2020
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2020 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості управління відходами під час пандемії COVID-19(2020) Маркіна, Людмила Миколаївна; Жолобенко, Наталія Юріївна; Ушкац, Світлана Юріївна; Markina, Liudmyla М.; Zholobenko, Natalya Yu.; Ushkats, Svitlana Yu.Анотація. У статті розглянуто основні проблеми, які виникли у світовому секторі управління відходами під час пандемії COVID-19, що стосуються практик і процедур муніципального управління відходами, заходів безпеки й гігієни для працівників, вимоги до обробки відходів, загальних процедур, пов’язаних із карантином для сектора відходів. Досліджено фактори ризику при поводженні з небезпечними та потенційно небезпечними відходами під час пандемії COVID-2019. Розглянуто негативний вплив на світовий ринок вторсировини й наведено статистику накопичення твердих побутових відходів і поводження з ними в різних країнах під час епідемії COVID-2019.Документ Дослідження атмосферного оптичного каналу зв’язку в складі системи управління мостовим краном сховища радіоактивних відходів(2020) Чермалих, Олександр Валентинович; Мугенов, Даніїл Джалільович; Chermalykh, Alexandr V.; Muhenov, Daniil D.Анотація. У статті розглянуто структуру атмосферного оптичного каналу зв’язку системи управління електроприводами мостового крана сховища радіоактивних відходів. Критерієм якості атмосферного оптичного каналу зв’язку є коефіцієнт бітових помилок: чим нижчий коефіцієнт бітових помилок, тим надійніша передача даних. Розглянуто вплив факторів, що збільшують коефіцієнт бітових помилок, таких, як: не безкінечно вузька діаграма спрямованості випромінювача передавача, шум, іонізуюче випромінювання, природна деградація емісії лазера передавача, ослаблення випромінювання в атмосфері. Переміщення мосту крана в дальнє положення призводить до збільшення коефіцієнту бітових помилок оптичного каналу зв’язку. Тому зростає імовірність недостовірної передачі команд із пульта управління на контролер керування електроприводами. В умовах роботи з потенційно небезпечними вантажами (блоки радіоактивних відходів) помилка може призвести до аварійної ситуації. Метою роботи є дослідження факторів, що сприяють збільшенню коефіцієнта бітових помилок, та розробка демодулятора для підвищення якості атмосферного оптичного зв’язку за допомогою програмного зменшення коефіцієнта бітових помилок. Методика. Для досягнення поставленої мети вважається доцільним використання штучних нейронних мереж у структурі демодулятора. Модель атмосферного оптичного зв’язку побудована в Matlab Simulink. Проведено синтез, навчання та тестування штучних нейронних мереж. Результати. Отримано і досліджено моделі атмосферного оптичного зв’язку із традиційним та нейромережевими демодуляторами. Виявлено, що застосування штучної нейронної мережі прямого поширення із затримками входу дає змогу знизити коефіцієнт бітових помилок на усьому дослідженому діапазоні відношення сигнал/шум, у той час як ймовірнісна мережа демонструє найнижчий коефіцієнт бітових помилок лише в діапазоні від 0 до 0,7 дБ. Запропоновано вдосконалення конструкції демодулятора приймача, що дає змогу застосовувати атмосферний оптичний канал керування електроприводами мостового крану в умовах підвищеної радіації. Наукова новизна. Для покращення якості каналу управління електроприводом мостового крана були досліджені демодулятори на основі дев’яти типів штучних нейронних мереж. У цій статті розглянуто два типи нейромережевих демодуляторів, які дозволили зменшити коефіцієнт бітових помилок. Практична значимість. Запропоновано вдосконалення атмосферного оптичного каналу зв’язку системи управління електроприводами мостового крану сховища радіоактивних відходів. Розроблений нейромережевий демодулятор дає змогу використовувати оптичний канал управління в умовах підвищеної радіації.Документ Обґрунтування основних категорій енергоентропійної теорії організацій(2020) Бондар, Алла Віталіївна; Bondar, Alla V.