Перегляд за Автор "Voitasyk Andrii M."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Розробка електропривода відеобоксу технологічного прив’язного підводного апарата(2023) Войтасик А. М.; Voitasyk Andrii M.Мета. Розробка та проектування електропривода відеобоксу прив’язного підводного апарата, що здатен в режимі реального часу забезпечувати оператора необхідною навігаційною відеоінформацією з мор¬ських глибин до 250 м про рух об’єкта та застосування технологічного обладнання, яким об’єкт облаштований. Методика. В рамках дослідження використано метод комплексного моделювання для побудови 3D-моделей конструкції електроприводної платформи руху відеобоксу та всього виконавчого обладнання, яке запропонова¬но застосувати у його складі, метод емпіричного опису технологічних процесів для обґрунтування та пояснен¬ ня особливостей організації передачі обертових моментів і забезпечення герметичності при роботі на глибинах до 250 м, метод проведення експерименту для засвідчення функціональних можливостей виробу. Результати. На базі використання модуля керування виконавчими кроковими електродвигунами, джерела живлення елек¬тродвигунів, цифрової відеокамери встановленої у середині відеобоксу, що виготовлений у вигляді міцного герметичного корпусу, та запропонованої схеми організації прив’язної підводної системи, розроблено електро¬привод відеобоксу технологічного прив’язного підводного апарата з метою подальшої експлуатації виробу під час проведення різноманітних морських підводно-технічних робіт з можливістю застосування технологічного маніпуляційного обладнання. Функціонування виробу забезпечується застосуванням Powerline адаптерів, які дозволяють здійснювати швидкий обмін інформацію на відстань до 300 м кабель-тросового зв’язку. Наукова новизна. Отримання оператором необхідної візуальної інформації для дистанційного керування прив’язним підводним апаратом та облаштованим на його борту технологічним маніпуляційним обладнанням, стосовно поточних технічних параметрів морського рухомого об’єкта, запропоновано реалізовувати з застосуванням електроприводної платформи руху відеобоксу. До складу виробу входить комплект необхідного електрооблад¬нання об’єднаного з системою регульованої яскравості штучного освітлення, яка застосовується для висвіт¬лення робочого простору перед відеокамерою, що є необхідною вимогою при проведені морських підводно- технічних робіт. Модуль керування електроприводом відеобоксу побудований на базі двох керуючих плат для керування кроковими біполярними електродвигунами, двох конверторів Ethernet/RS-485 та супровідних до них енкодерів під’єднаних у мережу бортового комутатора технологічного прив’язного підводного апарата. Практична значимість. Розроблений механізм руху відеобоксу спроектований у вигляді електроприводної платформи до складу якої входять: модуль керування виконавчими кроковими електродвигунами, джерело жив-лення електродвигунів, відеобокс виготовлений у виді міцного герметичного корпусу з встановленою в ньому цифровою відеокамерою і призначений для забезпечення можливості зміни положення відеобоксу відносно технологічного прив’язного підводного апарата у двох осях – горизонтальної та вертикальної. Застосування електроприводної платформи для руху відеобоксу технологічного прив’язного підводного апарата гарантує в режимі реального часу забезпечення оператора необхідною навігаційною відеоінформацією з морських гли¬бин до 250 м про рух об’єкта та застосування технологічного обладнання, яким об’єкт облаштований.Документ Розробка електропривода маніпулятора різака кабель-тросу для підводного апарата(2023) Войтасик А. М.; Voitasyk Andrii M.