Статті (ІЦЕ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ІЦЕ) за Автор "Dybach, Inna"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Improvement of the method measuring the security of human development: case of Ukraine(2019) Nazarova, Galyna; Jaworska, Monika; Nazarov, Nikita; Dybach, Inna; Demianenko, AlinaДокумент Institutional aspects of educational quality management in higher educational establishments(2019) Dybach, Inna; Дибач, І. Л.Вітчизняна вища освіта, як одна із передумов національної безпеки та конкурентоспроможності країни, потребує реформування, в першу чергу, в контексті підвищення якості надання освітніх послуг. Дослідження якості освіти підтвердили недостатнє опікування освітньої системи потребами замовників та здобувачів освіти. У зв’язку з цим метою публікації є опрацювання теоретичний аспектів інституційного забезпечення процесу управління якістю вищої освіти. В роботі використані методи діалектичного пізнання, порівняльного аналізу, контент аналізу та комплексний підхід до аналізу перетворень у сфері вищої освіти. Передумовою забезпечення якості вищої освіти є визначення іпостасей відповідних процедур, серед яких виокремлено процесні, функціональні та оціночні. Автор встановив, що інституціональне середовище в сфері освіти представляє собою впорядкований набір законодавчо закріплених норм та неформальних правил, що визначають умови функціонування закладів вищої освіти, структурують взаємовідносини між суб’єктами освітнього процесу та формуються в межах освітньої системи. В статті опрацьовано широка мережа організацій, що формують інституційне середовище вітчизняної вищої освіти, які, відповідно до рівнів управління, поділяються на міжнародні, національні, регіональні та місцеві. Автор зазначає, що найбільшу питому вагу у формуванні інституціонального середовища освітньої сфери мають державні агенції із забезпечення якості освіти. Це нерідко призводить до конфлікту інтересів стейкхолдерів, який можна розв’язати запровадженням інституту незалежних освітніх аудиторів.Документ Визначення необхідної кількості науково-педагогічних працівників вітчизняних закладів вищої освіти(2020) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, InnaСтаттю присвячено дослідженню послідовності аналізу забезпеченості закладів вищої освіти науково-педагогічними працівниками, що передбачає послідовне виконання трьох взаємопов’язаних етапів. За допомогою кореляційно-регресійного аналізу визначено чинники, які мають найбільший влив на чисельність науково-педагогічного персоналу закладів вищої освіти. Встановлено, що ключовим чинником є кількість студентів-випускників. Запропоновано методику прогнозування необхідної кількості науково-педагогічного персоналу в закладах вищої освіти в регіонах України. Виконано співставлення отриманих результатів із нормативними значеннями, затвердженими Ліцензійними умовами надання освітніх послуг у сфері вищої освіти.Документ Концептуалізація корпоративного управління закладів вищої освіти в контексті розбудови економіки знань(2019) Назарова, Галина Валентинівна; Дибач, Інна Леонідівна; Nazarova, Galina; Dybach, InnaМетою публікації є вивчення концептуальних підходів до розвитку корпоративного управління у закладах вищої освіти в умовах формування й розвитку економіки нового типу – економіки знань. Для досягнення поставленої мети використано методи системного аналізу, синтезу, аналогії та узагальнення. У статті систематизовано основні передумови поширення корпоративного управління в закладах вищої освіти. Проведено ґрунтовний аналіз відповідної економічної літератури та виділено кілька підходів до процесу корпоративного управління закладом вищої освіти. Узагальнено існуючі підходи до корпоративного управління закладом вищої освіти та встановлено, що зміст і специфіка підходів визначаються сутністю й особливостями взаємовідносин, мети корпоративного управління у закладах вищої освіти. Досліджено частковий (приватний), суспільний, нормативний, юридичний, фінансовий, управлінський, організаційний та економічний підходи до корпоративного управління закладами вищої освіти. Вивчено клієнтоорієнтований підхід у сфері вищої освіти. Визначено ключові елементи клієнтоорієнтованого підходу закладу вищої освіти: стратегія розвитку організації, врахування бажань та очікувань клієнта, індивідуальні комунікації з клієнтами, врахування індивідуальних особливостей персоналу, стратегія найму персоналу, бренд та імідж організації.Документ Науково-методичне забезпечення матеріального стимулювання праці науково-педагогічних працівників(2019) Дибач, Інна; Дыбач, Инна; Dybach, InnaУ статті розглянуто необхідність матеріального стимулювання праці науково-педагогічних працівників. Розроблено процедуру удосконалення системи мотивації праці професорсько-викладацького складу за допомогою розробки науково-методичного підходу до застосування норм праці в системі матеріального стимулювання. Запропоновано використання надбавки «за високі досягнення науково-педагогічного персоналу у праці». Опрацьовано науково-методичний підхід до розрахунку такої надбавки, що ґрунтується на визначені трудомісткості виконаних робіт науко-педагогічних працівників за певний проміжок часу, порівняної з граничним (мінімальним) місячним фондом робочого часу. Досліджено використання норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків основних видів методичної, наукової та організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, з урахуванням найсуттєвіших факторів впливу на ефективність трудових процесів та інформаційних технологій.Документ Організаційні аспекти реалізації влади у закладах вищої освіти(2020) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, InnaВ статті обґрунтовано доцільність аналізу владних потоків при управління закладами вищої освіти. Розглянуто типи особистої влади та запропоновано визначення організаційної влади закладів вищої освіти як здатності групи людей спонукати підлеглих (структурні підрозділи) здійснювати діяльність, спрямовану на досягнення організаційних цілей з мобілізацією всіх доступних ресурсів. Визначено, що вищі освітні установи доцільно розглядати як систему владних відносин між власниками активів (держава або приватний власник), ректоратом та трудовим колективом. Опрацьовано джерела організаційної влади у закладах вищої освіти. Визначено змістовну складову та рівні прийняття управлінських рішень в закладах вищої освіти. Досліджено характер передачі повноважень щодо прийняття повних або часткових управлінських рішень. Опрацьовано передумови побудови децентралізованих та централізованих владних структур у закладах вищої освіти.