Анотація. Метою дослідження є конкретизація змісту і формалізація основних категорій енергоентропійної теорії організації. Інтуїтивне розуміння і визнання факту існування організації ентропії в енергетичному контексті притаманне багатьом сучасним фахівцям. У дослідженнях має місце концептуальна подача ідеї та закономірностей без представлення конкретних формалізацій для оцінки і вивчення енергоентропії організацій. Методика. Для досягнення мети в роботі використані основні положення першого початку термодинаміки та закони енергоентропіки. Результати. У ході дослідження виявлено, що підходи, які використовуються в термодинаміці та статистичній фізиці, потребують певної модифікації для вивчення енергоентропії організацій. Тому в роботі були обґрунтовані й аналітично виражені основні категорії термодинаміки з урахуванням специфіки організацій: енергія, температура, робота, ентропія і теплота. Прийнято, що з погляду організації, енергія – це універсальна міра різноманітності ресурсів організації (протоенергії) та її інформаційно-речовинно-енергетичного обміну із зовнішнім середовищем.Документ Система моніторингу довкілля в Україні: проблеми та шляхи їх вирішення(2020) Денисенко, Інна Юріївна; Іващенко, Тарас Григорович; Печений, Володимир Леонідович; Denysenko, Inna Yu.; Ivashchenko, Taras H.; Pechenyi, Volodymyr L.Анотація. Через нехтування об’єктивними законами розвитку і відтворення природноресурсного комплексу України екологічну ситуацію в нашій державі можна охарактеризувати як кризову. Причиною цього більшою мірою виступають екологічні чинники, а саме структурна деформація господарства з домінуванням сировинно-видобувного та ресурсоємного виробництва; відсутність екологічного обґрунтування планів і проєктів економічного розвитку, що розробляються відповідними підрозділами міністерств на підставі відповідних нормативних документів; майже відсутні ефективно діючі правові, адміністративні й економічні механізми захисту навколишнього середовища; низький моральний рівень суспільства та відсутність екологічного мислення керівної ланки. Як наслідок, це призвело до стрімкої регресії довкілля України, надмірного забруднення гідросфери, атмосфери та літосфери, накопичення у великих кількостях шкідливих, у т. ч. високотоксичних, відходів виробництва. Саме тому пріоритетними напрямами чинної системи екологічного моніторингу довкілля є контроль за рівнями забруднення в компонентах навколишнього середовища.Документ Дослідження навантажувальних діаграм кінетичних енергонакопичувачів при різних алгоритмах керування(2020) Савченко, Наталя Панасівна; Трет’як, Андрій Валерійович; Savchenko, Natalia P.; Tretiak, Andrii V.Анотація. Перспективи застосування кінетичних накопичувачів в процесах перетворення, розподілу та збереження електроенергії зумовлені їх екологічністю й довговічністю функціонування. Незважаючи на прогресивний розвиток технічних і технологічних рішень конструктивного виконання кінетичних накопичувачів енергії, питання підвищення енергоефективності їх роботи розглянуті недостатньо глибоко, особливо в прив’язці до виконуваних функцій в електричних мережах. У статті представлено експериментальне дослідження навантажувальних діаграм кінетичних накопичувачів енергії при одиночному та груповому режимах роботи залежно від різних алгоритмів управління й виконуваних функцій. Методи дослідження – експериментальна імітація процесів «заряд–зберігання–розряд» у кінетичних накопичувачах на розробленому прототипі групи кінетичних накопичувачів. У результаті проведених досліджень установлено що одиночне застосування накопичувача є доцільним при режимі роботи, коли накопичувач розряджається приблизно на 60 %, після чого йде його заряд.Документ Техногенно-екологічні ризики при експлуатації аміакопроводу на прикладі Миколаївської області(2020) Дубінін, Віктор Андрійович; Бродовська, Альбіна Вікторівна; Dubinin, Viktor A.; Brodovska, Albina V.Анотація. Метою роботи є дослідження технічних параметрів аміакопроводу «Тольятті–Одеса», визначення факторів, які підвищують ризики виникнення аварій, їх наслідки для населення та навколишнього середовища, та проведення моделювання аварії на ділянки аміакопроводу в Миколаївський області. Проведено аналіз технічних характеристик аміакопроводу Тольятті–Одеса, визначено фізико-хімічні і токсичні властивості аміаку. Встановлено фактори, які підвищують ризики виникнення аварій, їх наслідки для населення та навколишнього середовища. Розглянуті потенційні аварії при експлуатації аміакопроводу, особливості витоку аміаку на поверхню ґрунту, потрапляння його у атмосферу та подальше поширення. Проведено моделювання аварії на ділянки аміакопроводу в Миколаївський області.Документ Дослідження впливу параметрів робочого процесу на ефективні показники роторно-поршневого двигуна(2020) Митрофанов, Олександр Сергійович; Mytrofanov, Oleksandr S.Анотація. Мета. Дослідження впливу параметрів робочого циклу та робочого тіла на ефективні показники роторно-поршневого двигуна. Методика. Мета дослідження реалізується методом математичного моделювання з використанням розробленої програми розрахунку робочого циклу роторно-поршневого двигуна. Результати. Розглянуто вплив таких параметрів, як відносний мертвий об’єм і ступінь наповнення на змінення ефективних показників роторно-поршневого двигуна 12РПД-4,4/1,75. Значення цих параметрів прямо залежать від конструкції системи газообміну, її складності й точності виготовлення. Розглянутий роторно-поршневий двигун має конструктивно просту золотникову схему газообміну, однак вона дає змог здійснювати регулювання експлуатаційних режимів роботи двигуна не тільки за рахунок змінення параметрів робочого тіла на вході (тиску й температури), а й за допомогою зміни ступеня наповнення, що є більш продуктивним.Документ Нормативно-правове забезпечення проєктів та програм впровадження технологічної платформи Shipbuilding 4.0(2020) Слободян, Сергій Олегович; Харитонов, Юрій Миколайович; Slobodian, Sergii O.; Kharytonov, Yuri M.Анотація. Узагальнено результати аналізу низки нормативно-законодавчих документів закордонних держав, які визначають основні напрями підтримки розвитку суднобудівної галузі. Показано, що нормативно-законодавча база в країнах-лідерах із суднобудування спрямована на вирішення питань забезпечення конкурентоспроможності підприємств та передбачає їх трансформацію до окремих складників технологічної платформи Shipbuilding 4.0. Проведено аналіз різних аспектів сучасного стану економіки України (доступність до фінансових ресурсів, витрат на науку, впровадження інновацій тощо), які впливають на формування нормативно-законодавчих документів із питань розвитку суднобудування. Показано, що особливості сучасного стану економіки України не дають змоги в повному обсязі перенести чинні нормативно-законодавчі акти найбільш розвинених держав у галузі суднобудування для їх використання у вітчизняній практиці. На підставі огляду вітчизняного нормативно-правового забезпечення в галузі суднобудування визначені основні проблеми, на розв’язання яких були спрямовані його основні положення. З метою визначення шляхів виходу вітчизняного виробництва суден із кризового стану з урахуванням необхідності проведення його подальшої цифрової трансформації та впровадження сучасних інтелектуальних комп’ютерних технологій на базі інноваційної платформи Shipbuilding 4.0. розглянуті основні законодавчі акти у сфері інформаційних технологій. Зроблено висновки щодо недосконалості та необхідності доопрацювання законодавчого інструментарію для забезпечення ефективного впровадження елементів інноваційної платформи Shipbuilding 4.0 на суднобудівних та судноремонтних підприємствах України, а саме: регулювання правових питань застосування у промисловості новітніх інтелектуальних систем, цифрового управління розвитком суднобудування та судноремонту, а також проведення на державному рівні низки нормативно підкріплених організаційних заходів, які впливають на формування та реалізацію відповідних проєктів і програм впровадження технологічної платформи Shipbuilding 4.0.Документ Генеалогическое древо адмирала Степана Осиповича Макарова: история создания(2020) Мацкевич, Владислав Витольдович; Митковская, Татьяна Сергеевна; Matskevich, Vladislav V.; Mitkovskaya, Tatiana S.Документ Дослідження впливу фазового складу ni-al каталізаторів на їхні фізико-хімічні та каталітичні властивості при знешкодженні газових викидів в атмосферу(2020) Бєлоконь, Каріна Володимирівна; Belokon, Karina V.