Мета. Розробка та проектування маніпулятора різака для підводного апарата з можливістю забезпе¬чення розрізання в товщі води або на повітрі кабель-тросів, утримуваними захватом. Методика. В рамках дослі¬дження використано метод комплексного моделювання для побудови 3D-моделей рамної конструкції виробу та всього виконавчого обладнання, яке запропоновано застосувати у його складі, метод емпіричного вимірювання складових енергетичних та інформаційних сигналів між об’єктами обміну інформацією, метод проведення експерименту для засвідчення функціональних можливостей виробу. Результати. На базі використання вико¬навчих асинхронних електродвигунів з короткозамкненим ротором, редукторних механізмів та сформованого переліку допоміжного електрообладнання, розроблено електропривод маніпулятора різака кабель-тросу для підводного апарата, з метою подальшої експлуатації виробу під час проведення пошукових та рятувальних опе¬рацій де необхідно виконати вивільнення об’єктів заплутаних у кабельно-тросових зв’язках. Функціонування виробу забезпечується застосуванням перетворювача CAN, центрального мікроконтролера і силового модуля. Наукова новизна. Процес виконання різання кабель-тросу запропоновано реалізувати з застосуванням електро¬привода з можливістю забезпечувати прямолінійний рух робочого органу облаштованого спільно з захватом. В якості ріжучого елементу робочого органу обрано похиле лезо з нержавіючої сталі здатне розрізати кабель-трос діаметром до 6,5 мм. До складу виробу входить комплект необхідного електрообладнання об’єднаного з системою керування, яка забезпечує функціонування виробу при проведені пошукових та рятувальних робіт. Спостереження за процесом проведення робіт забезпечується додатковою відеокамерою та світильником направленими у робочу зону різака. Практична значимість. Запропонований виріб спроектований у вигляді маніпулятора з електроприводними механізмами обертального та поступального руху, які забезпечують ефективне переміщення робочого органу, поєднаного разом з захватом, в межах робочої зони підводного апарата. Процес різання кабель-тросу викону¬ється прямолінійно з застосуванням похилого леза, що притискає кабель-трос до стінки захвату. Керування маніпулятором різака виконується дистанційно оператором підводного апарата шляхом отримання в режимі реального часу поточної відео інформації з аналогової відеокамери. Зміна налаштування освітлення в робочій зоні маніпулятора різака підводного апарата забезпечується світлодіодним світильником.Документ Розробка лабораторного стенду для калібрування навігаційного модуля підводного апарата(2023) Войтасик А. М.; Voitasyk Andrii M.Мета. Розробка та проектування лабораторного стенду для калібрування навігаційного модуля під¬водного апарата з можливістю забезпечення його роботи з необхідною точністю. Методика. В рамках дослідження використано метод комплексного моделювання для побудови 3D-моделей каркасу лабораторного стенду та всього виконавчого обладнання, яке запропоновано застосувати у його складі, метод емпіричного опису технологічних процесів для обґрунтування та пояснення особливостей організації стенду, метод проведення експерименту для пояснення методології реалізації калібрування магнітометра. Результати. На базі використання трифазних гібридних крокових електродвигунів облаштованих конічними передачами, драйверів керування, акумуляторних джерел живлення постійного струму та запропонованої конструкції електроприводного механізму зміни положення у просторі навігаційного модуля, розміщеного в середині зібраного міцного корпусу від підводного апарата, розроблено лабораторний стенд для подальшого його використання під час виконання процесів налагодження та калібрування точності роботи навігаційного модуля підводного апарата. Керування роботою електропривода стенда виконується від персонального комп’ютера. Наукова новизна. Компенсацію впливу негативних факторів на похибки в роботі навігаційної системи підводного апарата запропоновано реалізовувати з застосуванням лабораторного стенду облаштованого на базі столу рамної конструкції з колісною базою. До складу стенду входить комплект необхідного обладнання поєднаного між собою відповідно до запропонованого алгоритму калібрування магнітометра, що дозволяє його ефективне впровадження в задачах налаштування навігаційного модуля підводного апарата. Практична значимість. Розроблений лабораторний стенд спроектований у вигляді рамної конструкції на колісній базі та передбачає наявність в процесі виконання калібрувань сенсорів застосовувати електроприводні механізми зміни положення у просторі навігаційного модуля, розташованого в середині зібраного міцного корпусу підводного апарата. У складі стенду застосовані акумуляторні джерела живлення постійного струму, що дозволяє усунути