2021
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2021 за Автор "Bily, Viktor A."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Децентралізоване багатопараметричне управління якістю та комфортністю повітря суднових приміщень: практичний підхід(2021) Білий, В. А.; Bily, Viktor A.Мета. Підтримання якості внутрішнього повітря суднових приміщень може здійснюватися через його очищення та керування розподілом. Перевагами систем керування розподілом повітря є їх невелика вартість та можливість установлення в повітропроводах системи кондиціювання наявних суден. Використання приладів керування розподілом повітря дозволяє забезпечити захист повітря житлових та робочих приміщень від аерозолів, твердих частинок дрібних фракцій та забруднювальних газів. Створення ефективних автоматичних систем управління якістю та комфортністю надбудови потребує визначення статичних та динамічних характеристик як типових ланок (вентилятора, повітроохолоджувача, фільтра, повітропроводів), так і системи загалом. Метою цього дослідження є розробка прототипу системи автоматичного управління якістю та комфортністю повітря, дослідження його динамічних характеристик та апробація за умов використання протягом рейсу судна-газовоза. Методика. Під час дослідження застосовувались методи системного аналізу, порівняння, синтезу. Об’єктом дослідження є система управління якістю та комфортністю повітря приміщень та її вплив на процеси розподілу повітря в надбудові судна й розповсюдження забруднювачів. Предметом – ефективність підтримання безпечності та комфортності газового складу повітря в суднових приміщеннях. Результати. Розроблено децентралізовану систему автоматичного управління якістю та комфортністю повітря. Апробовано систему на борту судна-газовоза під час різних режимів його роботи (навантаженого та баластного рейсу, вантажних операцій та дегазації). Досліджено динамічні характеристики повітря житлового приміщення як об’єкта керування якістю повітря.m Наукова новизна. Розроблена система автоматичного управління дозволяє підтримувати показники повітря приміщень судна в безпечних та комфортних межах. Принцип побудови та структура системи уможливлюють її масштабування та включення до її складу додаткових компонентів, як-от фільтри, абсорбери та ін. Практична значимість. Дослідження ефективності запропонованої системи автоматичного управління якістю та комфортністю повітря дозволяє рекомендувати її для включення в проєкти нових суден та встановлення в системах кондиціювання наявних. Структура системи є модульною, що зумовлює її надійність та мінімальні вимоги до технічного обслуговування під час експлуатації.Документ Моделювання мікроклімату суднової надбудови в Matlab-Simulink(2021) Білий, В. А.; Голіков, В. А.; Bily, Viktor A.; Golikov, Volodymyr A.Анотація. Мета. Підвищення безпеки життєдіяльності та комфорту екіпажів морських та річкових суден потребує дослідження динаміки температури, вологості та вмісту забрудненості в повітрі приміщень. Метою дослідження є розробка методики моделювання, яка дозволить синтезувати модель мікроклімату надбудови судна як неперервної ієрархічної динамічної системи. Структурними елементами системи, що моделюється, виступають взаємопов’язані повітряні ємності – приміщення та повітропроводи. Математичний опис повітряних ємностей має забезпечувати можливість дослідження динаміки температури, вологості та газового складу повітря. Методика. Під час проведення дослідження застосовувались методи абстрагування, системного аналізу, порівняння, синтезу. Об’єктом дослідження є мікроклімат приміщень суднової надбудови. Предметом дослідження є моделювання динаміки температури, вологості та газового складу повітря. Надбудова судна розглядається як сукупність приміщень, пов’язаних між собою повітропроводами припливного та вихідного повітря. Для моделювання приміщень та повітропроводів були використані відповідні елементи підсистеми вологого повітря програмного пакету Matlab-Simulink. Результати. Здійснено структурну ідентифікацію об’єкта керування. Проаналізовано наявні математичні моделі, підходи й системи моделювання мікроклімату. Запропоновано методику моделювання на базі підсистеми вологого повітря програмного пакету Matlab-Simulink з використанням проєктної документації центральної системи кондиціювання та креслень надбудови. Методику застосовано до синтезу моделі мікроклімату надбудови судна-газовозу. В результаті моделювання були розраховані криві розгону середньої температури та середньої вологості повітря приміщень надбудови судна. Показана адекватність отриманої моделі. Наукова новизна. Запропонована методика дає змогу синтезувати модель мікроклімату надбудови будь-якого судна та досліджувати характеристики системи, які не були враховані під час проєктування судна, впроваджувати та підвищувати ефективність використання централізованих та розподілених систем фільтрації та автоматичного управління підготовкою повітря. Практична значимість. Застосування методики дозволяє розробляти системи фільтрації та системи управління підготовкою та розподіленням повітря надбудови як на стадії проєктування судна, так і під час його експлуатації.