Анотація. З великого числа проблем охорони навколишнього середовища питання захисту повітряного басейну від викидів промислових установок є одним із найбільш складних і актуальних. Найбільш поширеними забруднюючими речовинами, які надходять в атмосферне повітря від промислових установок, є оксид вуглецю (СО) та вуглеводні (CmHn). Одним із перспективних напрямів знешкодження СО та CmHn є каталітичний метод із використанням каталізаторів на основі Ni-Al інтерметалідів зі структурою Ренея. Метою роботи було детальне дослідження фазового складу та структури інтерметалідів системи Ni-Al у реакціях окиснення оксиду вуглецю та вуглеводнів і визначення оптимального фазового складу для підвищення їхньої каталітичної активності та фізико-механічних властивостей. Для досягнення поставленої мети використовувалися такі методи дослідження: каталітичні із хроматографічним аналізом газової суміші, оптична й електронна мікроскопія, рентгенофазовий і мікрорентгеноспектральний аналіз, дослідження питомої поверхні та пористості каталізаторів, математична обробка результатів експериментів.Документ Екологічно безпечний спосіб отримання альтернативного палива із відпрацьованих автомобільних мастильних фільтрів(2020) Ганошенко, Олена Миколаївна; Hanoshenko, Olena M.Анотація. Більшість країн світу ведуть політику, спрямовану на раціональне поводження з відходами, що зменшить негативний вплив на довкілля та використання природних ресурсів. Кількість утворених відпрацьованих автомобільних фільтрів у зв’язку з необхідністю їх частої заміни дуже велика, а компонентний склад свідчить про можливість отримання високого екологічного й економічного ефекту. У роботі проведено дослідження використання як альтернативного палива для локальних теплогенеруючих установок фільтрувального паперу відпрацьованих автомобільних мастильних фільтрів. При зменшенні потрапляння таких небезпечних відходів у навколишнє середовище підвищиться рівень екологічної безпеки довкілля. Виконаний аналіз системи теплопостачання будівлі заводу ПАТ «НДІ КОЛАН» у м. Полтава, розглянуті інші можливі варіанти та виконане техніко-економічне оцінювання прийнятих рішень. Визначений енергетичний потенціал відпрацьованих автомобільних фільтрів. Паперова частина нових фільтрів типу «КОЛАН» становить 18–36 г. У процесі утилізації відповідно до запланованого рівня продуктивності технології рециклінгу відпрацьованих автомобільних мастильних фільтрів утворюється від 15 060 до 90 360 кг промасленого фільтрувального паперу. Визначена питома теплота згоряння промасленого фільтрувального паперу, яка становить 6 819,6 ккал/кг. При перерахунку на умовне паливо це становитиме 88,03 тонни за рік.Документ Вплив різних категорій проєктів на ентропію проєктно-орієнтованої організації(2020) Бондар, Алла Віталіївна; Bondar, Alla V.Анотація. Портфель проєктів проєктно-орієнтованої організації включає в себе дві множини: перша – це проєкти, що відповідають поточній діяльності; другий – це проєкти розвитку. Метою є дослідження впливу різних категорій проєктів на ентропію проєктно-орієнтованої організації. Методика. Для досягнення мети в роботі використані основні положення ентропійної теорії організації. Результати. Проєкти, що відповідають операційній діяльності, впливають на енергію організації, на інформаційну ентропію та на відносну енергоефективність, яка визначається загальною енергоефективністю. Проєкти розвитку надають аналогічний вплив, але при цьому після їх закінчення відбуваються зміни у згаданих показниках для організації в цілому. У роботі кожен проєкт оцінений у двох аспектах – локальному і глобальному. Встановлено, що завдання формування портфеля проєктів передбачає не тільки власне формування його структури, а й розташування проєктів в рамках періоду планування таким чином, щоб забезпечувалося виконання вимог по межах стійкості, ефективності, ресурсів. Ураховуючи даний підхід, у дослідженні математично описані такі локальні та глобальні характеристики проєктів поточної діяльності та проєктів розвитку: життєвий цикл проєкту, частина зв’язаної енергії, енергоентропія, інформаційна ентропія, енергоефективність та необхідні ресурси. Встановлено, що післядія проєктів розвитку полягає в тому, що на момент завершення певного проєкту спостерігається стрибок основних зазначених характеристик організації. Наукова новизна. Це нова інтерпретація поняття «проєкт розвитку» в рамках ентропійної методології, що передбачає результат