україною членства в Європейському Союзі змінюється телеологічне призначення центральних органів виконавчої влади. Обґрунтовано, що на сучасному етапі цивілізаційного розвитку розуміння феномена центральних органів виконавчої влади у демократичній правовій державі характеризується поступовою втратою значення тенденцій патерналізму та переорієнтацією на подолання суперечності між декларованими і нормативно закріпленими правами і свободами людини і громадянина та їх реалізацією у практичній діяльності публічних органів, підвищенням ролі зворотного зв’язку між органами виконавчої влади та громадянським суспільством, спрямованим на своєчасне виявлення і розв’язання проблем і суперечностей, які зумовлюють відчуження влади від суспільства.Документ Окремі питання міжнародно-правового регулювання авторського права в рамках світової організації торгівлі(2013) Ільїнська, К. О.; Ilinska, K. O.Розглянуто питання міжнародно-правової регламентації авторського права нормами Угоди з торговельних аспектів прав інтелектуальної власності
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »