Перегляд за Автор "Morozov Oleksii A."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Визначення форми центрального корпуса пасажирського судна з аутригерами для маршруту ''Очаків-Кинбурнська Коса''(2023) Слободян С. О.; Морозов О. О.; Slobodyan Sergey O.; Morozov Oleksii A.Мета є визначення форми корпуса центрального корпуса пасажирського судна з аутригерами (САР), для маршруту «Очаків-Кінбурнська Коса», типу двигуна та рушія, а також матеріалу корпуса. Методика. Застосовано методи теорії і проектування суден, аналізу і статистики. Результати. Проведено аналіз проектних та експлуатаційних характеристик різних проектів моторних човнів, пасажирських катерів та малих швидкісних пасажирських суден. На підставі цього аналізу визначено оптимальну форму центрального корпуса, тип двигуна та рушія, а також матеріал корпуса, пасажирського судна прибережного плавання, для маршруту «Очаків-Кінбурнська Коса». Наукова новизна. Вперше узагальнені та проаналізовані дані різних проектів та типів моторних човнів, пасажирських катерів та швидкісних малих пасажирських суден для маршруту «Очаків-Кінбурнська Коса». Практичне значення. На основі порівняльного аналізу та узагальнених емпіричних, теоретичних даних з урахуванням режиму руху визначеному у [1] економічних, проектних та експлуатаційних вимог та обмежень, а також досвіду експлуатації існуючих моторних човнів, катерів та малих швидкісних суден, оптимальною визначено, комбіновану форму центрального корпуса пасажирського судна з аутригерами (САР) для маршруту «Очаків-Кінбурнська Коса». Порівняння проводилося за наступними експлуатаційно-економічними критеріями: транспортна ефективність,коефіцієнт утилізації водотоннажності по вантажопідйомності або ефективність використання водотоннажності. Крім того, для порівняння, було додано катер на підводних крилах проекту 343МЕ та мале пасажирське судно на підводних крилах проекту 1432 «Невка» яке використовувалось у прибережних районах Чорного моря.Мале пасажирське судно на підводних крилах «Невка» проект 1432 за призначенням є тотожним до наземних маршрутних мікроавтобусів і проектувалось як заміна СПК проекту 343МЕ. Детально було розглянуто форму корпуса «джонбот» з транцевою носовою частиною та моторний човен «Сарепта» з комбінованою формою корпуса. Окрім вище вказаних малих суден для узбережжя морів та моторних човнів, проектувалися та будувалися швидкісні пасажирські судна для мілководних річок. Необхідність в таких суднах була викликана необхідністю поліпшення ситуації з пасажирськими перевезеннями у районах СРСР з великою кількістю мілководних річок, та необхідністю отримати швидкісне судно яке б не залежало від причальної інфраструктури та могло експлуатуватись на мілководді. У сукупності, це призвело до появи концепції швидкісного «річкового автобуса». Реалізована ця концепція була у вигляді швидкісних ПС проектів 946 та Р-83. Тримарана носова частина корпуса, цього проекту, зменшила ударні навантаження на хвилюванні. У кормова частина корпуса плоскодонна. Таким чином форма корпуса пасажирського судна проекту Р-83, комбінована та тотожна до форми корпуса моторного човна «Сарепта». Судно рухається у перехідному режимі, ближче до границі початку глісування. З огляду на вище наведені дані оптимальною формою центрального корпуса була визначена комбінована форма корпуса. Визначена форма корпусу дозволила з максимальною ефективністю використовувати об’єм корпуса та експлуатувати судно як пасажирське, водолазне, вантажопасажирське, у прибережних районах морів так і на річках. Порівняльний аналіз показав, що найбільш ефектними за експлуатаційноекономічними показниками, є моторні човни та катери з підвісними двигунами, тому якості двигун та рушія визначено підвісний двигун. Матеріалом обшивки та конструкції корпуса визначено алюмінієво-магнієвий сплав, який має меншу питому вагу ніж сталь але при цьому більш дешевий ніж склопластик у зв’язку з тим що технологія виготовлення суден з склопластику більш коштовна, тому для окупності необхідна велика серійність суден, що у сучасних реаліях неможливо.