розвитку як вплив на ентропію за допомогою дії на формуючі її параметри. Встановлено, що в результаті реалізації проєктів розвитку в момент їх закінчення, на відміну від проєктів поточної діяльності, відбуваються «стрибки», що зумовлюють принципову зміну поточного рівня ентропії і її динаміки. Дані результати дослідження необхідно ураховувати у процесах планування портфелю проєктів для забезпечення не тільки ефективності діяльності проєктно-орієнтованої організації, а й її успішності та стійкості. Практична значимість. Представлені ідеї і сформульовані на їх підставі теоретичні положення відповідають ентропійній теорії організації. Подальшим розвитком представлених результатів є розробка моделі формування портфеля проєктів проєктно-орієнтованої організації, яка дозволить формувати оптимальний склад портфеля проєктів двох категорій – проєктів поточної діяльності і проєктів розвитку з урахуванням ентропії.Документ Методика аероекологічного моніторингу(2020) Фролов, Валерій Федорович; Дудар, Тамара Вікторівна; Frolov, Valerii F.; Dudar, Tamara V.Анотація. Проблеми забруднення атмосферного повітря в Україні є дуже актуальними та потребують нагального вирішення. Метою статті є огляд аеропалінологічних досліджень в Україні й деяких країнах світу з метою порівняння стану досліджень природних аероалергенів і розвитку цього напряму науки в Україні. Наявність у повітрі підвищеного вмісту біогенних полютантів не лише погіршує його екологічний стан, а й зумовлює забруднення основних компонентів довкілля та негативно впливає на здоров’я людини, викликаючи низку алергічних захворювань. У свою чергу, проблема ускладнюється відсутністю оперативних технічних засобів і методів достовірного оцінювання й запобігання. Представлено стан аероекологічних досліджень за останні роки в Україні та провідних країнах Європи. Показано масштаби забруднення атмосферного повітря біополютантами (пилок алергенних рослин і спор грибів) і їх вплив на здоров’я населення. На особливу увагу заслуговують регіони України, де існують джерела техногенного забруднення довкілля. Обґрунтовано необхідність створення в Україні системи аероекологічного моніторингу та поєднання її із загальноєвропейською, яка успішно працює й уносить вагомий вклад у справу запобігання небезпечним захворюванням і поліпшення якості життя населення.Документ Влияние рециркуляции дымовых газов на технические и экологические показатели работы судового вспомогательного котла(2020) Епифанов, Александр Анатольевич; Дымо, Борис Васильевич; Пацурковский, Павел Анатольевич; Язловецкий, Андрей Валерьевич; Yepifanov, Aleksandr A.; Dymo, Boris V.; Patsurkovskyi, Pavel A.; Yazlovetskyi, Andrii V.Аннотация. Рассмотрены и проанализированы основные методы снижения концентрации оксидов азота в дымовых газах при эксплуатации котельных установок. Рекомендован для судовых котлов метод рециркуляции с подачей дымовых газов на вход дутьевого вентилятора, что позволяет снижать выбросы оксидов азота при сравнительно низких капитальных и эксплуатационных затратах. Целью работы является исследование влияния рециркуляции дымовых газов на технические характеристики судового вспомогательного котла. Исследование проводилось с применением метода математического моделирования. Получены новые данные о влиянии рециркуляции дымовых газов на основные характеристики работы судового вспомогательного котла типа Ольборг ОМ ТСі паропроизводительностью 20,0 т/ч. Установлено, что с увеличением коэффициента рециркуляции в диапазоне 0–20 % адиабатная температура в топке снижается с 1919 °C до 1646 °C, среднеинтегральная температура в зоне активного горения – с 1773 °C до 1534 °C, а температуры газов на выходе из топки – от 1300 до 1233 °С. При этом температура уходящих газов повышается с 225 °C до 236 °C. Рост потерь теплоты с уходящими газами приводит к уменьшению коэффициента полезного действия котла в диапазоне 89,2–88,7 %. Тепловая мощность топки уменьшается с 5339 до 4340 кВт, а конвективного парообразующего пучка возрастает с 8557 до 9477 кВт. Паропроизводительность котла уменьшается с 5,56 до 5,53 кг/с. На основе результатов проведенных исследований рекомендуется выбирать коэффициент рециркуляции в диапазоне 10–15 %. При таких значених коэффициента рециркуляции сопротивление газовоздушного тракта котла повышается на 11,7–24,8 %, а выбросы оксидов азота снижаются на 32,5–43,9 %.