Перегляд за Автор "Savushkin Vitalii V."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження температурного стану жарової труби камери згоряння ГТД термоіндикаторними фарбами та термопарами(2023) Савушкін В. В.; Savushkin Vitalii V.Одним з показників економічної ефективності газотурбінного двигуна (ГТД) є ресурс роботи його окремих елементів, особливо тих, які підлягають заміні при виконанні регламентних робіт, тобто є «витратними матеріалами». Подовження ресурсу до заміни або ремонту таких елементів зменшує кількість регламентних робіт, що зменшує витрати на виведення–введення в експлуатацію ГТД та зменшує вірогідність аварійних випадків. Прикладами таких елементів є робочі лопатки турбін, елементи камери згорання, підшипники, елементи систем змащування та охолодження, тощо. Одним із чинників обмеження ресурсу наведених елементів є безпосередні умови експлуатації, які можуть обумовлюватися робочими процесами двигуна або експлуатаційними умовами стенду. Зношення елементів ГТД, обумовлене робочими процесами двигуна, найчастіше носить характер фізичного руйнування під впливом теплового або механічного навантаження. Саме тому при розробці або модерніза¬ції деталей чи вузлів ГТД особливу увагу приділяють дослідженню стійкості до температурних та механічних навантажень. Експериментальні дослідження теплового стану елементів деталей та вузлів ГТД, дозволяють сво¬єчасно вносити зміни в конструкцію двигуна до введення його в експлуатацію, що приводить до збільшення ресурсу та зменшує вірогідність появи деформацій елементів ГТД. Метою статті є практичне дослідження рівнів теплового навантаження внутрішньої поверхні жарової труби камери згорання при натурних випробуваннях та номінальних режимах роботи газотурбінного двигуна. Розглянуто перспективні методи вимірювання температур та запропоновано способи оцінки температурного стану поверхні жарової труби з можливістю виявлення зон її перегріву використанням термоіндикаторних фарб. Для досягнення мети дослідження запропоновано нову методику побудови температурної карти внутрішньої поверхні жарової труби камери згоряння. Представлено схему та особливості проведення експериментального дослідження. Проаналізовано результати вимірювання температур, приведено показники, які характеризують виявлені недоліки при випробуваннях. Надано практичні рекомендації щодо використання термоіндикаторних фарб в газотурбобудуванні.Документ Дослідження температурного стану робочих лопаток турбіни контактним та безконтактним методами(2024) Савушкін В. В.; Savushkin Vitalii V.Усі робочі параметри двигуна, які вимірюються згідно з конструкторською документацією під час кожного з етапів випробувань або експлуатації ГТД, повинні відповідати розрахунковим величинам та неодмінно свідчити про фізичний стан того чи іншого елемента, а також про ефективність роботи окремого вузла чи ГТД в цілому. Одним із параметрів, що періодично контролюються під час натурних випробувань ГТД або його експлуатації у виробництві, є тепловий стан поверхні робочих лопаток (РЛ) турбіни ГТД. Цей параметр є дуже важливим, оскільки РЛ турбіни постійно знаходяться під дією максимального теплового та динамічного навантаження, а руйнування хоча б однієї РЛ з диску турбіни неодмінно призведе до зниження ефективності роботи двигуна чи навіть до повного припинення експлуатації. Метою статті є практичне дослідження рівнів теплового навантаження поверхні робочих лопаток турбіни ГТД при стендових випробуваннях використанням безконтактного (оптичний пірометр (ОП)) та контактного (мікрокабельний термоелектричний перетворювач (МКТП)) методів вимірювання температур. Розглянуто сучасні практичні методи вимірювання температур робочих лопаток турбін та запропоновано способи оцінки достовірності визначення теплового стану поверхні РЛ використанням оптичного пірометра. Для досягнення мети дослідження запропоновано спосіб порівняння значень температур, виміряних контактним та безконтактним методами. Представлено схему та особливості проведення експериментального дослідження. Проаналізовано результати вимірювання температур, приведено показники, які характеризують виявлені недоліки при випробуваннях. Використано метод регресійного аналізу для визначення дійсних значень температур поверхні робочих лопаток турбіни використанням оптичного пірометру. Надано практичні рекомендації щодо використання оптичних пірометрів в газотурбобудуванні.