вірогідність перекручування кабель¬них зв’язків в процесі просторового обертання міцного корпусу підводного апарата відносно трьох напрямків осей навігаційного модуля. Запропонований лабораторний стенд під час реалізації процесу калібрування здатен усунути декілька негативних факторів в роботі навігаційного модуля, серед яких можна зазначити: девіацію, перекошування при неправильному встановлені та відхилення у показаннях сенсорів. Застосування лабораторного стенду надає можливість забезпечити необхідну точність процесу калібрування магнітометра, який у подальшому передбачено для використання у складі навігаційного модуля підводного апарата.Документ Розробка поста енергетики та керування буксируваного підводного апарата(2023) Войтасик А. М.; Voitasyk Andrii M.Мета. Розробка та проектування поста енергетики та керування буксируваним підводним апаратом реалізованого у вигляді мобільного виробу, який здатний забезпечити повне функціонування та безпечну експлуатацію морського буксируваного об’єкта під час виконання процесів підводного пошуку на великих ділянках морського дна. Методика. В рамках дослідження використано метод комплексного моделювання для побудови 3D-моделей каркасу виробу та всього виконавчого обладнання, яке запропоновано застосувати у його складі, метод емпіричного вимірювання складових енергетичних та інформаційних сигналів між об’єктами обміну інформацією, метод проведення експерименту для засвідчення функціональних можливостей виробу. Результати. На базі використання відеореєстратора, комутатора, ноутбука, джойстика керування та сформованого переліку електрокомутаційного і захисного обладнання, розміщених в єдиному пластиковому каркасі у вигляді кейсу, розроблено мобільний пост енергетики та керування буксируваним підводним апаратом, з метою подальшої експлуатації виробу під час проведення підводних пошукових морських робіт з можливістю реалізації автоматичного пілотування. Функціонування виробу забезпечується застосуванням Ethernet каналу передачі даних, який дозволяє здійснювати швидкий обмін інформацію на заявлену відстань кабель-тросового зв’язку до 125 м. Наукова новизна. Отримання оператором необхідної інформації для дистанційного керування буксируваним підводним апаратом, стосовно поточних технічних параметрів морського буксируваного об’єкта, запропоновано реалізовувати з застосуванням поста енергетики та керування облаштованого у вигляді мобільного кейсу, який швидко розгортається/згортається та зручно використовувати на суднах-буксирувальника, що не мають можливості живлення сторонніх споживачів електроенергії. До складу виробу входить комплект необхідного електрообладнання, який забезпечує збереженість всіх важливих даних отриманих при виконанні процесів тривалого підводного пошуку на великих ділянках морського дна. Керованість рухом серійного зразка буксируваного підводного апарата проекту «Глайдер» забезпечується на швидкостях буксирування від 1 до 6 вузлів. Практична значимість. Розроблений пост енергетики та керування реалізований у вигляді мобільного кейсу і призначений для експлуатації при проведенні підводно-технічних робіт з застосуванням серійних зразків буксируваних підводних апаратів проекту «Глайдер», які використовують у якості каналу передачі даних Ethernet. Розробка забезпечує прийому, аналіз і збереження інформації, що надходить від буксируваного підводного апарата через кабель-тросовий зв’язок, який передбачає для виконання прийому/передачі розмежування інформаційних та енергетичних сигналів керування окремими провідниками.Документ Розробка поста керування та індикації системи сигналізації наявності води в трюмах судна(2024) Войтасик Андрій Миколайович; Voitasyk Andrii M.Мета. Розробка та проєктування поста керування та індикації системи сигналізації наяв-ності води в трюмах судна, яке передбачає перевезення навалочних вантажів. Методика. В рамках дослідження використано метод комплексного моделювання для побудови 3D-моделей конструкції поста керування та індикації (ПКІ) та всього виконавчого обладнання, яке запропоновано застосувати у його складі, метод емпіричного опису технологічних процесів для обґрунтування та пояснення особливостей організації системи сигналізації, метод проведення експерименту для засвідчення функціональних можливостей виробу. Результати. На базі використання низки складових елементів, серед яких є лінійні сигналізатори, захисні пристрої і сигнальна арматура та запропонованого алгоритму дій забезпечення роботи системи сигналізації, розроблено ПКІ наявності води в трюмах судна з метою подальшої експлуатації виробу під час транспортування морським судном різноманітних навалочних вантажів. Функціонування виробу забезпечується підключенням до інтегрованої системи ходового містку (ІСХМ) через інтерфейс RS-485. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток принцип автоматизованого керування пов’язаний з розробкою системи сигналізації наявності води в трюмах морського судна з використанням спроєктованого суднового ПКІ, що дало змогу забезпечити своєчасне звукове та візуальне сповіщення екіпажу судна та реалізувати дистанційне керування роботою системи сигналізації у передаварійному та головному станах. До складу виробу входить комплект необхідного електрообладнання об’єднаного з ІСХМ, у складі якої передбачається програмований логічний контролер, що керує станами запірної арматури та зміною режимів роботи суднових насосів. Практична значимість. Розроблений ПКІ виконаний у вигляді навісного блоку до складу якого входить низка складових елементів, серед яких є лінійні сигналізатори, захисні пристрої, сигнальна арматура і призначений для забезпечення роботи системи сигналізації наявності води в трюмах судна. Впровадження ПКІ системи сигналізації наявності води в трюмах судна забезпечує в режимі реального часу членів екіпажу судна необхідними звуковими та візуальними сповіщеннями про виникнення небезпечних ситуацій щодо експлуатації вантажних трюмів, які можуть виникнути в процесі транспортування навалочних вантажів морськими шляхами.Документ Розробка системи енергозабезпечення кабельної лебідки радіогідроакустичного буя(2024) Войтасик Андрій Миколайович; Voitasyk Andrii M.Мета. Розробка та проєктування системи енергозабезпечення кабельної лебідки радіо-гіроакустичного буя, яка здатна забезпечити її автономну роботу при морських глибинах установки до 60 м. Методика. В рамках дослідження використано метод комплексного моделювання для побудови 3D-моделей конструкції системи енергозабезпечення кабельної лебідки та всього виконавчого обладнання, яке запропоновано застосувати у його складі, метод емпіричного опису технологічних процесів для обґрунтування та пояснення особливостей функціонування системи керування кабельною лебідкою і забезпечення герметичності збірок акумуляторних батарей при експлуатації під водою на глибинах до 60 м, метод проведення експерименту для засвідчення функціональних можливостей виробу. Результати. На базі використання модуля керування кабельної лебідки, електродвигуна, двох модулів керування акумуляторними батареями, двох акумуляторних батарей, за¬рядного пристрою та їх 3D-компонування, розроблено систему енергоживлення кабельної лебідки з метою подальшої її експлуатації у складі автономної радіогідроакустичної станції, яка залучена до проведення оперативного моніторингу морських кордонів України. Функціонування виробу забезпечується застосуванням літій-залізофосфатних елементів типорозміру 32120Р, які дозволяють створити акумуляторне джерело живлення системи енергозабезпечення кабельної лебідки з номінальною напругою постійного живлення 48В та ємністю 32 А∙год. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток метод забезпечення передачі інформації від автономної радіогідроакустичної станції при реалізації моніторингу морської підводної обстановки на глибинах до 60 м, який використовує радіогідроакустичний буй закріплений кабель-тросовим зв’язком з електроприводною кабельною лебідкою, і водночас дає змогу змінювати глибину позиціонування буя відносно водної поверхні з урахуванням напрямку обертання барабану кабельної-лебідки. Отримав подальший розвиток принцип автоматичного керування пов’язаний з розробкою енергозабезпечення кабельної лебідки радіогідроакустичного буя з використанням автономного джерела живлення, що дало змогу забезпечити необхідну автономність функціонування системи та вибирати бажану глибину позиціонування