Документ Experimental research of the prototype of the rotary-piston engine of the transport hybrid power plant(2020) Mytrofanov, Oleksandr S.; Proskurin, Arkadii Yu.; Poznanskyi, Andrii S.; Митрофанов, Олександр Сергійович; Проскурін, Аркадій Юрійович; Познанський, Андрій СтаніславовичAbstract. Aim. The purpose of the research is to experimentally determine the operational characteristics of a prototype rotary-piston air engine. Methodology. To determine the operational characteristics of the prototype rotary piston air engine, the method of physical modeling was used. The choice of the research method is primarily due to the design and working process of the air engine. The results obtained make it possible to supplement the mathematical model with empirical dependencies and coefficients to increase its accuracy, as well as to obtain practical recommendations for the operation and maintenance of an air engine of a new design. Results. The results of experimental researches of the prototype of the RPD-4.4/1.75 rotary-piston air engine are presented. Experimental studies were carried out without preheating the air at the inlet to the inlet receiver of the air engine, as well as without adjusting the engine operating modes due to the degree of cylinder filling, that is, the control cam was in the middle (neutral) position. The air pressure in the receiver of the air engine, depending on the established test mode, was 0.4, 0.6, and 0.8 MPa. The rotational speed of the central rotor of the air engine varied within 400...1400 rpm. Experimental dependences of changes in effective indicators (average effective pressure, effective power) and torque of a rotary-piston air engine on rotations for various values of air pressure in the intake receiver are given. The maximum effective power of the air engine at the nominal operating mode at an air pressure in the intake receiver of 0.8 MPa and a speed of 1400 rpm was 2.5 kW, and a torque of 17 N∙m. In this case, the maximum torque and average effective pressure are in the speed range n = 950...1200 rpm. The maximum torque value is 18.2 N∙m and the average effective pressure is 0.18 MPa. The dependences of the change in the temporary air consumption depending on the speed and load of the air engine are obtained. So, for the minimum value of air pressure in the inlet receiver of 0.4 MPa and depending on the load, the value of the temporary air flow is in the range of 25...141 kg/h, while for 0.8 MPa – 55...226 kg/h hour. It was found that when regulating the operating modes of the air engine by changing Ps, its optimal value until a power of 1.4 kW is reached is 0.4 MPa. A further increase in the air engine load requires a gradual increase in Ps. Scientific novelty. On the basis of experimental researches, an assessment of the effective and operational qualities of a prototype of the rotary-piston air engine of a new design was carried out. Practical significance. The operational characteristics of the prototype of the RPD-4.4/1.75 rotary-piston air engine were obtained, and the optimal ranges of variation of the main operational parameters of work were determined, at which the highest efficiency of the air engine was achieved.Документ A geographic information system for territorial development of the marine regions of China(2020) Chang, Liu; Mamonov, Kostiantyn A.; Чан, Лю; Мамонов, Костянтин АнатолійовичAbstract. The necessity of using geographic information systems to ensure the territorial development of land use in the regions is substantiated, taking into account the influence of spatial, urban, investment and environmental factors, as well as the experience of coastal regions of China. The aim of the study is to develop directions and features of the formation and use of geographic information systems for the territorial development of land use in the coastal regions of China. To achieve this goal, the following tasks are solved: the formation of a system of factors of territorial development of land use in the coastal regions of China; definition