№ 3 (496) 2024
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд № 3 (496) 2024 за Ключові слова "Autonomous surface vessel"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Результати впровадження логістичного методу підвищення ефективності енергетичної системи автономного надводного судна(Гельветика, 2024) Єрмоленко Б. О.; Yermolenko Bohdan O.Роботизовані системи це перспективна галузі наукових досліджень. Представником цієї галузі є Автономні надводні судна. Це системи які можуть виконувати певні місії без прямої присутності людей на борту. З початку розробки перших зразків до сьогодення створено велика кількість варіантів які вирізняються розмірами, призначенням, типами пропульсивної установки та зоною застосування. Дослідження водних ресурсів наразі нерозривно пов’язано з застосуванням подібних суден. Подібні автономні судна можуть вирішувати широкий спектр завдань, та завдяки досягненням у мікроконтролерах та електроніці працювати на рівні з великими АНС, та отримувати і передавати великий обсяг даних, наприклад про стан забруднення води, батиметричний аналіз водного дна. Новітнім етапом цього напряму можна вважати розробку автономних надводних суден компактного класу. Розробники працюють над вдосконаленням цих засобів, та досліджуючи існуючі проблеми. Однією з таких проблем є автономність суден, для електричних пропульсивних установок це найбільш актуальне питання. Метою даної статті є продовження дослідження енергетичної системи АНС, покращення загальної структурної моделі та дослідженню результатів впливу логістичного методу. Для досягнення цієї мети буде виконане математичне моделювання, розрахунки у програмному комплексі MATLAB. Результатами статті є промодельована енергетична модель автономного судна з електронною пропульсивною установкою з доданим до неї логістичним методом підвищення енергоефективності, який висуває вимоги до рівномірності руху та як висновок отримані дані демонструють позитивний результат впровадження цього підходу, подальше дослідження логістичного підходу та його впровадження у навігаційну систему АНС дасть змогу зменшити енерговитрати у автономному надводному судні компактного класу. Розширення енергетичної моделі, а також урахування витрат на роботу сенсорної та навігаційної системи, дали змогу більш детально змоделювати всі енерговитрати в середині АНС.