радіогідроакустичного буя з урахуванням морських умов розташування. Практична значимість. Розроблена система енергозабезпечення кабельної лебідки радіогідроакустичного буя призначена для реалізації можливості зміни глибини занурення буя узгоджено до напрямку обертання барабану кабельної лебідки і здатна забезпечити її автономну роботу протягом 13 год 24 хв при 10 % використанні максимальної потужності електропривода та за умов помірного хвилювання морської поверхні і швидкості течії у 0,15 м/с. Система енергозабезпечення спроєктована у циліндричному виконанні з метою її розміщення в двох міцних корпусах донної автономної радіогідроакустичної станції встановленої на морському дні глибиною 60 м. Застосування системи енергоживлення кабельної лебідки радіогідроакустичного буя дозволяє ефективно та безпечно використовувати електричну енергії акумуляторних джерел живлення для донної станції та автоматичної роботи елетроприводного механізму зміни витравленої частини кабель-тросу зв’язку діаметром 7,5 мм та довжиною 170 м. Для автоматичної роботи кабельної лебідки задіяно CAN інтерфейс керування з застосуванням стандартизованого модуля керування безколекторним двигуном постійного струму та мікроконтролера.Документ Розробка суднового поста енергетики та керування саморухомим прив’язним підводним апаратом(2023) Войтасик А. М.; Сірівчук А. С.; Клочков О. П.; Voitasyk Andrii M.; Sirivchuk Andriy S.; Klochkov Oleksandr P.Мета. Розробка та проектування суднового поста енергетики та керування саморухомим прив’язним підводним апаратом з системою контролю обмеженого доступу, який здатний забезпечити повне функціонування та безпечну експлуатацію морського рухомого об’єкта під час реалізації всіх доступних режимів роботи. Методика. В рамках дослідження використано метод комплексного моделювання для побудови 3D моделей каркасу виробу та всього виконавчого обладнання, яке запропоновано застосувати у його складі, метод емпіричного вимірювання складових енергетичних та інформаційних сигналів між об’єктами обміну інформацією, метод проведення експерименту для засвідчення функціональних можливостей виробу. Результати. На базі використання ноутбука, крокових двигунів, монітору з сенсорною панеллю, маршрутизатора та сформованого переліку електрокомутаційного і захисного обладнання, розміщених в єдиному алюмінієвому каркасі, розроблено судновий пост енергетики та керування саморухомим прив’язним підводним апаратом, з метою подальшої експлуатації виробу під час проведення різноманітних морських підводно-технічних робіт з можливістю застосування начіпного обладнання. Функціонування виробу забезпечується застосуванням Powerline адаптерів, які дозволяють здійснювати швидкий обмін інформацію на відстань до 300 м кабель-тросового зв’язку. Наукова новизна. Отримання оператором необхідної інформації для дистанційного керування саморухомим прив’язним підводним апаратом, стосовно поточних технічних параметрів морського рухомого об’єкта, запропоновано реалізовувати з застосуванням поста енергетики та керування облаштованого у стаціонарному судновому виконанні на борту судна-носія. До складу виробу входить комплект необхідного електрообладнання об’єднаного з системою контролю обмеженого доступу, яка унеможливлює доступність керування морським рухомим об’єктом не навченим персоналом і забезпечує збереженість всіх важливих даних отриманих при проведені підводно-технічних робіт. Доступ до керування реалізовано шляхом залучення зчитувача запрограмованих Smart карток, які при спрацьовуванні активують електроприводний механізм відкривання/закривання висувної комутаційної платформи. Практична значимість. Розроблений пост енергетики та керування реалізований у судновому виконанні і при-значений для експлуатації при проведенні підводно-технічних робіт з застосуванням саморухомих прив’язних підводних апаратів, які використовують у складі каналу передачі даних Powerline адаптери. Розробка забезпечує прийом, аналіз і збереження інформації, що надходить від саморухомого прив’язного підводного апарата через кабель-тросовий зв’язок, який передбачає об’єднання інформаційних та енергетичних сигналів спільними мідними провідниками при передачі даних у напівдуплексному режимі.