of geographic information systems of territorial development of land use in coastal regions; formation of directions for the development and implementation of geographic information systems of territorial development of coastal regions of China. The factors affecting the territorial development of the use of coastal regions are determined: spatial, urban, investment and environmental. They form a system of indicators that allow for an integrated assessment and to build on its basis the geoinformation support for the territorial development of land use in the coastal regions. The components that influence the formation of the geographic information system of the territorial development of land use in coastal regions are identified. An algorithm is proposed and a scheme is created for the creation and operation of geodatabases of indicators of territorial development of land use in the coastal regions of China. The developed system of geoinformation support for the territorial development of land use in the coastal regions of China allows us to build geoinformation maps of systemic spatial, urban, investment, and environmental factors. This makes it possible to build a three-dimensional geoinformation model for monitoring the state of territorial development of land use in the coastal regions of China as an innovative tool for monitoring and making informed decisions in the system of territorial development of land use in the coastal regions of China.Документ Чинники ризику в роботі медичного персоналу, зумовлені біологічними небезпеками(2020) Коваленко, Вікторія Володимирівна; Kovalenko, Viktoriia V.Анотація. У статті розглянуті основні проблеми забезпечення безпеки життєдіяльності медичного персоналу, який працює в умовах біологічної небезпеки та надає медичну допомогу пацієнтам з вірусною інфекцією в умовах стаціонару. Розглянуто статистику інфікування медичних працівників в різних країнах під час епідемії SARS Cov-1 у 2003 році, та наведена статистика зараження новим коронавірусів SARS Cov-2. Готовність до подолання надзвичайних ситуацій біологічного характеру – це, в першу чергу, захист медичних працівників. Показано, що основна причина зараження лікарів, середнього та молодшого медичного персоналу, лаборантів полягає в їх перебуванні в приміщеннях з високою концентрацією вірусу. Друга причина це робота в лікарнях, які не призначені для розміщення інфекційних хворих, мають єдину систему припливновитяжної вентиляції і в них відсутні необхідні очисні пристрої. Метою роботи є дослідження факторів ризику медичного персоналу, залученного для допомоги пацієнтам з COVID-2019. Описана проблема своєчасного забезпечення якісними засобами індивідуального захисту та недостатня підготовка самого медичного персоналу. Проаналізовано питання стресового впливу біологічної загрози на медичних працівників. Виявлено, що медиків можна змусити допомагати хворим в будь-яких умовах, але може настати такий момент, що допомагати стане просто нікому. Встановлено також проблему – це недостатня підготовка самого медичного персоналу до використання ЗІЗ, відсутність проходження комплексної підготовки і підтвердження компетентності виконання відповідних правил і процедур інфекційного контролю, що пов'язано з недоліками в освіті лікарів, в системі організації охорони здоров'я, роботі служб охорони праці та цивільного захисту.Документ Дрібнозернистий бетон для ремонту гідротехнічних споруд(2020) Шишкіна, Олександра Олександрівна; Шишкін, Олександр Олексійович; Shyshkina, Alexandra A.; Shyshkin, Аlexander А.Анотація. Для виготовлення будівельних конструкцій гідротехнічних споруд застосовуються різні матеріали, які можна розділити на металеві й неметалеві. Останні своєю чергою поділяють на матеріали неорганічного походження й органічні матеріали. До хімічних процесів руйнування матеріалів належать процеси, що протікають у процесі безпосередньої хімічної взаємодії між матеріалом будівельної конструкції і навколишнім середовищем. Цей процес супроводжується втратою хімічно зв’язаної води із кристалогідратів, розкладанням окремих оксидів; фазовими перетвореннями мінералів. На будівельні матеріали, що експлуатуються в умовах дії агресивних середовищ, зокрема, дії