Документ Модульно-понтонна система на основі пневматичних балонів(Гельветика, 2024) Морозов О. О.; Морозов К. О.; Morozov Oleksii A.; Morozov Kostyantyn О.Мета. Визначення можливості використовування модулів-понтонів на основі пневматичних балонів з ПВХ-тканини у якості базового елементу пасажирського судна з аутригерами для маршруту «Очаків–Кінбрунська Коса» та річкового вантажного порому або моста-стрічки. Методика. Застосовано методи теорії і проектування суден, аналізу і статистики. Результати. Було проведено проектний аналіз модуля-понтону зі сталі та з пневматичних балонів з ПВЗ тканини. На основі отриманих даних було визначено, що застосування модулів-понтонів, у конструкції пасажирського елементу пасажирського судна з аутригерами для маршруту «Очаків–Кінбрунська Коса» та річкового вантажного порому або моста-стрічки є доцільним. Наукова новизна. Вперше узагальнені та проаналізовані дані модулів-понтонів зі сталі та на основі пневматичних балонів. Практичне значення. Для подолання «хвильового бар’єру» необхідно знижувати масу корпусу судна що в вочевидь зменшує осадку. Впровадження модульного проектування та будівництва суден, передбачає можливість зміни як призначення судна, так і його основних характеристик. Масагабритні характеристики модуля-понтона на основі пневматичних балонів значно ліпші ніж у модуля-понтону зі сталі. Застосування модуля-понтона на основі пневматичних балонів, у конструкції модульно-понтонного судна з аутригерами, річкового вантажного порому або моста-стрічки є раціональним, та дозволить швидко адаптуватись до значних коливань пасажиропотоку та значно розширить експлуатаційні можливості. Пасажирський салон є роз’ємною несучою конструкцією-модулем і також є змінною конструкцією. У якості двигуна та рушія для пасажирського судна з аутригерами прибережного району плавання визначено підвісний двигун.Документ Особливості визначення оптимальних головних елементів швидкісного пасажирського судна з аутригерами(Гельветика, 2024) Морозов К. О.; Морозов О. О.; Morozov Kostyantyn О.; Morozov Oleksii A.Мета. Розгляд особливостей архітектурно-конструктивного типу та визначення оптимальних елементів швидкісного пасажирського судна з аутригерами на стадії концептуального проектування. Методика. Застосовано методи теорії і проектування суден, аналізу та статистики. Результати. Судна з аутригерами відрізняються за своїм архітектурно-конструктивним типом (АКТ), від класичних катамаранів та тримаранів, тим що не складаються з трьох або двох однакових корпусів. Судна цього типу мають співвідношення корпусу L/B від 8 до 10. Це призводить до зменшення остійності та виникає «бар’єр остійності». Відповідно для нівелювання цього застосовуються аутригери. Велике співвідношення довжини до ширини L/B та відносної довжини l L V = 3 САР, дозволяє зменшити «хвильову» складову в загальному балансі опору без значного збільшення змоченої поверхні судна. Сформульована оптимізаційна задача вибору оптимальної конфігурації головних елементів швидкісного пасажирського САР. Визначені незалежні змінні, нормативні та тривіальні обмеження пошукового простору. Розроблено загальну блок-схему математичної моделі проектування швидкісного пасажирського САР. В умовах економічних ризиків для визначення критерію оптимізації застосовано метод статистичних випробувань або метод Монте-Карло. Наукова новизна. Вперше визначені особливості пасажирського судна з аутригерами та сформульована оптимізаційна задача вибору оптимальної конфігурації головних елементів САР. Практичне значення. Відновлення швидкісного пасажирського сполучення з порту Одеса є актуальною перспективою, особливо у післявоєнному розвідку півдня України. В різні роки швидкісне морське сполучення с Одеси було пріоритетною задачею. На даний час морські транспортні засоби які обслуговували пасажирські напрямки з порту Одеса, вже списані, або морально застаріли. Тому для маршруту Одеса–Стамбул, є доцільним створення нового швидкісного пасажирського судна, а саме швидкісного пасажирського судна з аутригерами.