Збірник наукових праць НУК
Постійне посилання на фонд
Збірник наукових праць Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова (Категорія "Б") заснований у жовтні 1934 року.
Засновник: Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова.
ISSN 2311-3405 (Print), ІSSN 2313-0415 (Online)
Видається 4 рази на рік.
Свідоцтво про державну реєстрацію: КВ № 23142-12982 ПР від 08.02.2018 р.
Переглянути
Перегляд Збірник наукових праць НУК за Автор "Astakhova Alina O."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Метод вибору оптимальної форми корпусу парусної яхти за критерієм мінімуму опору води(Гельветика, 2024) Некрасов В. О.; Астахова А. О.; Nekrasov Valeriy O.; Astakhova Alina O.Серед трьох традиційних етапів проектування суден – концептуального, технічного та робочого, підвищена увага у даний час приділяється концептуальному (дослідницькому) проектуванню. Пояснюється це необхідністю попереднього відшукання потрібних показників ефективності проектованого судна, які на наступних етапах проектування становяться основними цілями реалізації проектного рішення. Методами, за допомогою яких на етапі концептуального проектування здійснюється пошук судна з необхідною ефективністю, є варіантний або оптимізаційний метод вибору його головних елементів. У зв'язку з тим, що на етапі концептуального проектування, як правило, функціональні зв'язки між головними елементами та показниками ефективності відсутні, ці зв'язки або моделюються, або використовуються ті, що отримані в результаті обробки статистичних даних щодо плаваючих суден та проведення серійних модельних випробувань. Метою цієї роботи є складання методу вибору оптимальних параметрів форми корпусу парусних яхт на основі використання регресійних рівнянь, отриманих за результатами серійних експериментальних досліджень ходовості яхт у дослідних басейнах. Для реалізації мети побудовано формулювання оптимізаційної задачі вибору оптимальних параметрів форми корпусу яхти та приведено метод її розв’язання. В цієї задачі: в якості критерія оптимальності обрано мінімум опору води руху яхти, система незалежних змін побудована такім чином, щоб достатньо повно врахувати особливості впливу форми корпусу на опір води, а система обмежень – щоб виявляти таку область рішень, яка забезпечує мінімальні значення опору води в усьому діапазоні можливих швидкостей руху яхти, від малих до великих. У якості методу розв'язання оптимізаційної задачі обрано метод узагальненого редукованого градієнта. Приведено приклади розв’язання оптимізаційної задачі, які розкривають вказані особливості її формулювання. Показано ефективність використання запропонованої оптимізаційної задачі під час вибору головних елементів яхт на стадіях їх концептуального проектування.Документ Про розробку концептуального проекту пошуково-рятувального катера =(Гельветика, 2024) Астахова А. О.; Бадюл Ю. В.; Пащенко Ю. М.; Astakhova Alina O.; Badyul Yuriy V.; Pashchenko Yuriy M.Метою дослідження є вдосконалення процесу проектування пошуково-рятувальних катерів за допомогою принципово нової методики визначення їх головних елементів на початкових стадіях проектування. Методика. Методами концептуального проектування проведено аналіз і вибір головних розмірів пошуковорятувального катера. Результати. Створена модель функціонування пошуково-рятувального катера на етапі концептуальної розробки його проекту з використанням принципів продукт-орієнтованого та систем-орієнтованого проектування. В віртуальному середовищі за допомогою комплексу програм «Bentley Engineering» зроблено формування теоретичної поверхні катера, визначені морехідні якості катера, забезпечені вимоги класифікаційного товариства до його надійності. При розв’язанні задач продукт-орієнтованого проектування судна за допомогою регресійніх рівнянь розкладання суднових робіт на частини, оцінки трудових витрат та вартості матеріалів і обладнання використана модель побудови судна на умовній верфі, визначена собівартість та термін побудови катера. Наукова новизна. Розглянуто нову задачу створення пошуково-рятувального катера, здатного вирішувати різні задачі на річках і морі та надання йому помірної універсальності на основі аналізу задач функціонування та вартості виконання функціональних операцій. Практична значимість. Розроблений на основі сучасних досягнень теорії дослідницького проектування суден програмний комплекс оптимізаційного вибору головних елементів суден службово-допоміжного флоту вирішує питання побудови ефективних спеціалізованих суден для поповнення флоту України.