морської води, одночасно впливають, як механічні, так і хімічні впливи зовнішнього середовища, викликаючи їх як механічне, так і хімічне руйнування. Отже, загалом при ремонті будівельних конструкцій гідротехнічних споруд необхідно забезпечувати стійкість використовуваних матеріалів до дії всіх перерахованих вище зовнішніх впливів. Ремонтний шар, призначений для захисту (оздоблювання) будівельних конструкцій безпосередньо, не сприймає дію зовнішніх експлуатаційних навантажень, він піддається тільки відцентровій дії зусиль, які виникають у ньому внаслідок деформування елемента будівельної конструкції під дією експлуатаційних навантажень. З огляду на вищенаведене, на цей час відсутній бетон, який відповідав би більшості вимог до бетонів, призначених для виготовлення та захисту залізобетонних або бетонних гідротехнічних споруд. Встановлено, що в умовах проведення експерименту наявність у системі води, яка структурована гідрофобною поверхнево-активною речовиною, призводить до зменшення впливу на 20–30 % негативних температур на міцність бетону, підвищує останню на 15–20 % при його твердінні в середовищі 0,01 Н розчину HCL. Введення в систему води, яка структурована гідрофобною поверхнево-активною речовиною, зменшує вплив розчинів сульфатів на бетон. Одночасне застосування колоїдної гідрофобної поверхнево-активної речовини та молекулярної поверхнево-активної речовини – поліспирту у складі комплексного модифікатора структури води призводить до збільшення міцності цементного каменю.Документ Дослідження рівня екологічної безпеки експлуатації нафтопроводів(2020) Степова, Олена Валеріївна; Хоменко, Анна С.; Stepova, Olena V.; Homenko, Anna S.Анотація. У статті проаналізовано показники, які оцінюють ступінь екологічного ризику нафтопроводів, для чого пропонується використовувати параметр потоку відмов як індикатор, що оцінює техногенний рівень безпечної експлуатації нафтопроводів. Доцільно розглядати у взаємозв’язку техногенно-екологічні ризики експлуатації нафтопроводів з прогнозуванням екологічних наслідків в разі виникнення аварійної ситуації. Показником надійності відновлюваних об’єктів, до яких відносять і нафтопроводи, є безвідмовність. Безвідмовність оцінюється імовірністю безаварійної роботи, параметром потоку аварійних подій та проміжком часу безаварійної роботи. Перевагою розробки є можливість виявлення небезпечних ділянок нафтопроводів, своєчасне планування ремонтних робіт та запобігання виникненню аварійних ситуацій на нафтопроводах. Розраховано ймовірність виникнення екологічної загрози внаслідок прояву корозійних процесів на сталевих нафтопроводах і визначено її значення, яке складає одну аварію за 10 місяців.Документ Проектирование судовых палубных лебедок морских привязных систем с гибкими связями с применением математических моделей описания их динамики(2020) Трунин, Константин Станиславович; Trunin, Kostyantyn S.Аннотация. Все судовые палубные механизмы (СПМ), в том числе и судовые кабельные лебедки, эксплуатируются в условиях динамических воздействий, источником которых могут быть силовые воздействия привода; воздействия, связанные с гашением энергии перемещавшегося судна или подходящего к нему объекта; ударные воздействия масс воды; кинематические возбуждения от перемещений судна и связанного с ним объекта (груза, подводного или буксируемого аппарата) на волнении. В последние годы в проектировании таких лебедок наметилась тенденция повышения мощности и увеличения скоростей движения их рабочего органа (РО) и др. деталей. Это, в свою очередь, привело к повышению уровня нагрузок и частоты их приложения. В связи с этим возросли требования к прочностным расчетам, которые все более усложняются, т. к. возникает необходимость учета многих факторов, влияющих на конструкцию судовых машин и механизмов, а именно: режимов работы, механических свойств материала, технологических требований, условий нагружения и эксплуатации и многих других факторов. Экспериментальные (натурные) испытания СПМ по исследованию нагрузок, действующих на их РО, являются предпочтительными, несмотря на всю их сложность и трудоемкость. Однако такие эксперименты являются весьма затратными и требуют огромных усилий по их организации, подготовке и проведению.