Документ Особливості визначення типу пасажирського судна прибережного району плавання(2022) Морозов О. О.; Слободян С. О.; Morozov Oleksii A.; Slobodyan, Sergey O.На основі узагальнених емпіричних та теоретичних даних, отриманих при проектуванні та експлуатації різних типів пасажирських суден, було визначено, що необхідно прагнути к збільшенню відношення L/B, зменшенню осадки d, та відносній швидкості Frl > 0,6. Також було визначено, що судно з аутригерами, за аналогією з вітрильними тримаранами, є оптимальними для типа судна при русі у водотоннажному та перехідному режимах, які до того ж мають можливість висаджувати пасажирів на необладнане узбережжя, є оптимальним АКТ типом для пасажирського судна прибережного плавання, для маршруту «Очаків–Кінбурнська Коса».Документ Пасажирське судно з аутригерами модульно-понтонної конструкції для маршруту «Очаків–Кінбурнська коса»(2023) Морозов К. О.; Морозов О. О.; Morozov Kostyantyn О.; Morozov Oleksii A.Мета. Визначення оптимальних елементів пасажирського судна з аутригерами для маршруту «Очаків–Кінбурнська коса» в умовах швидкої мінливості експлуатаційних обмежень та застосування модулів-понтонів у конструкції корпуса пасажирського судна з аутригерами, для маршруту «Очаків–Кінбурнська коса». Методика. Застосовано методи теорії і проектування суден, аналізу і статистики. Результати. На прикладі контейнеровозів показано вплив зміни умов експлуатації на експлуатаційні обмеження, та нівелювання змін за рахунок модерні¬ зації конструкції контейнеровозів шляхом подовження судна за рахунок циліндричної вставки на підставі чого було визначено, що модульність дозволяє швидко адаптуватись до значних коливань пасажиропотоку. Було про¬ведено проектний аналіз понтонних систем різних типів. На основі отриманих даних було визначено, що засто¬сування модулів-понтонів у конструкції пасажирського, крім вище казаних преваг, дозволить значно розширить експлуатаційні можливості. Наукова новизна. Вперше узагальнені та проаналізовані дані різних проектів поро¬мів з уніфікованих модулів-понтонів. Практичне значення. На прикладі експлуатації контейнеровозів показано, швидку мінливість експлуатаційних умов, на основі, яких формують технічні завдання, та необхідність вносити конструктивні зміни навіть під час експлуатації суден, шляхом подовження суден за рахунок циліндричної встав-ки. З переходом до ринкових відносин, остаточно, змінилися тенденції проектування та будівництва суден, що пов'язане із прагненням приватних судновласників до максимально можливого зниження інвестицій на побудо¬ву, експлуатаційних витрат та терміну окупності інвестицій, з урахуванням ризиків соціально-економічного та соціально-політичного характеру. З позиції зниження витрат до найбільш актуальних напрямків слід віднести: проектування та будівництво суден на обмежений термін служби – від 10 до 15 років, при цьому термін окупнос¬ті встановлюється в діапазоні від 5 до 8 років; широке впровадження модульного проектування та будівництва суден, що передбачає можливість зміни як призначення судна, так і його основних характеристик (розмірів, ван¬тажопідйомності і т. ін.), а саме: зміни довжини судна за рахунок циліндричної вставки при тих самих носовій та кормовій частинах; комплектування суден різного призначення використовуючи високий рівень уніфікації; зміни класу судна за допомогою високого рівня уніфікації. Враховуючи усе вище наведене, для визначення оптималь¬них елементів пасажирського судна з аутригерами для маршруту «Очаків–Кінбурнська коса» в умовах швидкої мінливості експлуатаційних обмежень, а саме: значних коливань пасажиропотоку, було застосовано модульно-понтонну конструкцію головним елементом якої є уніфікований модуль-понтон. Застосування модулів-понтонів дозволяє з максимальною ефективністю використовувати судно як пасажирське, водолазне, вантажопасажир¬ське, у прибережних районах морів так і на річках.