Перегляд за Автор "Yermolenko Bohdan O."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Оптимізація руху автономного надводного судна на електричній тязі як шлях підвищення енергоефективності(2024) Єрмоленко Б. О.; Yermolenko Bohdan O.Автономні надводні судна (АНС) є перспективним рішенням, який активно використовують у різних галузях, пов’язаних з водними ресурсами. Під час гідрографічного моніторингу у традиційному підході, отримання даних відбувається з використанням дослідницьких місій з застосування великих кораблів та спеціалізованого обладнання. Однак у підході досліджень на воді існує багато проблем. Важливою особливістю автономних надводних суден є їх можливість виконувати завдання без посередньої присутності людини на борту, що веде до зменшення витрат на дослідницькі місії. Інша перевага, це можливість працювати у різному середовищі, з різним підводним рельєфом. Удосконалення АНС призвело до підвищення економічної ефективності операцій пов’язаних з водними ресурсами. Усуваючи потребу в бортових операторах, АНС знижують витрати на робочу силу та підвищують ефективність роботи. Подальша розробка та вдосконалення суден важливе питання та має велике практичне значення для галузей пов’язаних з водними ресурсами. Метою статті є дослідження питання підвищення енергоефективності Автономного надводного судна, шляхом впровадження критеріїв до руху по заданому маршруту. Для дослідження використовує підхід, який поєднує аналіз, моделювання руху судна з врахуванням моделі енерговитрат, для впровадження вимог які впливатимуть на оптимізацію енергоспоживання. Результатами є отриманні дані під час моделювання руху автономного надводного судна з типовою енергетичною моделлю, по типовим маршрутам гідрографічних досліджень на певному відрізку водойма. На основі цих даних сформовано критерії які повинні враховуватись під час руху. Ці критерії дадуть змогу логістичним шляхом зменшити витрати енергії. Висновки. Розробка та дослідження Автономних надводних суден продовжуються. Вирішення проблем зі збереження енергії у АНС на основі електродвигуну важливе питання для багатьох науковців. Проведений аналіз питання енергоефективності АНС та шляхи вирішення. На основі моделі енергоспоживання АНС проведено моделювання руху автономного судна по типовим маршрутам на відрізку водойми. Моделювання було проведено шляхом симуляції руху АНС невеликого класу та отримання даних енерговитрат під час руху. Дані проаналізовані та висунуто критерії оптимізації руху, дотримання яких дасть змогу зменшувати енерговитрати під час гідрографічних місій. Для подальших досліджень необхідно враховувати вплив зовнішніх факторів, та проводити тестування на відкритій місцевості.Документ Розробка low-cost автономного надводного дрона на основі електродвигуна та мікроконтролерній системі керування(2023) Єрмоленко Б. О.; Yermolenko Bohdan O.Автономні надводні судна широко застосовуються для виконання завдань в галузях, які пов’язані з водними ресурсами. Важлива особливість полягає у відсутності будь якого екіпажу на борту, а управління відбувається дистанційно, необхідне обладнання дозволяє виконувати завдання: вимірювання морського дна, дослідження портових зон, аналіз екологічного стану води, військові місії різного характеру. Активний розвиток цієї технології створив багато зразків які різняться за своїм функціоналом. Спектр задач які можливо вирішити завдяки застосуванню автономного надводного судна дуже великий. Зондування дна, аналіз води на предмет забруднення, берегова охорона та моніторинг, стеження за станом живих організмів, інженерні роботи, розвідка корисних копалин – все це можливо виконувати з залученням таких дронів. Проте саме у сфері гідрографії, автономні надводні судна найбільше використовуються з появ перших прототипів. Наявна обмежена доступність таких суден, через високу ціну на розробку та виготовлення. Саме тому, існує потреба в розробці більш дешевих варіантів, які матимуть функціонал та можливості для проведення повноцінних гідрографічних досліджень. Потенційне використання електродвигунів та мікроконтролерних систем керування при розробці не тільки зменшить ціну, та вплив на навколишнє середовище. Мета роботи полягає у розробці низько бюджетного автономного надводного судна на основі електродвигуна та мікроконтролерної системи керування. У статті описано основні етапи розробки Автономного надводного судна. Корпус виконано зі скловолокна у вигляді катамарану. Для руху використали безколекторний двигун, літійполімерні акумулятори та модуль навігації та управління на основі контролеру Mega 2560. Впроваджено систему автопілоту з відкритим вихідним кодом Ardupilot з підтримкою наземної станції. Як результат розроблено low-cost автономне надводне судно, здатне рухатись в автономному режимі по заданому маршруту, а невеликий розмір корпусу дозволяє працювати на водоймах з мілководдям. Проведені випробувальні тести на водоймі для виявлення недоліків та поставлені подальші цілі дослідження. Запропонована платформа з урахуванням її особливостей, потенційно може бути залучена у різних гідрографічних дослідженнях, наприклад зондування портових зон, екологічному моніторингу.